י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

האח: "אהוד יבלה בחדר כושר"

חברי אולמרט מברכים על הזיכוי החלקי - אחרים מגנים: "איתות שקבלת דבר במרמה היא עבירה של מה בכך" ומה אומר האח?

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

גל התגובות בעקבות החלטת בית המשפט העליון בפרשת הולילנד: חבריו מברכים אחרים מגנים.

אחיו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ירמי, הגיב להחלטת בית המשפט: "הוא יקדיש את זמנו לחדר כושר. בראיון לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה", אמר ירמי אולמרט כי "היום במידה מסוימת יש מימד של הקלה.

"התחושה יותר טובה מאשר אם הייתה ניתנת הכרעה שהערעור כולו נדחה. מ'פרשת הולילנד' בסופו של דבר יצא עורבא פרח. זו מערכת המשפט שקיימת במדינת ישראל ואני לא בטוח שקיימת במדינות אחרות. אני אומר שאני בטוח, שאם בסופו של דבר זה מה שיהיה, והוא יגיע לבית הכלא, אני בטוח שהוא יעשה את מה שמוטל עליו כהלכה. אני מניח שאת מרבית זמנו הוא בטח יקדיש לחדר הכושר, אולי גם יישב ויכתוב משהו".

שותפתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט במפלגת קדימה ח"כ ציפי לבני הגיבה: "מערכת המשפט הבהירה היום שאין אדם מעל החוק ושכל מקרה יבחן בענייניות לגופו ללא משוא פנים. זהו יום חשוב שמהווה חלק מתהליך הניקוי של המערכת השלטונית, משחיתות שפשתה בה ומסר חשוב לכל נבחרי הציבור".

השר לשעבר רוני בר און, וידידו של אולמרט אמר בגל"צ: "אני נושם לרווחה שהחבר הטוב שלי שחגג 70 השנה, לא צריך לארוז תיק עכשיו לשש שנים בבית הסוהר. אני משחרר אנחת רווחה מאוד גדולה".

ח"כ קארין אלהרר יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, הגיבה: "זהו יום לא פשוט למדינת ישראל כאשר ראש ממשלה לשעבר נשלח לכלא על האשמות כה חמורות, אבל זהו גם יום חשוב לשלטון החוק ולבית המשפט הישראלי אשר שב ומוכיח כי כל האזרחים שווים בפני החוק וכי מוסדות החוק והמשפט בישראל חזקים ועושים עבודתם נאמנה. אני מייחלת לימים בהם לא נצטרך להשתמש בשלטון החוק ובזרועות שלו, בטח שלא כנגד נבחרי הציבור ומי שעיניי כל נשואות אליו".

ח״כ יעל כהן פארן, הגיבה: ״לא ברורה החלטת בית המשפט להקל את עונשו של אולמרט, אשר הורשע בעבירות חמורות. פסיקת בית המשפט מאותתת למקבלי החלטות כי קבלת דבר במרמה היא עבירה של מה בכך. כמי שהחלה את פעילותה הסביבתית בירושלים בסוף שנות ה 90׳, אני יודעת כי הנציגים הסביבתיים בוועדות התכנון בירושלים ידעו שפרוייקט הולילנד אושר באופן לא חוקי, אולם לא היה להם המידע המלא על היקף השחיתות.

"לאורך השנים, גורמי התכנון במקומות רבים בארץ ואף ברמה הלאומית נגועים בניגודי עניינים וקבלת החלטות מוטה, שייתכן ונגועה בעבירות, אך ברוב המקרים לא נחשפת השחיתות״.
הולילנד אוחנה אולמרט לבני שלטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד