י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אושר: עוזר שלישי לחברי הכנסת

בניגוד להמלצת הוועדה המייעצת לתנאי הח"כים, החליטה הכנסת לאשר עוזר שלישי לכל ח"כ • ומי יקבל עוזר רביעי?

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בשורה לחברי הכנסת: לאחר חודשים בהם הנושא עלה לדיון בועדה - אושרה הבוקר (ב) סופית פה אחד הצעתו של ח"כ דוד ביטן, כי כל חבר כנסת יזכה לעוזר נוסף שיתווסף לשני העוזרים הקיימים. ליושבי ראש ועדות המחזיקים כבר 3 עוזרים - יצטרף רביעי. ההחלטה תיכנס לתוקף החל מ-1/1/2016.

‏יו"ר הוועדה המייעצת לתנאי הח"כים, פרופ' חיים לוי, שהתנגד לעוזר נוסף, אמר: "ביקשתם יועץ נוסף, שלישי. אנחנו לא נגד אבל ביקשנו לעשות בדיקה ארגונית כדי להבין את מידת הנחיצות".

ח"כ מירב מיכאלי אמרה בדיון לוועדה המייעצת: "אני מרגישה שאתם רואים אותנו כאויב. ביקשנו עוזר נוסף, מי תשמע מה ביקשנו". פרופ' חיים לוי השיב לה: "את טועה, אנחנו רוצים לבוא לקראת הח"כים, אבל אתם מצפים שנהיה חותמת גומי".

‏יו"ר ועדת הכנסת דוד ביטן אמר לפני ההצבעה לוועדה הציבורית: "אל תיעלבו, אבל אני מציע לדחות את ההמלצה שלכם ולאשר יועץ נוסף. התקציב ישנו".

יצויין כי הנושא עלה על הפרק כבר מספר רב של פעמים וזכה לתמיכה רבה בקרב חברי הכנסת, זאת מאחר שכיום עבודת הלשכה עומדת של שני עוזרים בלבד - דבר שגורם לבעיות ולעומס בתפקוד חברי הכנסת.

ועד היועצים הפרלמנטריים מברך על החלטת יו"ר ועדת הכנסת, חה״כ דוד ביטן בדבר החלטת הוועדה לאשר הוספת יועץ שלישי ללשכתם של חברי הכנסת. ״תפקידם של יועצי חברי הכנסת הוא להטיב ולייעל את הנגישות של נבחרי הציבור לבוחריהם. אנו סמוכים ובטוחים שהכנסת יועץ שלישי ללשכות תקדם רבות את הפעילות של חה״כ. פניות ציבור, חקיקה, קשרי חוץ, לימוד החומרים לקראת וועדות ועוד דורשים זמן והשקעה ועל כן יועצ/ת נוספ/ת ייעל את העבודה בלשכות. הדבר יהווה צעד נוסף לעבר ייצוג האינטרס הציבורי".
עוזר חברי כנסת וועדה המלצות סיוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד