י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

האויב האמיתי של המגזר - ליברמן • טור

בעוד לפיד משתדל לשנות עמדות, ליברמן רק מחריף אותן • עקיבא ווייס מזהיר - אל תצרפו אותו לממשלה

ליברמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
ליברמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

הליברמן ששמענו אתמול במליאת הכנסת מצהיר שהוא לא רוצה מדינת חרדית, כשהציג את חוק הגיור, זה הליברמן האמיתי - שרק התפרץ לו הפעם בפומבי.

מי שעוקב אחרי ליברמן לאחרונה, כבר לא מופתע ממנו. מידי שבוע, בישיבות סיעה שעורך יו"ר 'ישראל ביתנו', הוא תוקף את החרדים באופן הכי גס ובוטה שהוא יכול.

אם חשבנו שיאיר לפיד הוא האויב הכי גדול של החרדים, כנראה שלא קראנו את המפה נכון. לפיד 'הלך על הראש' של החרדים בתחילה, אבל לאחר מספר שנים בפוליטיקה האיש למד לקח, הבין שטעה וכפוליטיקאי הוא עשה חישוב מסלול מחדש.

אבל אצל ליברמן זה משהו הרבה יותר עמוק. הוא נלחם בקידום 'חוק הגיור' שלו כבר כמה קדנציות, ויחד עם זה עוד מספר חוקים כמו ברית הזוגיות שמיועדים לפגוע ברבנות הראשית ובמגזר החרדי והדתי. אצל ליברמן זה לא סיבוב של מנדטים כמו לפיד. אצל ליברמן זו תורה שלמה שמתפרצת לו מידי פעם.

קחו דוגמא מהחודש האחרון.

לאחר אישור התקציב אמר ליברמן: "נתניהו מחויב יותר לחרדים. לאחרונה חולקו מיליארדים לחרדים בתקציב האחרון על דברים הזויים".

לקראת תיקון חוק הגיוס: "מה שעובר על הליכוד, הכניעה המוחלטת שלו למפלגות חרדיות נוגדת את כל הרוח של הציונות".

בשבוע שעבר בישיבת סיעה על חוק השבת: "זהו עוד שלב שבו הממשלה הזו, שנמצאת גם כך בשליטת החרדים, הופכת את מדינת ישראל למדינת הלכה, תוך בגידה בציבור העולים ובחילונים".

אם נחפש עוד - נמצא עוד ציטוטים ויותר כואבים. ללפיד כבר התרגלנו, אבל ליברמן הוא הבעיה האמיתית של החרדים. הוא יודע לשמור על 'קשר חשאי' עם מספר נציגים חרדים כמו דרעי, אבל מה שליברמן זומם לעשות אמור להדליק נורה אדומה אצל המפלגות החרדיות - אם חושבים שם ברצינות לצרף אותו לקואליציה.
ליברמן אויב חרדים לפיד מפלגות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד