ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

תוגברה האבטחה סביב ראש השב"כ

תוגברה האבטחה סביב ראש השב"כ יורם כהן • בכיר במשרד המשפטים נפגש עם העצורים לבחון את מצבם

ראש השב"כ. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ראש השב"כ. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לקראת הגשת הצהרת תובע מחר (ב') נגד מספר חשודים ברצח בני משפחת דוואבשה בהצתה בכפר דומא, נפגש המשנה ליועמ"ש נפגש עם העצורים. כך גם תוגברה האבטחה סביב ראש השב"כ.

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי, נפגש עם החשודים בעקבות החשש לעינויים שעברו במהלך החקירות

על פי הפרסום בערוץ 2, נזרי הגיע למתקני השב"כ על מנת לפגוש מקרוב את החשודים ברצח שלושה מבני משפחת דוואבשה.

בפגישה ביקש נזרי לעמוד מקרוב על מצבם הפיזי והנפשי ולשאול מה עבר עליהם במהלך חקירות השב"כ בעקבת הטענות לעינויים. עו"ד עדי קידר, פרקליטם של חלק מהחשודים מארגון חוננו, אמר: "מדובר היה בתשאול קצר, שספק אם הספיק לגלות מה היה בחדרי החקירות".

"מעט מידי, מאוחר מידי. הייתי מצפה ממר ניזרי לבקר במרתפי השב"כ מיד עם פרוץ הטענות על עינויים" הגיב עו"ד איתמר בן גביר. "הרושם הוא שניזרי הגיע למקום רק כדי לסמן וי ולטעון שבדק הטענות אך מי שכל כך מבקש להקפיד על זכויות אדם ראוי שהיה עושה זאת בזמן אמת בשעה שמעוניי דומא היו נתונים תחת הלחץ הפיזי ומכשירי העינויים".

כך גם, היחידה לאבטחת אישים החליטה בעקבות ההפגנות האחרונות, לתגבר את האבטחה סביב ראש השב"כ ולא לקחת סיכון בנושא, אף על פי שאין איום קונקרטי על ראש השירות הביטחון הכללי, כך פורסם בערוץ 10.

אתמול פורסם כי תוגברה גם האבטחה סביב שר החינוך נפתלי בנט, לאחר הבעת תמיכה פומבית באנשי השב"כ החוקרים את החשודים ברצח משפחת דוואבשה בדומא.

בימים האחרונים נערכות מחאות בכל רחבי הארץ, זאת בעקבות עינוי החשודים במעורבות ברצח בכפר הערבי דומא, לכאורה. ההפגנות נערכו בין היתר מול ביתו של ראש השב"כ בירושלים, מול בית השופט בראש העין, מול בתי חברי הכנסת שנתנו גיבוי לפעולות השב"כ ועוד.
שבכ אבטחה דומא תשאול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד