י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ביבי הובס בראשות וניצח בפריימריז

מועמדו של ביבי הפסיד לחיים כץ בבחירות לראשות המרכז, אך אושרה הצעת נתניהו להקדמת הפריימריז לראשות התנועה

נתניהו. צילום: גיל יערי, פלאש90
נתניהו. צילום: גיל יערי, פלאש90

יש תוצאות: עם תום ספירת הקולות במרכז הליכוד הלילה (ג'), עולה כי אושרה הקדמת הבחירות המקדימות, אותה הציע ראש הממשלה. השר חיים כץ נבחר לתפקיד יו"ר המרכז.

לאחר מאבק צמוד נבחר השר חיים כץ ליו"ר המרכז במקומו של דני דנון, שמכהן כשגריר ישראל באו"ם. חיים כץ קיבל 1142 קולות, צחי הנגבי: 962, דודיק אמסלם: 601 וירון מזוז 164.

השר כץ שנתמך על ידי גדעון סער, ורובי ריבלין, גבר על יו"ר הקואליציה צחי הנגבי שנתמך על ידי נתניהו וכן על חברי הכנסת דוד אמסלם וירון מזוז.

חברי המרכז אישרו גם ברוב גדול את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקדים את הפריימריז לראשות התנועה ל-23 בפברואר. בכך צפוי נתניהו לבסס את מעמדו כראש הליכוד לשנים נוספות.

בהצבעה השתתפו 2,891 מתוך 3,532 (82%) חברי מרכז הליכוד.

הקדמת הבחירות לראשות המפלגה לא תאפשר לגדעון סער ולניר ברקת להתמודד לראשות הליכוד, בזמן הקצר עד הבחירות. נתניהו יכהן בראשות הליכוד עד ל-2023.

ראש הממשלה נתניהו שוחח עם השר חיים כץ ובירך אותו על היבחרו לתפקיד יו״ר מרכז הליכוד: ״נפעל יחד בשיתוף פעולה למען ליכוד חזק ומאוחד שימשיך להוביל את ישראל בדרך שלנו - דרך הליכוד״.

ביבי הודיע: "אני מודה לאלפי חברי המרכז שמימשו את זכותם הדמוקרטית והתלכדו מאחורי הצעתי. חברי הליכוד הוכיחו שוב כי מפלגתנו היא המפלגה הדמוקרטית ביותר בישראל. נשלים את התהליכים הפנימיים בתוך זמן קצר, נהיה ערוכים לכל תרחיש ונמשיך לפעול למען ביטחונה ושגשוגה של מדינת ישראל ולמען רווחתם של אזרחי ישראל״.

סער בירך את כ"ץ ואמר: "אני משוכנע שהוא יצליח בתפקיד בשל תכונותיו, כישוריו וניסיונו".

השר ישראל כ"ץ, יו"ר מזכירות הליכוד אמר: "ברכות לידידי חיים כץ על ניצחונו בבחירות ליו"ר המרכז. נתניהו ניצח. חיים כץ ניצח. הליכוד ניצח. ביחד נצעיד את הליכוד לניצחון".

השר זאב אלקין, יו״ר לשכת הליכוד: ״אני מברך את חברי השר חיים כץ על ניצחון ברור בהתמודדות על ראשות מרכז הליכוד ומאחל לו בהצלחה בהובלת מרכז הליכוד בשנים הבאות. אין לי ספק שכראשי מוסדות הליכוד כולנו נדע לשתף פעולה בינינו ועם ראש הממשלה. מרכז הליכוד שוב הוכיח את יכולתנו לקבל הכרעות דמוקרטיות בסוגיות אישיות ואידיאולוגיות כאחת״.

שר המדע אופיר אקוניס: ״מברך את יו״ר המרכז הנבחר, חברי חיים כץ. בהתמודדות דמוקרטית בין מועמדים מצויינים הכריעו חברי המרכז בצורה ברורה. כפי שהודעתי בתחילת המירוץ, אני מאמין שהשר כץ ידע להוביל את המרכז באחריות רבה, בשיקול דעת ותוך דאגה אמיתית לאינטרסים של תנועת הליכוד כולה״.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי מברכת על זכייתו של חיים כץ ליו"ר מרכז הליכוד: "אני מברכת את חיים על זכייתו, חיים איש עשייה אמיתי, מנאמני ארץ ישראל ואני בטוחה כי הוא יהיה יו"ר מרכז מצויין שישרת את ערכי הליכוד. מפגן אחוזי ההצבעה היום בבחירות ליו"ר המרכז הוא אות כבוד לחברים ולמפלגה כולה".

השרה מירי רגב על תוצאות הבחירות במרכז הליכוד: "ברכות לראש הממשלה על ההישג שהביא להמשך יציבות שלטון הליכוד וליו״ר המרכז החדש ידידי חיים כץ על ניצחונו.נתאחד כולנו למען תנועת הליכוד וחבריה ולהמשך הנהגת המדינה על ידי הליכוד. חברי המרכז הוכיחו שוב את האחריות הלאומית שמוטלת על כתפיהם. אני גאה בכם ואוהבת אתכם".
נתניהו ליכוד בחירות כנסת מרכז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד