י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

משפחות דומא דורשות ועדת חקירה

משפחות החשודים בהצתה בכפר דומא: "דורשים הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחון את ההתעללויות"

הבית השרוף. צילום: פלאש 90
הבית השרוף. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90

ששת העצורים על ידי השב"כ, החשודים במעורבות בהצתת בית משפחת דוואבשה בכפר דומא, הובאו לבית משפט השלום בפתח תקווה לצורך הארכת מעצרם. מחוץ לבית המשפט, מתקהלים מאות מפגינים המוחים על העינויים לכאורה שעוברים העצורים.

"אנחנו הורי הנערים העצורים בחשד למעשה הרצח בכפר דומא, מגנים את מעשה הרצח, אך משוכנעים שילדינו לא היו מעורבים בו", אומרים היום (ב) בני משפחותיהם. הם תוקפים: "אנו חוששים שכל מעצרם של ילדינו הינו תוצאה של לחץ ציבורי, שהוביל למעצרים חפוזים ולהפעלת עינויים קשים, רק כדי שיודו בפשע שלא ביצעו".

בנוסף, הם "דורשים הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתהיה מורכבת מנבחרי העם שיבחנו את עדויות הילדים, יצפו בכל סרטי החקירה ויקבעו אם אכן בוצעו התעללויות בילדינו כפי שילדינו טוענים, וכן את ההשפלות הקשות המכוונות שנעשו כלפי המשפחות".

"אנחנו מגנים את ההשתלחות של פוליטיקאים בילדינו והאשמתם האוטומטית ברצח בדומא בלא דין וללא בירור העובדות. אנו קוראים למנהיגי הציבור לגלות אומץ לב ציבורי ולדרוש לחקור את פרשת העינויים בלא משוא פנים כדי להגיע לחקר האמת".

בעקבות ההפגנות מחוץ לבית המשפט בפתח תקווה, המשטרה חסמה לתנועה רחובות סמוכים לבית המשפט. בניגוד לפרסומים המוקדמים, עד כה לא הוגשו הצהרות תובע כנגד החשודים, אלא בקשות לימי חקירה נוספים.
הארכת מעצר דומא בית משפט חשודים ועדת חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד