כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ליאון פעל לתקצוב מחללי השבת

בשל תמיכת משה ליאון עבר תקציב למנהל קרית יובל מחלל השבת • אפשטיין: "קשה להאמין שכך התנהג חובש כיפה"

משה ליאון. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
משה ליאון. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

אכזבה בקרב הנציגות החרדית בירושלים: למרות מאמצי החרדים, אישרה ועדת הכספים של עיריית ירושלים היום (ב'), תקציב למנהל הקהילתי 'יובלים'הנאבק בתושבים החרדים של השכונה.

הסיעות החרדיות החליטו למנוע מוועדת הכספים שהתכנסה הערב להעביר לשנת 2016, למינהל הקהילתי יובלים בשל חילולי השבת במינהל והדרת התושבים החרדים.

למרות זאת, עבר התקציב. לאחר שמשה ליאון, מועמד החרדים בבחירות לעירייה כזכור, התגייס לטובת המינהל ופעל לאישורו.

בסיעות החרדיות הביעו זעם מפעילותו של ליאון. גורם בכיר בסיעות החרדיות אומר: "הנציג של ליברמן במועצת העיר הצביע היום בדיוק כמו שליברמן מצביע בכנסת - נגד הסיעות החרדיות, חבל שנתנו בו אמון לפני שנתיים ותמכו בו, כעת שסוף סוף הוא הגיע למעמד שיכול לתמוך במגזר החרדי ולהפסיק את הרדיפה של תושבי קרית יובל החרדים הוא זרק אותנו לטובת המשך הרדיפה".

במהלך הדיון הבהיר סגן ראש העיר ויו"ר סיעת בני תורה בירושלים חיים אפשטיין כי הנציגות החרדית לא תוכל לסבול התנהגות מבישה וחסרת התחשבות ברגשי הציבור שומרי המסורת וכי יפעל בכל כוחו למנוע כל העברת כספים למינהלים קהילתיים הרומסים את קדושת השבת.

חיים אפשטיין. צילום: פלאש 90 צילום: חיים אפשטיין. צילום: פלאש 90
חיים אפשטיין. צילום: פלאש 90

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אמר אפשטיין: "לא האמנתי למראה עיניי, מי שתמך בתקציב יחד עם אויבי הציבור החרדי ותמך בסיוע למינהל הקהילתי הרומס את קדושת השבת בקרית יובל, הוא אותו משה ליאון שהתמודד בבחירות האחרונות לראשות העירייה בתמיכת אישים חרדיים, כואב הלב לדעת שחילולי השבת בעיר ירושלים מקבלים סיוע וגיבוי רשמי מאדם חובש כיפה שסובב בבתי הרבנים והציג את עצמו כדואג לאינטרסים החרדים בירושלים".

ליאון הגיב ל'בחדרי חרדים': "עמדתי בעניין הסטטוס קוו בקרית יובל נשארה כפי שכתבתי במכתבי ולא אתן יד לפגיעה בו. מאז כניסתי לתפקיד מחזיק תיק המינהלים הקהילתיים, אני פועל לשמירת האחדות בין האוכלוסיות בירושלים בכלל ובקרית יובל בפרט.

"אני עומד בראש צוות הידברות שהוקם ע"י ראש העיר ומורכב מחברי מועצת העיר. תפקיד הצוות ליצור חשיבה ומציאת פתרונות למען קיום חיי קהילה ותרבות תוך שמירה על הסטטוס קוו בשכונה.
אני מקווה שבתוך זמן קצר נגיע להסכמות והבנות של חברי הצוות תוך היוועצות עם נציגי המינהל הקהילתי והתושבים המייצגים את הזרמים השונים".
ליאון ירושלים תקציב קרית יובל מינהל קהילת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד