כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

עונש חמור למיידה רימון על ישיבה

בית המשפט מגן על ישיבה: עונש כבד של 27 חודשים בכלא על ערבי שיידה רימון על ישיבה ביפו ו'רצה להפחיד מתנחלים'

ישיבת שירת משה. צילום: קבוצת ביטחון שדה
ישיבת שירת משה. צילום: קבוצת ביטחון שדה

בית משפט המחוזי בתל אביב גזר היום (א'), 27 חודשי מאסר על מוחמד חאפז קונדוס, שהשליך רימון הלם לעבר חצר בית כנסת וישיבת הסדר 'שירת משה' ברחוב טולוז ביפו.

קונדוס (58), הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בעבירות של החזקת נשק, נשיאת נשק, איומים מתוך מניע של עוינות כלפי ציבור מחמת השתייכות דתית, מעשה פזיזות ורשלנות בחומר נפיץ, נהיגה ללא רישיון תקף ונהיגה בחוסר זהירות תוך גרימת נזק לרכוש.

בחקירתו הודה כי יידה את הרימון, "במטרה להפחיד את 'המתנחלים' מהישיבה ולגרום להם 'לשבת בשקט'". במסגרת חקירתו אף שחזר את המעשה.


תיעוד מתוך מצלמות האבטחה של הישיבה

על פי עובדות כתב האישום, קיבל קונדוס רימון הלם והחביא אותו בגינה ציבורית. בי"ז אלול בשעה 21:30 לערך, הגיע כשהוא רכוב על קטנוע עם לוחיות רישוי מוסתרות, מבלי שיש לו רישיון נהיגה מתאים, לרח' טולוז בתל אביב, כשהוא נושא עמו את רימון ההלם וכפות ידיו מכוסות בכפפות.

במהלך הנסיעה, השליך את רימון ההלם מבלי לשחרר את הנצרה לעבר חצר מבנה ישיבת 'שירת משה' ברח' טולוז 16 ביפו, בו פועלים בית כנסת וישיבת הסדר המשמשים יהודים חובשי כיפות סרוגות, שהקים הרב אליהו מאלי. מטרים אחדים לאחר מכן, איבד את שיווי המשקל על הקטנוע כתוצאה מנהיגה בחוסר זהירות, פגע בשני כלי רכב חונים וגרם להם נזק. כתוצאה מאיבוד השליטה נפל מהקטנוע ונחבל. בסיוע אזרחים שנכחו במקום שב לרכוב על הקטנוע ונמלט מהמקום.

"הנאשם פעל מתוך עוינות כלפי ציבור היהודים חובשי הכיפות הסרוגות, במטרה לאיים על באי בית הכנסת והישיבה ולגרום להם ודומיהם לעזוב את העיר" כתב השופט דוד רוזן בגזר הדין. "פעולתו של הנאשם נבעה והונעה ממקור אחד, והוא שנאה יוקדת לאותם אנשים, יהודים חובשי כיפות סרוגות, שהעיזו, מבחינתו, להתיישב ביפו, לקיים מצוות וללמוד תורה".

עוד הוסיף השופט כי "הנאשם לא הכיר את האנשים במקום. די היה לו שמדובר ביהודים חובשי כיפות כדי להובילו לעשות מעשה של זריקת רימון הלם לעברם. מטרת הנאשם הייתה לאיים על אותם באי הישיבה ובית הכנסת עד שייטלו מטלטליהם ויעזבו את העיר יפו".

מוחמד חאפז קונדוס, הינו בעל עבר פלילי מכביד ביותר, בין היתר בעבירות ביטחוניות חמורות. בשנת 1982 הנאשם נדון בבית דין צבאי מחוז מרכז ל-6 חודשי מאסר בפועל, בגין ביצוע עבירה של נשיאת נשק. בשנת 1985 הנאשם נדון בבית דין צבאי ל-17 וחצי שנות מאסר בפועל, בגין ביצוע עבירות של נשיאת נשק או חומר נפץ, הנחת חומרי חבלה בכוונה לגרום למוות, ייצור נשק, מגע עם סוכן חוץ וגילוי החלטה לבגוד. בשנת 1989 ל-10 שנות מאסר במצטבר למאסרו הקודם, בגין ביצוע עבירות של נשיאת נשק או חומר נפץ וחברות בהתאגדות בלתי חוקית.

למעשה, רק לפני כשנתיים השתחרר ממאסרו, לאחר שריצה 28 שנים רצופות מאחורי החומות. השופט קיבל את הסדר הטיעון וגזר על קונדוס 27 חודשים לריצוי בפועל ו-13 חודשים על תנאי. 6 חודשי פסילת רישיון נהיגה לכל סוגי כלי הרכב, וכן קנס בסך 1,000 ₪.
יפו ישיבה משטרה ערבי מתנחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד