י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

'הפלס' במתקפה חריפה על דרעי: "פרץ את כל הגדרים"

בראיון שהעניק דרעי הוא הצהיר כי "הבחירה היא בין דרך סאטמר, לדרכו של החזון איש", וקומם עליו את ביטאון 'בני תורה' • 'הפלס' לא עושה חשבון לשר, ומזכיר את השבע ברכות המעורב שערך יו"ר ש"ס לבתו בהשתתפות חברי הממשלה

אריה דרעי עם ראש הממשלה בשבע ברכות. צילום: יעקב כהן
אריה דרעי עם ראש הממשלה בשבע ברכות. צילום: יעקב כהן

עיתון 'הפלס' פתח הבוקר (ב') במתקפה חריפה כנגד יו"ר ש"ס השר אריה דרעי. בין היתר, תקף אותו על חוק הגיוס המתוקן, ועל שבע ברכות המעורב שערך לחברי הממשלה והפוליטיקאים בישראל.

"כפי שפורסם בשבועונים ובכלי התקשורת הפסולים", מצטטים ב'הפלס' את אריה דרעי בראיון שהעניק לפרשן הפוליטי אבי בלום ב'קו עיתונות' - "הבחירה היא בין דרך סאטמאר לדרך החזון איש".

בעיתון מצטטים מדבריו של השר דרעי - "במהלך ראיונו הוא אומר כי "הבחירה היא בין התנתקות בסגנון סאטמאר לבין המשך שיתוף פעולה למען עולם התורה עם מוסדות השלטון בדרך שהתווה מרן החזון איש זצ"ל בימי קום המדינה". - במילים אלו מנסה הפוליטיקאי הזה להפוך לפתע ל'הוגה דעות', והוא זה שילמד ויאלף את גדולי התורה דעת באשר לדעת תורתו של מרן החזון איש זיע"א, לזרות חול בעיני הציבור ולשכתב את ההיסטוריה.

"כאשר מי לא יודע כי החזון איש הוא הגבר אשר לחם מלחמת ה' ברמה כנגד השלטון החילוני בארץ ישראל ועצר את הסחף בראשית קום המדינה מגלי הכפירה הלאומית, ואלמלא מלחמתו כנגד הציונות ומאבקו העיקש וחסר הפשרות בנושאי דת קדשינו כמו גיוס בנות ושירות לאומי וגיוס בני הישיבות, הרי שהרבה המשמשים כיום כמרביצי תורה בישיבות קדושות, היו מוצאים את עצמם במחוזות אחרים, ולא היה נשאר חלילה שריד ופליט מהיהדות החרדית, בפרט מבני הישוב החדש שבא"י".

בהפלס ממשיכים ותוקפים עוד - "בראיון זה מנסה הפוליטיקאי המדובר לשווק את מרכולתו ולהצדיק את שיתוף הפעולה החמור עם מזימות המפלגות החילוניות לשינוי פני היהדות החרדית ולשילובה ולהטמעתה במערכות ובמסלולי השמד למיניהם. כשללא בושה הוא מגייס לעזרתו לא פחות ולא יותר מאשר את מרן החזון איש זיע"א, אותו חזון איש שאמר לראה"מ דאז בן גוריון בפגישה ההיסטורית, כשנשאל על ידו בנושא גיוס בני הישיבות: וכי איך תוכלו לעמוד מולנו, הלא אנחנו הרוב, והכוח בידינו? והשיב מרן החזו"א זיע"א על אתר: "מול מיעוט של 'מסירות נפש'דיגע יידן' [יהודים מוסרי נפש], אין לרוב ולכוח שלכם כל ערך" !! זהו הנוסח בו השתמש מרן החזו"א זיע"א כל אימת היה מדובר בדברים הנוגעים לנשמת היהדות כגיוס בני ישיבות רח"ל".

כאן עובר 'הפלס' לתקוף את דרעי על השבע ברכות שערך לחברי הממשלה וחברי הכנסת - "רק בשבוע האחרון קיבלנו תזכורת מרה לדברי החזון איש כאשר נחשפנו לרמות חדשות של התדרדרות רוחנית מזעזעת והיטמעות חמורה בהווי החילוני, כאשר אחד ממובילי המפלגות ה'חרדיות' הנ"ל פרץ את כל הגדרים, בעריכת שמחת 'שבע ברכות' בתערובת גמורה שעליה נפסק בהלכה שבמקום כזה אין לומר "שהשמחה במעונו", כי אין הקב"ה רוצה שיזכירו שמו על כך, וכל זה ב"בשבת אחים גם יחד", ח"כים ועסקנים חרדים יחד עם עוקרי התורה וראשי השלטון, תוך כדי פריצת כל גדרי הקדושה והצניעות".

יצויין כי יחסי 'הפלג הירושלמי' וש"ס ידעו בעבר עליות ומורדות, בתקופת הבחירות תקפו 'בני תורה' את 'דגל התורה' ולא את ש"ס. בבחירות עצמן היו מי שהביעו דווקא תמיכה בש"ס, בעיקר מתחת לפני השטח, וחלקים אף תמכו גם בשקט באלי ישי. עד עתה 'הפלס' נמנע לתקוף את אריה דרעי.

יצוין כי לנשיא 'מועצת חכמי התורה' הגאון הרב שלום כהן מתייחס העיתון כ'דעת תורה'. הגר"ש כהן אף נמצא ביחסי ידידות קרובים עם מנהיג 'בני תורה' הגר"ש אויערבך.
אריה דרעי הפלס שבע ברכות מעורב חוק הגיוס המתוקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 95 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד