כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מוסלמים באנגליה: "נלמד יהדות"

החוק החדש מחייב ללמוד שתי דתות, ובעוד רבה של בריטניה הכריז כי יש ללמוד על האסלאם, מפתיעים גם המוסלמים

לונדון
לונדון

בתי ספר מוסלמים בבריטניה ילמדו יהדות - במקביל להודעת רבה הראשי של בריטניה שקרא לבתי הספר היהודיים ללמד אסלאם בבתי הספר היהודיים, מתברר כי לפי החוק החדש חייב כל בית ספר, החל מחודש ספטמבר, לכלול בתוכנית הלימודים שלו לימודי שתי דתות.

ימים ספורים לאחר פרסום השינויים בתוכניות הלימודים קרא הרב אפרים מירביס, רבה הראשי של בריטניה, לבתי הספר היהודיים לבחור בדת האסלאם כדת שניה, וללמד את האסלאם. השבוע הודיע איגוד בתי הספר המוסלמים כי יקרא למאה ושלושים בתי הספר המוסלמים, בבריטניה ללמד יהדות.

יו"ר הארגון המוסלמי צ'אדורי אשפאק' אמר כי הוא מקווה להמליץ לבתי הספר ללמד את הדת הקתולית ואת היהדות, וכדי שהילדים באמת יבינו מהי יהדות הוא ימליץ על ביקורים הדדיים בין בתי הספר היהודיים והמוסלמים, ועל פעילויות משותפות בין בתי הספר, - "אני מאמין שישנם דברים משותפים בין דת אברהם לבין האסלאם, ולימוד שתי הדתות יתרום לסובלנות בין שתי הדתות שכל כך דומות", אמר.

צ'אדרי הוא מורה ותיק בבית ספר אל-קימה בעיר לוטון, בית ספרו הוא אחד מעשרים בתי הספר המוסלמים שכבר הודיעו כי ילמדו את הדת היהודית בבית ספרם. דובר הרב הראשי אמר בתגובה לעיתון ה"ג'ואיש ניוז" שפרסם את הידיעה, כי "ההמלצה של איגוד בתי הספר המוסלמים ללמד יהדות היא משמעותית ביותר".

"זה מאד חשוב שכל ילד ילמד מגיל צעיר שכל אדם נולד בצלם אלוקים, לא משנה מה האמונה שלו או המוצא האתני. אני מקווה שכל בתי הספר המוסלמים ילכו בעקבותיהם", אמר הרב אפרים מירביס, רבה הראשי של בריטניה.
אסלאם לונדון בריטניה אנגליה מוסלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד