י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

המחוז החרדי החליט - התלמידה עדיין בבית

למרות שוועדת הערר במשרד החינוך חייבה את סמינר אלקיים לקבל תלמידה - היא עדיין יושבת בבית • הסיפור המלא

צילום אילוסטרציה: גוגל מפות
צילום אילוסטרציה: גוגל מפות

למרות שוועדת הערר במשרד החינוך החליטה כי על סמינר אלקיים בבני ברק לקבל את התלמידה, תחקיר 'קול ברמה' מגלה כי העירייה והסמינר לא יישמו את ההחלטה. ומשרד החינוך לא עשה דבר.

מתחקיר של הכתב לענייני חינוך ברדיו 'קול ברמה', ישורון תורג'מן, שפורסם הבוקר (ד') בתוכנית 'חדש על הבוקר' עם נועם זיגמן, עולה כי למרות החלטה ברורה של וועדת הערר לקבל באופן מידי תלמידה לסמינר אלקיים בבני ברק, מנהלת הסמינר מתנערת מאחריות, גם מנהלי אגף החינוך בעירייה מתעלמים, ובמשרד החינוך לא אוכפים לפי שעה את ההחלטה של וועדת הערר.

תחילתו של הסיפור לפני כשנה, הוריה של התלמידה א' מבני ברק רשמו אותה לסמינר הספרדי 'אלקיים' הממוקם ברחוב אהרונוביץ בבני ברק, סמינר בו למדה גם אחותה הגדולה. בחודש אדר הם קיבלו מכתב בו הודיעה להם הנהלת הסמינר כי בתם לא התקבלה. הסיבה: "אי התאמה לדרישות בית ספרנו".



הורי התלמידה החליטו לא לוותר ופנו במכתב להנהלת הסמינר לקבל תשובות מדוע ולמה בתם לא התקבלה. משלא נענו, הגישו ההורים ערר למחוז החרדי במשרד החינוך בתאריך י"א מנחם אב. יום לאחר שהתקבלה הבקשה שלהם במחוז החרדי במשרד החינוך – הם מקבלים מכתב בהול שמגיע עם שליח על שיבוץ בסמינר "תהילה", כשעל המכתב חתום הרב ספרא ממחלקת החינוך – הרשם של עיריית בני ברק.

חודש לאחר מכן, בתאריך כ"ד באב, הם מקבלים מכתב מהמפקחת רות אלמליח במשרד החינוך – מכתב שלכאורה נעשה בו העתק הדבק, אפילו שמה של התלמידה לא נכתב נכון וגם נכתב בו כי נערך לתלמידה ראיון – עובדה שההורים מכחישים.

בתאריך כ"ג באלול – נשלח מכתב על ידי המחוז החרדי במשרד החינוך להורי התלמידה, לרב יהונתן ספרא ולמנהלת הסמינר – כי הערר התקבל ועליה לקבל ולשבץ את התלמידה בסמינר אלקיים כפי שהתעקשו ההורים.

ב 10.9 שלחו ההורים מכתב לבית הספר לאחר שוועדת הערר החליטה שעליהם לקבל את התלמידה. אך כאמור, התלמידה עדיין בבית.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה לתחקיר 'קול ברמה' "המחוז העביר המלצתו למנכ"לית המשרד, טרם נקיטת הליכים".
תלמידה סמינר קול ברמה תחקיר הורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד