י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בגלל עבירת בטחון: הודח איש ה'חץ'

ראש מנהלת 'חומה' האחראית על פיתוח ה'חץ' ו'כיפת ברזל' - הודח מתפקידו, לאחר שהחזיק חומרים מסווגים במחשבו הפרטי

חץ. צילום: IVA
חץ. צילום: IVA

הדחה בצמרת מערכת הביטחון: יאיר רמתי, מסיים את כהונתו כראש מנהלת 'חומה' (מערכות הגנה מפני טילים) לאחר ארבע שנים בתפקיד.

לאחרונה, התגלתה אצלו עבירת ביטחון מידע חמורה כאשר התברר כי החזיק חומרים מסווגים במחשבו הפרטי. בעטיה רמתי אינו יכול עוד להמשיך ולמלא את תפקידו במשרד הביטחון. המשך הטיפול בנושא הועבר לגורמים המוסמכים.

בתקופת כהונתו קידם רמתי, באופן משמעותי, את פיתוח ובניין הכוח של מערכת 'כיפת ברזל', 'שרביט קסמים' וה'חץ', ולאחרונה עמד בראש סדרת הניסויים המוצלחת במערכות השונות. מדובר בהישגים יוצאי דופן, בקנה מידה עולמי, למערך ההגנה האקטיבית הרב-שכבתית.

"ליאיר רמתי זכויות רבות ותרומה גדולה למערכת הביטחון" נכתב בהודעת משרד הביטחון, "ולפיתוח מערך ההגנה הרב-שכבתית. אנו מאחלים לו הצלחה רבה בהמשך דרכו".

לפני כשבוע מנהלת "חומה" במנהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA), השלימו בהצלחה את סדרת הניסויים במערכת היירוט המתקדמת "שרביט קסמים". הצלחת הניסוי הינה אבן הדרך האחרונה לקראת הכרזתה כמבצעית במהלך שנת 2016.


קטן, זריז וקטלני: צפו ב'שרביט קסמים'

בסדרת הניסויים נבחנו היכולות והביצועים של כלל מערכת היירוט 'שרביט קסמים', שנחשבת למערכת חדשנית ומהפכנית במשפחת המיירטים בעולם. 'שרביט קסמים', שתהווה חלק ממערך ההגנה הרב שכבתית שמפתח משרד הביטחון, תאפשר (יחד עם המרכיבים הקיימים של מערך ההגנה מפני טילים של ישראל) להתמודד ביעילות רבה יותר עם האיומים על מדינת ישראל.

בניסויים נבחנה יכולת המערכת במספר תרחישים, אשר מדמים את האיומים שעמן מתוכננת המערכת להתמודד. במהלכם שוגרו טילי מטרה, אשר נתגלו על ידי מכ"ם ה-MMR. המכ"ם העביר את הנתונים אל מרכז ניהול הירי, שחישב את תכניות ההגנה נגדם. מיירטי 'שרביט קסמים' שוגרו בהצלחה, ביצעו את כל שלבי הטיסה והשמידו את המטרות כמתוכנן.
חומה מחשב טיל הדחה צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד