כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

המפכ"ל החליט: ניצב ריטמן חוזר לתפקידו

מפתיע - לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה החליט שלא להאשים את ריטמן, החליט המפכ"ל להשיב אותו לתפקידו כמפקד להב 433

ריטמן בכניסה למשרדי מח"ש. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
ריטמן בכניסה למשרדי מח"ש. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

כחודש לאחר שנחקר והוצא לחופשה כפוייה, הבוקר (ג') הודיע מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך לניצב רוני ריטמן על החלטתו כי ימשיך בתפקידו כראש להב 433.

החלטת המפכ"ל התקבלה לאחר דיון רחב ומעמיק, במסגרתו הוצגו בפניו המלצות מחלקת משמעת באגף משאבי אנוש והמלצות הייעוץ המשפטי של המשטרה. המלצות אלו התבססו על בחינה מעמיקה של כלל חומר הראיות שנאסף במסגרת חקירת מח"ש, בדיקות הפוליגרף של המעורבים והחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה שלא להגיש כתב אישום פלילי בין השאר, כדבריו, בשל "בעיות מסויימות במסכת הראייתית".

כמו כן התבססו ההמלצות על היעדר יכולת לפתוח בהליך משמעתי בשל התיישנות המעשים שנטענו נגד ניצב ריטמן והרצון להימנע מלנקוט בהליך מנהלי, מבלי שניתנת לו יכולת אפקטיבית להילחם על חפותו, זכות יסודית שמגיעה לכל נאשם במעשה פסול כלשהו.

כל אלה הובילו למסקנה כי אין תשתית ממשית לנקיטת צעדים מנהליים כלשהם ואפילו לא לנקיטת הליכים משמעתיים, גם אילולי חלה התיישנות ולהחלטה לפיה ימשיך ניצב ריטמן בתפקידו.

הניצב ריטמן, נחקר במשרדי המחלקה לחקירת שוטרים במשך כ-7.5 שעות על תלונה שהוגשה נגדו, בחשד לביצוע עבירה פלילית לפני כחמש שנים, אז היה בדרגת תת ניצב.

המפכ"ל הבהיר כי משטרת ישראל תמשיך לטפל בנחישות תוך שימוש בכלים הפיקודיים, המשפטיים, המנהליים והתעסוקתיים העומדים לרשותה במקרים של חריגות מהנורמות הערכיות והמוסריות המצופות מאנשי משטרה וכמי שאמונים על אכיפת החוק במדינת ישראל. כל מקרה של סטייה מנורמות אלו ייבחן לגופו ועל פי מדיניות זו.
רוני ריטמן להב משטרה תלונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד