י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

דרעי לראש ישיבת סלבודקא: "שיקרו בשמך לחכם שלום"

פרטים חדשים מהזימון הבהול טרם תיקון חוק הגיוס של שר הפריפריה אריה דרעי למעונו של נשיא מועצת החכמים הגר"ש כהן, במה שאיים לרגע על העברתו של תיקון החוק בהסכמה כלל חרדית • אברכים שיקרו לחכם שלום - בשם ראש ישיבת סלבודקא

דרעי והגרמ''ה הירש בשבע ברכות. צילום: שוקי לרר
דרעי והגרמ''ה הירש בשבע ברכות. צילום: שוקי לרר

המאבק של הפלג הירושלמי בתיקון חוק הגיוס, התבטא בפעילויות שונות, שאחת מהן נחשפה בשבע ברכות שערך בשבוע שעבר שר הפריפריה אריה דרעי בבני ברק, והיא כוללת ניסיון הטעיה של נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן.

במהלך שמחת ה'שבע ברכות', סיפר דרעי לראש ישיבת סלבודקא, הגרמ"ה הירש, כי זמן מה לפני תיקון החוק, הגיעה משלחת של כמה אברכים לביתו של הגר"ש כהן, האברכים סיפרו לחכם שלום כי הם נשלחו על ידי הגרמ"ה הירש, זאת לאחר שנודעו לו כמה פרטים 'חדשים' על תיקון החוק, המחייבים דחיה של לפחות חודש. לאור זאת, ביקשו האברכים מחכם שלום להורות על דחיה באישור החוק "כדי שהמועצות של גדולי התורה יהיו מתואמות".

הגר"ש כהן הזעיק במהרה את דרעי ומסר לו את ההודעה שקיבל. לדברי דרעי, "שלחנו מיד לבדוק אצל מקורבי הרב ותלמידיו, אך התברר לנו שמעולם לא נשלחה משלחת שכזו ואין שום סיבה לדחיית תיקון החוק".

הגרמ"ה הירש ששמע את הסיפור לראשונה, ענה לדרעי: "אתם פעם ראשונה נתקלים בזה, אנחנו כבר כמה שנים מכירים את ההתנהלות הזו".

הגרח"פ ברמן, מראשי ישיבת פוניבז' שהשתתף אף הוא באירוע והיה נוכח בשיחה, ציין לגרמ"ה הירש: "אתם מכירים אותם כמה שנים, אנחנו כבר 30 שנה מכירים את ההתנהלות והשיטות הפסולות של האנשים הללו".

גורמים בפלג הירושלמי מגיבים לדברים: "הביקורת של הגאון חכם שלום כהן ודרישתו לשנות כמה מסעיפי החוק ידועה ופורסמה בכל כלי התקשורת. סיפורי הבדים על משלחות כאלו ואחרות נועדו לכסות על הביקורת הענינית והנוקבת כנגד התנהלותו של אריה דרעי. הניסיון של מקורבי דרעי לברוח מהתמודדות מהביקורת הנוקבת שהוטחה בו על ידי הפצת סיפורי בדים תוך שימוש ציני ופגיעה בחכם שלום כהן, כביכול מסובבים אותו, מהווה המשך לשרשרת ההתנהלויות של אריה דרעי בו הוא כביכול מלמד את חכם שלום כהן את ההבדלים בין השקפת החזון איש להשקפת סאטמר וממשיכה כעת בנסיון לבזות את חכם שלום כהן בכך שכביכול אינו מסוגל להכריע לבדו ופועל לפי גחמות ומשלחות".
הרב הירש הרב ברמן דרעי חכם שלום הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד