י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הודו לה' כי טוב; "שמחים בשמחתו"

תגובות מעורבות - בעוד הנציגים החרדים צוהלים על זיכויו של לופו, התגובות על אולמרט - זועמות

גפני, צילום: פלאש90
גפני, צילום: פלאש90

תגובות מעורבות במערכת הפוליטית בעקבות הכרעת בית המשפט העליון בעניינם של מורשעי פרשת הולילנד - בעוד בצד החרדי שמחים וחוגגים את ביטול עונש המאסר של לופוליאנסקי, בצד השני נשמעים גינויים חריפים לאולמרט, שייכנס בשערי בית הסוהר ב-15 בפברואר 2016.



ח"כ משה גפני וח"כ אורי מקלב מ'דגל התורה' מברכים - "אנו שמחים בשמחתו ומברכים אותו בבריאות טובה להמשיך לעשות את פעולות החסד הכבירים שעשה עשרות בשנים, ושימשיך כך הלאה למען כל עם ישראל".

יו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ מוזס הגיב על הפסק - "אורי לופוליאנסקי משרת את הציבור כל חייו וימשיך את "שירותו הציבורי" לטובת הציבור ליותר משישה חודשים".

יו"ר סיעת "יהדות התורה" בעירית ירושלים אליעזר ראוכברגר, בירך בשם הסיעה את ראש העיר ירושלים לשעבר - "אין ראוי מהרב לופוליאנסקי להחלטה זו. אנו מתרגשים עמו ושמחים מאד בשמחתו. מאחלים לו בריאות מלאה והמשך עשיה פוריה למען כלל עם ישראל. מזל טוב, הרב לופוליאנסקי".

סגן ראש העיר י-ם ישראל קלרמן שוחח לאחר הדיון עם לופוליאנסקי, בירך אותו על הזכייה ואיחל שימשיך תמיד לעשות עבודות שירות למען הציבור - כפי שעשה ב-40 שנים האחרונות.

אך לעומת קריאות הצהלה בצד החרדי, עוסקים חלק גדול מהפוליטיקאים בחשבון נפש וכאב לב על מה שנראה כהיסטוריה במדינת ישראל - ראש ממשלה לשעבר שיעבור בשערי בית הכלא.

ח"כ שלי יחימוביץ' - "ראש ממשלה מושחת שזיהם את מוסדות המדינה זיהום עמוק הולך לכלא. זה אינו יום שחור, הימים השחורים היו כשנטל שוחד וזיהם את צמרת המדינה. זהו יום אופטימי של ביעור השחיתות, של עשיית צדק ושל שוויון בפני החוק. עצוב שאדם כה מושחת שלט בחיינו. משמח שיש דין ויש דיין בישראל".

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי בתגובה להכרעת בית המשפט - "קבלת הכרעת בית המשפט בעניינו של אולמרט מתקבלת ברגשות מעורבים. מצד אחד יש לשמוח על ניקיון המערכת הציבורית משחיתות קשה, מאידך מדובר על ראש ממשלה בישראל. הלקח מעניינו של אולמרט ומפרשות נוספות בהם היו מעורבים אנשי ציבור הוא שאף אחד לא מעל החוק ואף אחד אינו מעל הנורמות המוסריות של החברה".

ראש האופוזיציה ח"כ הרצוג אמר - "מי ייתן ויהיה זה שיעור לכל אנשי הציבור- לעולן לא להשתמש בכח שניתן לנו כפיקדון קדוש לטובתנו האישית". הרצוג הוסיף: "זה הוא יום חשוב בו מערכת המשפט הישראלית, שיש כאלה המעזים בחוצפתם לאיים עליה, הוכיחה שוב את גדולתה ואת העובדה כי אין איש, גם לא ראש ממשלה העומד מעל החוק במדינת ישראל". הרצוג אמר את הדברים בפתח כנס הקהילות הצעירות של קרן שח"ף.

אולמרט: אבן נגולה מעל ליבי
ראש הממשלה לשעבר אולמרט הגיב ואמר כי "תיארנו לעצמנו שזה מה שיקרה". "אבן גדולה הוסרה מעל לבי, כאשר בית המשפט העליון קבע בהחלטתו שאני מזוכה באישום המרכזי שהוא פרשת הולילנד. הוא פסק שאני זכאי. זה היה ענן שחור מציק ומעיק עליי ומטבע הדברים גם על משפחתי, ילדיי, נכדיי וכל הקרובים אליי במשך תקופה ארוכה מאוד.

"בית המשפט הרשיע אותי בפרשה שאיננה נוגעת לפרשת הולילנד. אמרתי בעבר כי מעולם לא הוצע לי ומעולם לא קיבלתי שוחד ואני אומר זאת גם היום. אך מטבע הדברים, אני מכבד את החלטת שופטי בית המשפט העליון".

אולמרט הוסיף ואמר כי "כפי שאתם יכולים להבין, השנים האחרונות היו שנים קשות, מעיקות, שענן שחור מעיב על חיי יום יום ושעה שעה, ועל חיי משפחתי, רעייתי, חמשת ילדיי ו-11 נכדיי. זו ההזדמנות, דווקא עכשיו, דווקא ברגע הלא קל הזה, שמעורבים בו גם סיפוק על הזיכוי בעניין המרכזי, שהוא יצר את התהודה וגם על הפרשה השנייה. זה הזמן להודות לכולם. רוצה להודות לפרקליטיי, ולאנשי הצוות המקצועי שהיו עמי ועוד יהיו. אני רוצה להודות למאות האלפים מתושבי ישראל שפנו אליי, שעצרו אותי ברחוב, שחיבקו אותי באירועים ציבוריים, שהביעו בי אמון, שאמרו שהם מצטערים על מה שהיה, ושהם מודים לי מעומק הלב על מה שהם יודעים ושפעלתי למען הציבור ומדינת ישראל".
גפני אולמרט לופוליאנסקי הולילנד יד שרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד