כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"אם לא תהיה ברירה - נסגור את קבר הרשב"י"

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הגיב לשאילתא של ח"כ מוזס, ואישש את החששות סביב איום המשטרה לסגור את הציון

גלעד ארדן, צילום: יונתן סינדל, פלאש90
גלעד ארדן, צילום: יונתן סינדל, פלאש90

קבר הרשב"י ייסגר? יו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ מנחם אליעזר מוזס הגיש היום (ד') שאילתה לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, ובה הוא מתייחס לאיום המשטרה לסגור את אתר הרשב"י.

ח"כ מוזס שאל את השר - "המשטרה מאיימת לסגור את אתר רשב"י בשל ויכוח על אחריות לאבטחת המקום. באתר מבקרים מיליוני איש בשנה, והוא השני בארץ במספר המבקרים בו".



השר לביטחון הפנים גלעד ארדן השיב ואמר - "אני רוצה רק לחלוק על הביטויים "איום המשטרה", או אמירות כאלה. למשטרה יש תפקיד חשוב לשמור על ביטחון הציבור ושלומו, וכל ההחלטות שלה הן במסגרת האחריות הזו.

"קודם כול, לגבי מתחם קבר הרשב"י – מתחם קבר הרשב"י במושב מירון בצפון כמובן נחשב לאחד המקומות הקדושים והחשובים ביותר ברחבי הארץ. וכפי שצוין בצדק בשאילתה, בכל ימות השנה מגיעים אלפי מבקרים לאתר הקבר. וכידוע, בחגים ובמועדי ישראל, כולל כמובן ל"ג בעומר, המספרים גם מגיעים לעשרות ומאות אלפים של מבקרים.

"ולכן האתר הזה, יש לו חשיבות לא רק בהיבט של היותו אתר קדוש, אלא יש גם חשיבות מאוד גדולה להסדיר את האבטחה והביטחון של המבקרים בו, כדי שחס וחלילה לא יאונה להם שום דבר רע".

ארדן הוסיף והבהיר - "בשבועות האחרונים מתנהלים דיונים בין הדרגים המקצועיים במשרדי לבין המשרד לשירותי דת. אני חושב ומאמין שניתן יהיה להגיע יחד עם כל הנוגעים בדבר לפתרון מוסכם שיבטיח את המשך פתיחת האתר לכלל הציבור המעוניין לבטל בו תוך נקיטת סידורי אבטחה הולמים לאתר בעל חשיבות בסדר גודל כזה.

"אבל, אני אומר זאת שוב וזה לא חס וחלילה איום: אם המצב לא ישונה, אכן לא תהיה ברירה למשטרה ואני גם לא אוכל להנחות אותה אחרת, כי היא זאת שנושאת באחריות מכוח החוק על ביטחון הציבור ושלום המבקרים. לא תהיה ברירה למשטרה אלא להורות על סגירת האתר. אני מקווה ומאמין שלא נגיע לכך. אני מקווה שהמשרד לשירותי דת יעשה את אשר הוא נדרש".
גלעד ארדן רשב''י מוזס משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד