כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מהפכני: פועלים למען לקוחות שנקלעו לקשיים

התהליך הביא לעלייה חדה באחוז הלקוחות הפרטיים שמצליחים להשתקם • הבנק חתם על הסכם שיתוף פעולה עם ארגון פעמונים

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

בנק הפועלים מבצע מהפכה בטיפול בלקוחות פרטיים שנקלעים לקשיים, במטרה להגביר באופן משמעותי את הסיכויים שלהם להשתקם. יחידה ייעודית חדשה שהקים הבנק לצורך זה, החלה את פעולתה בשנה האחרונה במרבית מסניפי הבנק, והתוצאות נחשבות לדרמטיות: נרשמה ירידה של 50% במספר החשבונות של לקוחות בקשיים שמועברים למסלול גבייה, כאשר הנתונים בקרב לקוחות צעירים בולטים עוד יותר – ירידה של 60%. פעילות יחידה זו הינה בפריסה ארצית והיא משרתת את כל סניפי הבנק.

אריק פינטו, ממונה על החטיבה הקמעונאית בבנק הפועלים: "מדובר במהפכה של ממש. התפיסה היא להעניק מענה הולם לצרכי לקוחות שנקלעו לקשיים, המונעים מהם לעמוד בהתחייבויותיהם הכספיות. התהליך נעשה תוך שימת לב להעצמת חירותו הפיננסית של הלקוח ומתן מענה מקצועי, איכותי ואדיב לצרכיו והעדפותיו. היכולת של לקוחות שנקלעים לקשיים להשתקם מצמצמת את השימוש של הבנק בהליכי גבייה, והתוצאות הראשוניות מלמדות על הצלחה מרשימה".

אוריאל לדרברג, מנכ"ל פעמונים, מברך על הפעילות ואומר כי "אנו בפעמונים מעניקים למעלה מעשור לעשרות אלפי משפחות כלים וידע להתנהלות כלכלית נכונה ולשיקום. אנו מאמינים ביכולת של כל לקוח הבנק לסגור את המינוס אם יקבל ליווי כלכלי וייעץ".

ד. יגרמן, מנהלת מחלקת ניהול אשראי קמעונאי, שניהלה את תהליך ההקמה של הפרויקט אומרת כי בשונה מתהליכי גבייה מקובלים, הממוקדים בגביית החוב, פעילות היחידה מתמקדת בתהליכים להבראת הלקוח, והגישה הזו משנה גם את התייחסות הלקוחות. "המטרה היא לסייע בייצוב חשבונו של הלקוח ולבצע מהלכים מוסכמים ומשותפים עמו, שיביאו אותו בהקדם למצב של שליטה נכונה בחשבונו. גישה זו דורשת הבנה של הבנקאי את מצוקות וקשיי הלקוח, יצירת אמון הדדי ביניהם ונכונות משותפת לחתור למימוש הפתרונות על אף הקשיים".

במסגרת ההשקה, חתם הבנק על הסכם שיתוף פעולה עם ארגון "פעמונים", ארגון חברתי ללא כוונת רווח שמדריך ומעניק ייעוץ פיננסי למשפחות ומסייע להן לבצע תהליכי שינוי בהתנהלות הכלכלית. הארגון פועל באמצעות מתנדבים רבים בכל רחבי הארץ. ההסכם שנחתם בין בנק הפועלים לארגון "פעמונים" יאפשר ללקוחות הבנק לפנות לקבלת ליווי על ידי הארגון, לצד המשך הטיפול והליווי שתבצע היחידה בבנק, שמטרתה להגביר את הסיכוי שלהם להשתקם.
פועלים בנק סיוע לקוחות קשיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד