ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

חשיפה: מנהלי הסמינרים נפגשו עם ד"ר למשפט וחינוך

מאז 'פרשת עמנואל' עולה מידי שנה הסוגיה הנפיצה - קבלת בנות ספרדיות לסמינרים • המתנגדים: בנות לא מתקבלות בגלל גזענות, המנהלים: הסיבות הן התאמה חינוכית ורוחנית • כעת, הם נערכים למציאת המתווה החוקי להשארת השליטה בידיהם

צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

האם עידן אפליית בנות בסמינרים החרדיים מתקרב לקיצו?

'בחדרי חרדים' חושף כי בשבוע שעבר, בליל שישי האחרון, נפגשו בצפון נציגי איגוד מנהלי הסמינרים לבקשתם, ובהם כמה מהמנהלים היותר בכירים (וולף, ליברמן והילדסהיימר), עם ד"ר לוטם פרי-חזן, מומחית מאוניברסיטת חיפה למשפט וחינוך בכלל, וחוקרת החינוך החרדי בפרט, כדי להתייעץ עמה בשורה של סוגיות משפטיות ונושאים הקשורים לדיני אפליה ולבעיות אותן הם חווים מהפיקוח האקטיבי של משרד החינוך ובתי המשפט בסוגיית האפליה.

לפי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', עולה כי בין השאר עלתה השאלה איך והאם אפשר להכשיר את הסמכות של המנהלים שלא לקבל בת שלשיטתם אינה מספיק 'כשרה', וכמו גם נידונה השאלה איך אפשר למנוע קבלת בת שאחותה לומדת באקדמיה.

אחד ממנהלי הסמינרים (השם שמור במערכת) ענה לשאלה, איך ניתן לפגוע כך בבת? כי "עדיף שהיא תסבול ולא תקלקל בנות". משתתפת נוספת אמרה לקראת סיום הדיון כי ״מה שהבנתי ממך, זה שאין לנו סיכוי משפטי להמשיך בדרך שלנו. המשחק נגמר"...

אחד המשתתפים מסביר ל'בחדרי חרדים' כי "המטרה הייתה לבחון את ההיבטים המשפטיים ולהבין מה ההבדלים שבין סמכות חינוכית לשאינה כזו והיכן זה נחשב אפליה. אני מניח שרוב המנהלים והמשתתפים עדיין צריכים להרהר על מסקנות הדברים ששמענו". לדבריו, הדעות היו חלוקות בקרב המנהלים - גם במהלך הפגישה.

בחדרי חרדים פנה לעו״ד יואב ללום מעמותת 'נוער כהלכה': האם הסתיים תפקידך?

"אני שמח לשמוע שגם בלב האבן של מנהלי הסמינרים החל משהו לזוז והם מבינים שאת הרשעות והגזענות אי אפשר להמשיך. אני משוכנע שהיו כנראה אינטרסים אחרים מאחורי המפגש המדובר אך במבחן התוצאה עדיין יש הרבה מה לתקן בדרך הקשה והמרושעת בה מבוצע הרישום למוסדות החינוך במגזר שלנו".

בתןכנית 'המהדורה המרכזית' עם אבי מימרן בקול-חי, דווח הערב על חשיפת הפגישה החשאית באתר 'בחדרי חרדים'. מימרן סיפר למאזינים כי, הד"ר לוטם פרי חזן שראיון עימה למהדורה תואם מראש, לא עלתה בסוף לשידור ונימקה זאת "בשל לחצים".

עודכן: 19:24
סמינרים לימודים מפגש חוקים אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד