י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שמחיוף: ממועצת העיר לכלא מעשיהו

אלי שמחיוף, לשעבר סגן ר"ע ירושלים, זכה להקלה בעונשו • בחדרי חרדים עם פרופיל לחביבו של הגר"ע יוסף

שמחיוף: ממועצת העיר לכלא מעשיהו
פלאש 90

לא רק לופו - גם אלי שמחיוף, סגן ראש העיר ירושלים לשעבר, רושם אנחת רווחה וירצה עונש מאסר למשך שנה וחצי. ערעורו של שמחיוף התקבל בבית המשפט העליון באופן חלקי, ועונשו הופחת מ-3.5 שנים לשנה וחצי.



אליעזר שמחיוף הוא איש העסקונה הספרדית בכל רמ"ח אבריו. מי ששימש כיו"ר ש"ס בירושלים שנים רבות, הוא בוגר ישיבת 'אור אלחנן' ירושלים שהחל את דרכו כמחלק עיתונים חרדים בעיר, משם התקדם והפך למשגיח כשרות בעיר.

לימים מונה לתפקיד מנכ"ל ביטאון ש"ס "יום ליום", וכעבור מספר שנים מונה לחבר מועצת העיר ירושלים וסגן ראש העיר. שמחיוף אף הקים את המיזם התורני הענק של "ועתה כתבו לכם", שמקיים אירוע תורני מידי שנה עוד בחיי הגר"ע יוסף זצ"ל, מהלך שזיכה את שמחיוף בהערכה מיוחד וקירבה אל הגר"ע זצ"ל.

שמחיוף הורשע תחילה בשתי עבירות - קיבל מעד המדינה שבעה שיקים על-סך 95 אלף ₪. וקיבל מעד המדינה שני שיקים על-סך 70 אלף ₪. סך-הכל שתי עבירות שונות של קבלת שוחד, אירוע כולל בסך כולל של 165,000 ₪ (ערך נוכחי 196 אלף ₪).

הוא הורשע בעבירה בחוק איסור הלבנת הון בגין פריטתם של כספי השוחד למזומן בגמ"חים, והעברתם למקורביו. עבירה זו משליכה על חומרת העבירות בהן הורשע.

בתחילה נשפט ל-3.5 שנות מאסר, קנס של 300 אלף ש"ח וחילוט בשווי 165 אלף ש"ח. "פעל אך ורק מתוך חמדנות ורדיפת בצע כסף", כתב רוזן. בערעורו זוכה מעבירה של לקיחת שוחד ובעבירה של הלבנת הון, עונשו הופחת בערעור ויעמוד על שנה וחצי.

למרות הרשעתו, המשיך לכהן כחבר מועצה בירושלים בתקווה לשינוי הגזירה בערעור בבית המשפט העליון, אך לפני מספר חודשים הודיע על פרישה, וזאת כנראה לאחר שהבין שאפסו הסיכויים שיצא זכאי. שמחיוף פינה את מקומו בעיריה לאחר חמש שנים בעין הסערה.
אלי שמחיוף בית המשפט ש''ס ירושלים הולילנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד