כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

האב בכה על מיטת בנו ז"ל: "הקרבתי אותך לקרבן עולה"

מאות השתתפו בהלווייתו של הילד בן ה-3 וחצי ישראל דוד וינגרטן ז"ל, שנדרס על ידי אוטובוס בביתר עילית • סבו של הילד סיפר: "רק השבת שרתי איתך, כה אהבת לשיר" • האב ספד בדמעות לקול בכי הנוכחים • תיעוד קורע לב

האב בכה על מיטת בנו ז"ל: "הקרבתי אותך לקרבן עולה"


צילום: 'בחדרי חרדים'

הטרגדיה בביתר עילית: "זכיתי להקריב קרבן עולה תמימה", כך ספד הערב (א'), הרב מרדכי חנניה וינגרטן, על מיטת בנו בן ה-3 וחצי, ישראל דוד וינגרטן ז"ל.

קהל רב השתתף הערב בבית הלוויות שמגר בירושלים, בדרכו אחרונה של הילד ישראל דוד וינגרטן ז"ל בן ה-3 וחצי, שנהרג בתאונה מחרידה לפנות ערב, ברחוב החוזה מלובלין בביתר עילית.

במסע הלוויה הספיד תחילה סבו של הילד - הגאון רבי יעקב וינגרטן, ר"מ בישיבת רחמסטריוקא שאמר: "אתה קרבן ציבור, היית כל כך אוהב לשיר. רק השבת שרתי איתך. שרת בכזו התלהבות. כה אהבת לשיר, רקדתי איתך וכה אהבת לרקוד. תעלה לשמים וצעק לריבון העולמים בכה למען אביך ולמען אמך התפלל למענם. עלינו לדעת שזה הכל חסד, הכל חסדים".

לאחר מכן ספד האב הרב מרדכי חנניה וינגרטן, שבכה בדמעות על מיטת בנו: "זכיתי להקריב קרבן עולה. עולה תמימה. נשמה כה טהורה. יהי רצון שתהיה הקרבן האחרון. תנוח בשלום על משכבך ותהיה לנו מליץ יושר בשמים".

לאחר אמירת הקדיש על ידי האב, יצא מסע הלוויה לעבר הר המנוחות ושם נטמן.

הילד ישראל דוד ז"ל למד בתלמוד תורה 'אור עולם' בביתר עילית. אביו הוא הרב מרדכי חנניה וינגרטן אברך כולל. רק בל"ג בעומר האחרון חגגו לילד חלאק'ה לרגל הגיעו לגיל 3.

הערב נטעו חייו כאשר פרץ לכביש יחד עם אחיו הגדול ונדרס על ידי אוטובוס.

הגברת פ.א, עדת ראייה סיפרה ל'בחדרי חרדים' על האסון: "עמדתי במרפסת, בגובה. אוטובוס עצר בתחנה, הוריד נוסעים, והמשיך בנסיעה. שני ילדים קטנים, שעמדו מעט אחרי התחנה, התפרצו לכביש, הלב שלי כמעט יצא ממקומו", היא מתארת בעודה נרגשת, "דיירת בניין סמוך נשלחה משמים, הבחינה בילדים ובאוטובוס המתקרב, וממש חלקיק שנייה לפני שהאוטובוס פגע בהם, היא משכה את אחד מהם, ורגע אחר כך הילד בן ה-3 נדרס ונפגע מול העיניים שלי.

"למרות הטראומה, צלצלתי מיד לאמבולנס, ותוך זמן קצר הגיע כונן, הביט בילד וכיסה אותו מיד. הבנתי שקרה אסון והוא כבר אינו בחיים.

"הבת שלי בת ה-5 ירדה מאותו אוטובוס בתחנה חצי דקה קודם, היא ראתה את התאונה, אבל ברוך השם לא ממש הבינה מה קרה ועלתה מיד הביתה". היא אומרת כי מיד הזהירה את הילדים שוב ושוב לשמור על כללי הזהירות".















לוויה ויינגרטן ביתר ילד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד