ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הרב קולדצקי: גדולי ישראל הבטיחו ללופוליאנסקי - לא תשב בכלא

ההקלה בעונשו של אורי לופוליאנסקי: הגר"י קולדצקי, חתנו של הגר"ח קנייבסקי, מספר על ההבטחה שקיבל יו"ר 'יד שרה' מחמיו כבר בעת גזר דינו של השופט רוזן • בנוסף, זכה לופוליאנסקי גם לקבל הבטחה הבוקר מהגראי"ל שטיינמן

עיבוד: בחדרי חרדים
עיבוד: בחדרי חרדים

בעוד השופט דוד רוזן, אשר גזר על לופוליאנסקי את העונש החמור והחריג, שש שנים בכלא על עבירות שהן תרומה ליד-שרה ולא לכיסו של החשוד, ספג מכה קשה כשהעליון מחק למעשה את העונש - ממשיך רוזן לגבות את פסק דינו והתבטא אחר הצהריים (ג') כי הוא "שלם לחלוטין עם העונש שגזרתי על לופוליאנסקי", הציבור מקבל ברגשות של שמחה את הבשורה הטובה עבור איש החסד הנודע.

ההפחתה בעונשו של ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי, הפתיעה וריגשה את כולם. לופוליאנסקי עצמו לא יכל לעצור התרגשותו ודמעות ביצבצו בעיניו, שעה שיצא מאולם בית המשפט ומסר את הודעתו הראשונה "מודה להשם יתברך", אנו מפרסמים כאן עדות של הגאון רבי יצחק קולדצקי, אותה סיפר היום לבני משפחתו.

הרב קולדצקי מספר על ההבטחה של הרב חיים קנייבסקי לאורי לופוליאנסקי, כבר לפני שנתיים. וכן, מספר על התבטאותו של הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן, הבוקר, עוד בטרם פרסום פסק הדין.

על פי עדותו, ניתן להבין מדוע שידר עוד אמש לופוליאנסקי, מסר של אופטימיות כשאמר ל"בחדרי חרדים": "אני אופטימי, ממשיכים בתפילה ומקווים לטוב בעזרת השם", מתברר שללופוליאנסקי היה על מה להסתמך. הרב קולדצקי מספר כי הדברים שאמר הגר"ח קנייבסקי כבר עם הכרעת הדין הקשה של רוזן היו חד משמעיים: "ר' אורי היה אצל הרב לפני שנתיים" מספר הרב קולדצקי, "אחרי פסק הדין הקודם, היה אצלו באותו יום, והרב אמר לו 'אתה לא תשב בכלא'.

על ההבטחה או הנבואה של הרב קנייבסקי, מוסיף ומספר הרב קולדצקי שגם הגראי"ל שטיינמן חזה את יציאתו לחופשי של לופוליאנסקי, עוד הבוקר.

"הבוקר שאלו את הרב שטיינמן, ואמר הוא יצא זכאי. את הדברים אמר לפני התפילה בבוקר". חתנו של הגר"ח - המגיד מישרים הגאון רבי יצחק קולדצקי מציין את המסקנה מהתוצאה הבוקר: "רואים" אמר הגר"י קולדצקי "שהאמת תצא לאור".

כזכור, הגרי"ש אלישיב זצ"ל הורה ללופוליאנסקי לא לחתום בשום אופן על הסדר טיעון הכולל מאסר בפועל. הוראה שהתקבלה בזמנו באופן תמוה אצל עורכי הדין והיועצים המשפטיים.

גם בחסידות בעלזא סיפרו הבוקר כי האדמו"ר ביקש להשאיר את שמו של אורי לופוליאנסקי כל הלילה על שולחנו והאדמו"ר התפלל בעדו.

כפי שפורסם הבוקר ב'בחדרי חרדים': הבוקר בתפילת שחרית בבית מדרשו בשכונת 'שערי חסד' בירושלים האריך הגר"ש אויערבך בתפילתו ובירך שייצא זכאי ללא נזק.

לופוליאנסקי המרוגש ביקר בצהריים לתפילת הודיה בכותל המערבי, שם פרץ מעגל ספונטני של מתפללים בריקוד שמחה עם נציג הציבור החרדי אשר סבל בשנים האחרונות גם ממצב בריאותו ובמקביל מהתנהלות התיק המשפטי, וגם בבית 'יד שרה' שם חגגו עימו המתנדבים. לצפייה בתיעוד, לחצו על הקישורים המצורפים לכתבה.

הרב קולדצקי אורי לופוליאנסקי כלא הרב קניבסקי בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד