י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ששת חשודי דומא יובאו להארכת מעצר

הפגנות יתקיימו מחוץ לבית המשפט בפתח תקווה לאורך שעות הדיונים • היום: הצהרת תובע בעניינו של החשוד המרכזי

מפגיני ימין מחוץ אולם בית המשפט בו נערך דיון בעניינם של עצורי פרשת דומא. צילום: תומר נמבורג, פלאש 90
מפגיני ימין מחוץ אולם בית המשפט בו נערך דיון בעניינם של עצורי פרשת דומא. צילום: תומר נמבורג, פלאש 90

פרשת דומא - ששת העצורים על ידי ידי השב"כ, החשודים במעורבות בהצתת בית משפחת דוואבשה בכפר דומא, יובאו במהלך היום (ב') לבית משפט השלום בפתח תקוה לדיונים בבקשות המשטרה להאריך את מעצרם.

ככל הנראה כבר היום תוגש הצהרת תובע אחת בעניינו של החשוד המרכזי בפרשה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי מחוץ לבית המשפט צפויה להיערך הפגנה לאורך כל שעות הדיונים, במחאה על שיטות חקירת החשודים כפי שפורסמו על ידי עורכי דינם. הדיונים יחלו בשעה 11.

בדיון שנערך הבוקר ב'וועדת החוקה, חוק ומשפט' של הכנסת בהצעת חוק המאבק בטרור בהשתתפות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד רז נזרי, שאל ח"כ אוסמה סעדי מ'הרשימה המשותפת' את נזרי, מדוע נפגשת רק עם עצורים מהימין ולא נפגשת עם עצורים שאינם יהודיים?

לכך השיב נזרי, "בעבר נפגשתי גם עם עצירים ביטחוניים פלסטינאים. זה לא המקום והזמן להידרש לנסיבות ולמספר הפעמים שעשיתי את זה".

יצויין כי אמש פנה עו"ד עדי קידר מארגון חוננו במכתב חריף למשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז ניזרי, בעקבות ביקורו אצל העצורים בשב"כ. במכתב מעלה עו"ד קידר טענות קשות באשר לחוקיותו של הביקור אותו ביצע ניזרי אצל העצורים, ומעלה חשש כי בביקורו ביצע ניזרי עבירה של שיבוש הליכי חקירה וכן עבירה אתית.

"באם אכן ביקרת את מרשי הרי שיש לראות את הדברים בחומרה. לא הובהר לי עד כה מכוח מה אדוני החליט "לבקר" את מרשי וזאת ללא תיאום או לפחות הצגתך בפניו באופן מלא לאחר אישור ועדכון של הח"מ." מלין עו"ד קידר.

הוא ממשיך ותוקף בחריפות את ניזרי - "אין המדובר בביקור נימוסים או ביקור כללי לבדיקה אקראית של מתקני השב"כ. מדובר בחקירה רגישה ביותר וברי לכל בר דעת כי לאור האמצעים הפסולים שאישרת בעצמך והתרת הדם של מרשי לידיהם האכזריות של חוקרי השב"כ מדירה (ובצדק) שינה מעיניך".


השר בנט מתייחס לפרשת עצורי כפר דומא
דומא ניזרי קידר דוואבשה שב''כ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד