ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

0 מעלות בליל שבת - הערכות לסופה

החל מהערב תתרגש על ישראל סופת גשמים וקור שיתכן ואף תביא לכמה פתיתים לבנים בפסגות ירושלים • אינפורמטיבי

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

בסוף השבוע הקרוב צפוי מזג האוויר להתקרר - סופה, המלווה בגשמים ובטמפרטורות נמוכות, תהיה בחלק מהאזורים. הסופה תחל כבר הערב. רוחות יגיעו ל-80 קמ"ש, הגלים בים יגבהו, והטמפרטורות צפויות לצנוח. החזאים מעריכים כי שלג צפוי לרדת בגולן ובגליל, ואולי אפילו בירושלים.

הסופה שאותותיה כבר מורגשים בשעות האחרונות בירושלים ובצפון, תימשך לכל הפחות עד שבת, ואפשר שגם עד יום ראשון. ביום חמישי הסופה תכיל בעיקר גשם. הצפי לשיא הסערה הוא לקראת יום שישי, אז יצנחו הטמפרטורות וקור יחדור בעיקר בירושלים ובהרי הצפון, כשבשעות הלילה הצפי הוא ל-0 מעלות.

משטרת ישראל מודיעה כי אף היא נערכת לקראת מזג האוויר הסוער. ההיערכות המיוחדת תכלול פריסת כוחות מוגברת בצירי התנועה ובפנים הערים, בהתאם להערכות מצב הנערכות כל העת בשיתוף הגורמים הרלוונטיים.

מוקד אגף התנועה יזרים הודעות לתקשורת על חסימות כבישים והמלצה לנוע בדרכים חלופיות בטוחות, לפיכך - ממליצה המשטרה לציבור להיות קשובים לאמצעי התקשורת ולהישמע להנחיות השוטרים.

בשל הקור הצפוי בימים הקרובים, משרד הבריאות מרענן את המידע לציבור וקורא לאוכלוסיות הקשישים וכן להורים לתינוקות ולילדים צעירים, לנקוט במספר פעולות חשובות על מנת לצמצם את נזקי הקור.

השפעת הקור על גוף האדם - בגיל המבוגר קיימת סכנה מוגברת בקור, כתוצאה ממצב של ירידת חום הגוף (היפותרמיה), בו טמפרטורת הגוף יורדת ל- 35 מעלות (טמפרטורת גוף תקינה היא 37 מעלות בקירוב).

דרכים למניעת פגיעת קור:

חימום נאות - חימום הבית בטמפרטורה קבועה של 24 מעלות בקירוב, הוא היעד הרצוי. ובכל מקרה, חימום שאינו פוחת מ- 21 מעלות. מומלץ להעזר במד חום למדידת טמפרטורת החדר.

יש לדאוג ללחות האויר בחדר, כדי להימנע מאויר יבש ניתן להשתמש במכשיר אדים, יש לדאוג לאטימה נאותה של פתחי הבית (חלונות, דלתות וכו'), יש לבדוק את בטיחות התנורים בדירה – תוך הסתייעות בבני משפחה ואנשי מקצוע, יש לעקוב אחר תחזיות מזג האוויר ולהיערך בהתאם.
להקפיד על לבוש חם.

הרגלי בריאות - יש לשתות בכמות מספקת (10 -8 כוסות שתייה ליום) – גם ללא תחושת צמא!
להימנע משתייה מרובה של קפאין ואלכוהול, יש להקפיד על ארוחות קלות יחסית לעתים קרובות (5-6 ביום) ולהימנע מארוחות כבדות. שתיה ואוכל חמים מסייעים לשמור על חום הגוף.

בעת השהות בבית יש להקפיד על פעילות ותנועה, כדי להגדיל את זרימת הדם ואת חום הגוף. יש להתייעץ עם הרופא המטפל לגבי נטילת תרופות שעלולות להגביר את הרגישות לקור. ובנוסף, לגבי קשישים המתגוררים לבד, יש לשמור על קשר ולדאוג לביקורים בבית של בני המשפחה, חברים, שכנים, או מתנדבים - לפחות פעם ביום.

כיצד מבקר יכול לזהות אצל קשיש ירידה בחום הגוף?

ניתן לראות שהבית קר והקשיש ירוד בפעילותו יותר מהרגיל. עם זאת, בשלבים ההתחלתיים של ירידת חום הגוף - הקשיש הסובל מקור לא ירעד ולא יתלונן על תחושת קור. מדידת חום במדחום הביתי עלולה לא לזהות את הבעיה – היות והוא מיועד למדוד עלית חום,
אם יש חשד לירידת חום הגוף יש להזעיק מיד עזרה רפואית.
סופה חורף קור בטיחות משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד