י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סגן שר האוצר ל'בחדרי': "תוכנית הביטוח לאברכים יוצאת לדרך"

חשיפת 'בחדרי חרדים': בפגישת המפלגות החרדיות עם שר החינוך נפתלי בנט, השתתף גם ראש אגף הכוללים עמוס ציאדה • על הפרק: תוכניתו של סגן שר האוצר איציק כהן ל'ביטוח אברכים' מיוחד • כהן ל'בחדרי': "בנט אישר והתוכנית יוצאת לדרך"

איציק כהן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
איציק כהן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בשעות אחר הצהריים (ד) נועדו הח"כים החרדים עם שר החינוך נפתלי בנט, וכפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' עסקה הפגישה בנושא המחוז החרדי, אלא שמלבד זאת, בפתח הפגישה - עלה נושא חשוב שעד כה לא זכה לקידום - סוגיית הביטוח לאברכים.

מדובר בנושא שהיה שנוי במחלוקת לאורך השנים, כאשר סגן שר האוצר איציק כהן מש"ס תמך וקידם את הנושא בכל הזדמנות, ואילו יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני התנגד. אולם התנגדותו של גפני הייתה עקרונית רק כאשר מדובר בתקציב שיבוא מתוך תקציב הכוללים הנוכחי, לעומת זאת, במידה ויושג תקציב חיצוני עבור כך - לא הייתה לו כל התנגדות.

בשל כך, השתתף בפגישה המדוברת גם עמוס ציאדה, ראש אגף הכוללים במשרד החינוך. בהמשך, לאחר שהסתיימה פגישת דרעי ואיציק כהן עם בנט וציאדה בעניין זה, הצטרפו גם ליצמן, פרוש וגפני לפגישה בנושא המחוז החרדי במשרד החינוך.




ל'בחדרי חרדים' נודע כי התוכנית המדוברת תכלול עשרות אלפי אברכים, כך שכל אברך יקבל קרן של חצי מיליון שקל שיחולקו במקרה של פטירה פתאומית ויינתנו כקצבה לאלמנה ולילדים במשך 15 שנה. כל אברך יכול להצטרף לבחירתו ומידי חודש ייגבו ממנו כ-25 שקל. חברות שירצו לנהל את כספי הקרנות ישתתפו במכרז ייעודי.

יוזם התוכנית, סגן שר האוצר יצחק כהן, אומר בראיון מיוחד לבחדרי חרדים: "שנים שאנחנו דוחפים את היוזמה הזאת והיום בשעה טובה יחד עם יו"ר המפלגה אריה דרעי ושר הבריאות יעקב ליצמן נפגשנו עם שר החינוך נפתלי בנט והוא אימץ את התוכנית ואישר אותה, ואנחנו בשעה טובה ומוצלחת סוגרים את הקצוות ויוצאים לדרך".

תפרט לנו מה הבשורה?

"הבשורה היא שכל האברכים יהיו בביטוח הקבוצתי ללא חיתום ולכל אברך תעמוד קרן של חצי מיליון שקל. אני מאחל לכולם אריכות ימים אבל אם חלילה יקרה אסון - האלמנה תקבל קצבה חודשית במשך 15 שנה מאותה קרן של החצי מיליון שקל, וזה אמור לתת עזרה למשפחות אשר נקלעו למצוקה במקרה של אסון. אני חושב שהדבר הזה חשוב וחבל שזה התעכב מכל מיני סיבות שלא ממן העניין, אבל סוף טוב הכל טוב, נסגור את הקצוות ונרוץ קדימה".

לדברי כהן, "התוכנית קיבלה את ברכתם של מאורי הדור מרן הגר"ע יוסף ומרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל החתומים עליה, וכן קיבלה את ברכתם של מועצת חכמי התורה והאדמו"ר מגור. הגענו בשעה טובה ומוצלחת למצב שהתכנסנו בחדרו של שר החינוך שאמור לחתום על מבחני התמיכה והתוכנית אושרה. עוד כמה פרטים טכניים והתוכנית תצא לדרך".
ביטוח אברכים אריה דרעי עמוס ציאדה משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד