י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הסתה 'אקדמית' בפייסבוק: "שקד ניאו נאצית"

ד"ר באוניברסיטה העברית בהסתה קיצונית נגד שרת המשפטים בנט: "דרשתי מהאוניברסיטה לעקור את התופעה מהשורש"

הסתה 'אקדמית' בפייסבוק: "שקד ניאו נאצית"

ההסתה חוצה את הגבול: סערה בעקבות פוסט שפרסם בפייסבוק ד"ר עופר כסיף, מרצה בחוג למדעי המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים, ובו כינה את השרה איילת שקד "חלאה ניאו-נאצית".

כסיף כתב: "בארץ בושתי השקד צורח. החלאה הניאו-נאצית הזו לא רק אחראית שותפה לפשיזציה של ישראל, אלא גם שותפה עקיפה לרצח עם באפריקה ולפשעים נגד האנושות. כבר כלו המילים במילון באמצעותן ניתן להגדיר את הטינופת הזו".

בעקבות הסערה כינס שר החינוך נפתלי בנט מסיבת עיתונאים ואמר: "מוקדם יותר היום, שני מרצים באוניברסיטה העברית פרסמו דברי הסתה קשים מאד נגד שרת המשפטים איילת שקד. מדובר בהסתה החמורה ביותר נגד שר משפטים בישראל מאז קום המדינה. אם אנחנו לא נטפל ונעצור את הדבר הזה מיד, זה עלול להיגמר בצורה קשה – קשה מאד. מרצים לא צריכים להיות מסיתים. מוקדם יותר פניתי לנשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' מנחם בן-ששון, ודרשתי ממנו שיעקור את התופעה הזאת מהשורש. אני מצפה לשמוע ממנו מה תכנית הפעולה כדי לממש את הדבר הזה.

"תראו, בימים האחרונים אנחנו חווים הרבה מאד הסתה, ובשלב הזה אני אמור להפנות אצבע לשמאל ולהתחיל להאשים אותם ולומר שהמרצים האלה גדלו בערוגות השמאל. לא אעשה זאת. כי אותם פרופסורים גדלו בערוגות של מדינת ישראל. כמו שאותם אנשים שחגגו בחתונה גדלו בערוגות של מדינת ישראל. אלה הערוגות של כולנו".

בנט הוסיף: "אנחנו צריכים להפסיק את מחול ההאשמות ההדדיות. כל אחד צריך להפנות אצבע לעצמו, ולהוריד את מפלס ההסתה, ולהרגיע. אין לנו מדינה אחרת. לא ערוגות של ימין, ולא ערוגות של שמאל – ערוגות של מדינת ישראל. יש לנו רק מדינה אחת, וכולנו – משמאל ומימין – צריכים לעשות הכל הכל כדי לשמור עליה".

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה כי "האוניברסיטה איננה אחראית להתבטאויות של מרציה ואין זה מתפקידה לטפל בהן כל עוד אין מדובר בניצול של הבמה האקדמית להפצתן. ככל שמישהו סבור שיש בהתבטאות זו או אחרת הסתה או עבירה על חוקי המדינה עליו לפנות לרשויות אכיפת החוק".
הסתה שקד התבטאות פרופסורים בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד