כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

דומא: הצהרת תובע נגד 2 החשודים

הצהרות תובע יוגשו נגד שני החשודים המרכזיים בפרשת דומא • והאם ב'חתונת השנאה' חגגו עם רובי צעצוע?

צילום: תומר נמבורג , פלאש90
צילום: תומר נמבורג , פלאש90

פרשת דומא: הבוקר, (ד') יוגשו הצהרות תובע נגד שני החשודים המרכזיים בהצתת בית משפחת דוואבשה בדומא לפני כחודש.

חשוד שלישי שנעצר גם כן לפני כחודש, שוחרר היום למעצר בית למשך עשרה ימים, זאת למרות הערר שהגישה המשטרה. מתברר שהחשדות נגדו לא קשורים להצתה בדומא.

בנוסף, בעקבות "חתונת ההסתה" של בני הזוג אשבל, המחלק לפשיעה לאומנית במשטרת מחוז ש"י וחוקרי השב"כ עצרו לחקירה, ארבעה חשודים בחשד להסתה, ושימוש לא חוקי בנשק.

בין העצורים, חייל שנשקו עבר מיד ליד בין החוגגים , חתן השמחה בעצמו שתועד בוידאו כשהוא נישא על כתפיים ובידו נשק ארוך. במשטרת מחוז ש"י מבהירים כי אלה שנצפו בסרטון רוקדים עם סכינים וכלי נשק, ואף הצעיר ש'דוקר' את תמונתו של עלי דוואבשה שנשרף - מוכרים, וכולם יובאו לחקירה.

דניאל פינר תושב תפוח, שתועד בחתונה עם נשק בידו, טען בחקירתו כי מדובר בנשק צעצוע. בעקבות בקשת פרקליטו עו"ד איתמר בן גביר, התקיים דיון לילי בערר שהגיש, אך השופטת ג'ויה סקפא שפירא דחתה את הערר וקבעה כי פינר ישהה במעצר עד למחר.

בתוך כך דחתה השופטת גם ערר נוסף של קטין אשר אף הוא נעצר בחתונה ויוצג על ידי עורכת דין רבקה שוורץ שייצגה מטעם ארגון חוננו. "הדיון התנהל בדלתיים סגורות, לפיכך אני מנועה מלמסור פרטים מהדיון" אמרה עו"ד שורץ ל'בחדרי חרדים', "אבל המשטרה והשב"כ החלו בציד מכשפות כנגד אנשי ימין כדי לחפות על מעשיהם הקשים כנגד עצורי דומא.

"רק היום קיבלנו דוגמה להמשך ההתנהלות השערורייתית של שלטונות החוק, כאשר ביהמ"ש שחרר עצור בפרשת דומא ופרקליט המדינה הורה לעכב את שחרורו בניגוד לדין. מדינה דמוקרטית אמורה להגן על חופש הביטוי, גם אם הביטוי הוא לא נעים לעין וקשה למשמע האוזן.

"החוק אינו מגן רק על המתרס השמאלי של המפה הפוליטית, לא ראינו שנעצרים ערבים שרוקדים עם נשק בחתונות, לא ראינו שנעצרים ערבים שמחלקים סוכריות כאות שמחה על יהודי שנרצח, אבל נראה שכשמדובר ביהודי החוקים משתנים".

"לא שמענו וראינו כי המשטרה עוצרת חוגגים מהמגזר הערבי המנופפים בנשקים ולעיתים אף עושים בהם שימוש", אומר עו"ד בן גביר. בנוסף אומר כי הוא סבור שמי שנופף בתמונה עם תינוק משפחת דוואבשה "פעל בצורה טיפשית ביותר והביא לכך שהשב"כ יעשה ספינים על גב העצורים".

בשב"כ אמרו כי "התארגנות הטרור היהודי, אשר חבריה נחקרים בימים אלה, עומדת מאחורי ביצוע פיגועים חמורים, מתוך אידאולוגיה קיצונית ואנטי-ציונית. חברי התארגנות זו המשיכו לבצע פיגועים גם לאחר ההצתה בדומא וראו בפיגוע זה כפיגוע שראוי לחקותו".

בפיגוע בליל ט"ו באב, הוצתה שריפה בבית משפחת דוואבשה בכפר הפלסטיני דומא הסמוך לעיר שכם. המפגעים שהבעירו את שני הבתים, הותירו רישומי תג מחיר על קירות הבית - "יחי המלך המשיח" ו"נקמה". הפעוט עלי בן השנה וחצי נהרג מיד, ההורים סעד (30) וריהאם (27) נפצעו קשה ולאחר מספר ימים מתו בבית החולים. בנם אחמד בן הארבע, נפצע קשה, ובשבוע שעבר החל ללכת על רגליו.
שבכ הצהרת תובע שחרור בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד