כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

"ראיתי את ישראל דוד נדרס מול עיניי"

הטרגדיה בביתר עילית: הילד ישראל דוד וינגרטן ז"ל, נדרס למוות על ידי אוטובוס כאשר התפרץ לכביש יחד עם אחיו הגדול

"ראיתי את ישראל דוד נדרס מול עיניי"

טרגדיה מזעזעת בעיר ביתר עילית: הילד בן ה-3 וחצי שנהרג היום בביתר עילית הינו ישראל דוד וינגרטן ז"ל. הילד נהרג בתאונת הדרכים קשה ברחוב החוזה מלובלין בעיר.

הילד ישראל דוד ז"ל למד בתלמוד תורה 'אור עולם' בביתר עילית. אביו הוא הרב מרדכי חנניה וינגרטן אברך כולל.

המשפחה חברה בקהילת חסידי רחמסטריווקא. הסב - הגאון רבי יעקב וינגרטן, משמש כר"מ בישיבת רחמסטרייוקא והוציא לאור את הסידור המפורש. הסב מצד האם הינו הגאון רבי חיים יצחק פקשר, חברותא לאדמו"ר מרחמסטריווקא מזה למעלה משלושים שנה ור"מ בישיבת באיאן.

רק בל"ג בעומר האחרון חגגו לפעוט חלאק'ה לרגל הגיעו לגיל 3, ובני המשפחה גזזו ממחלפות ראשו.

האסון התחולל מפגיעת אוטובוס חולף בילד. על אף האסון אחיו הגדול ניצל בנס, שכן חלקיק שנייה לפני שהאוטובוס פגע בילד, אישה משכה אותו והצילה את חייו.

הגברת פ.א, עדת ראייה סיפרה ל'בחדרי חרדים' על האסון: "עמדתי במרפסת, בגובה. אוטובוס עצר בתחנה, הוריד נוסעים, והמשיך בנסיעה. שני ילדים קטנים, שעמדו מעט אחרי התחנה, התפרצו לכביש, הלב שלי כמעט יצא ממקומו", היא מתארת בעודה נרגשת, "דיירת בניין סמוך נשלחה משמים, הבחינה בילדים ובאוטובוס המתקרב, וממש חלקיק שנייה לפני שהאוטובוס פגע בהם, היא משכה את אחד מהם, ורגע אחר כך הילד בן ה-3 נדרס ונפגע מול העיניים שלי.

"למרות הטראומה, צלצלתי מיד לאמבולנס, ותוך זמן קצר הגיע כונן, הביט בילד וכיסה אותו מיד. הבנתי שקרה אסון והוא כבר אינו בחיים.

"הבת שלי בת ה-5 ירדה מאותו אוטובוס בתחנה חצי דקה קודם, היא ראתה את התאונה, אבל ברוך השם לא ממש הבינה מה קרה ועלתה מיד הביתה". היא אומרת כי מיד הזהירה את הילדים שוב ושוב לשמור על כללי הזהירות.

תהילה, עדת הראייה שהצילה את הילד הגדול ממוות סיפרה: "הגעתי לכיוון הבית ואז שני ילדים רצו לכיוון האוטובוס מהצד השני של הכביש", שחזרה בראיון לאתר ynet. "הם רצו יד ביד. הגדול ניסה לגרור את אחיו הקטן כדי להספיק את האוטובוס. הקטן נפל על הרצפה ובאותו זמן הנהג סגר את הדלתות והתחיל בנסיעה.

"הגדול ניסה להרים את הקטן שנפל ואז הרמתי אותו ביד אחת כשביד השנייה התינוק שלי. משכתי את הגדול וחיבקתי אותו ואז ראיתי את האוטובוס פוגע בילד השני. הוא נהרג לי מול העיניים. בנס השני גם לא נהרג".

הלווייתו תתקיים הערב בשעה 21:30 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות, שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.


צילום: כבאות מחוז יו"ש (בתמונות נראה איש מז"פ מתחת לאוטובוס)










ישראל דוד וינגרטן ביתר עילית נס רחמסטריווקא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד