י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בן דהן: "להפסיק הכפייה של משחקים בשבת"

סגן שר הביטחון נאם בכנס בנושא השבת בירושלים: "חלק גדול משחקני הכדורגל אינם מעוניינים לשחק בשבת, הם רוצים יום מנוחה שבועי"

בן דהן. צילום: פלאש 90
בן דהן. צילום: פלאש 90

סגן שר הביטחון אלי בן דהן, התבטא בנושא בג"צ הכדורגל, במהלך כנס בנושא השבת בירושלים. "בעבר משחקי הכדורסל בישראל היו בשישי בלילה, הם הועברו לימי החול והכדורסל פורח ומאות אלפי אוהדים מגיעים לצפות במשחקים. אני מקווה שוועדת המנכ"לים שמינתה השרה רגב, תשכיל לעשות מהלך דומה גם בכדורגל ותפסיק את הכפייה על שחקני כדורגל שאינם מעוניינים לשחק בשבת".

"חלק גדול משחקני הכדורגל אינם מעוניינים לשחק בשבת, הם רוצים, ומגיע להם, כמו לכולנו, יום מנוחה שבועי שבו יוכלו לבלות עם המשפחה שלהם, עם החברים שלהם, ללכת לבית הכנסת או ללכת לכל מקום שירצו.

"אנחנו לא נוותר ונשמור על הצביון היהודי והדמוקרטי של המדינה. אל תטעו, שבת היא ערך דמוקרטי וזכות בסיסית של כל אזרח לא פחות משהיא זכות יהודית עתיקת יומין שניתנה בבריאת העולם. לא נעמוד מן הצד כאשר תנאי סף לשחקן כדורגל הוא עבודה בשבת. לא יעלה על הדעת במדינה יהודית ודמוקרטית שזו תהיה האמירה הציבורית, האמירה המחייבת, האמירה החברתית.

"זה לא משנה אם אני בצד הימני או השמאלי של המפה הפוליטית, כולנו מסכימים על דבר אחד: לכל אדם באשר הוא מגיע יום מנוחה שבועי כפי שנקבע כבר בספר החוקים של מדינת ישראל".
בן דהן כדורגל כדורסל משחקים כפיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד