ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

חשיפה: מי התחלק עם ניר ברקת בכסא?

וגם: מאבק הטאלנטים של קול חי, הערב העמוס של סער, השותף הסמוי של 'שטיסל' ועוד קצת לופוליאנסקי

חשיפה: מי התחלק עם ניר ברקת בכסא?
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

כירושלמי ותיק, עם ג'וק לתחזיות השלג של ג'וק, יצא לייבל'ה השבוע למסע קניות והיערכות לקראת סוף השבוע. לך תסמוך על עיריית ירושלים, מאז שלופוליאנסקי עזב הכל מקרטע, במקום לבנות עוד איזה הולילנד או שניים ולצמצם את מצוקת הדיור, יושבים בכיכר ספרא כאלה שהציעו בסופת השלגים האחרונה להציב גנרטור בכל בניין. בעיקר בשערי חסד.

ואם בשערי חסד ולופוליאנסקי עסקינן, ובצל החגיגות על ההקלה בעונשו, נשלח כתב יתד נאמן יחיאל סבר לראיין את ראש עיריית ירושלים בדימוס ש'בהלם ובתדהמה' זוכה משש שנות מאסר, והצליח להוציא ראיון מכובד - למרות שראה במקום גם את ישעיהו ויין מהפלס, וכידוע, השניים לא דרים בכפיפה אחת.





ומי שליווה את אורי לופוליאנסקי כיועץ הסתרים הצמוד במשך שנים, האסטרטג נחום בנדיקט, נצפה מלווה את אורי בצאתו מהדיון בבג"ץ מול כלי התקשורת, וכמו תמיד - נחום נשאר מאחורי הקלעים.





ועוד קצת מעיריית ירושלים, שתחגוג הערב באולמי ארמונות חן בני ברק את שמחת נישואי בתו של סגן ראש העיר עוד קצת ישראל קלרמן. לייבל'ה תיעד את קלרמן השבוע כשהוא מגיע למעונו של האדמו"ר מבעלזא בטלז סטון, בכדי לקבל את ברכתו לקראת המאורע הגדול.





ואם בבעלזא ובשמחות עסקינן, אהרן בנציון וידר, חבר בית המחוקקים בראוקלנד קאונטי, חיתן באולמי וגשל בני ברק בן שגידל בביתו. לשמחה הגיע הנציג הבעלזאי בכנסת ישראל אייכלר, שאיחל מזל טוב ונעמד לתמונה בשביל לייבל'ה.





בהמשך האירוע, מחוץ לאולם, פגש לייבל'ה גם את דובר החסידות שייעל'ה וינברגר, שגם הוא הגיע לאחל מזל טוב לאורח מניו יורק.





ובחזרה לירושלים שחוברה לה יחדיו עם האיש ו'המתחברים', בני מחלב, שממשיך בפעילויות הברוכות והשבוע דאג לקחת את כל הבחורים לבריכת שחייה. חבר מועצת העיר ומחזיק תיק ספורט חרדי, מיכאל מלכיאלי, הגיע להצדיע למחלב ודוד מילר.





ומירושלים לשאר הערים החרדיות: לקראת אירוע בר המצווה של בן הזקונים של סגן ראש עיריית אלעד, צוריאל קריספל, שתתקיים ביום שלישי ט' בשבט, עלה קריספל למעונו של נשיא מועצת החכמים חכם שלום כהן כדי להזמינו ולהניח תפילין בפעם הראשונה לחתן הבר מצווה. לאחר מכן שוחח הגר"ש בלימוד עם האב ובנו על סוגיית אבות נזיקין, ולייבל'ה יודע לספר שחכם שלום התרגש מהידע של השניים, ממש מגברא לגברא.





ועוד באלעד: יום הולדת מרכזית נערכה לממלא מקום ראש העיר שמוליק גרוסברד, כמיטב המסורת האיש שמאחורי המ"מ מוישי רבר יזם את החגיגה (לייבל'ה חושף בזאת כי הוא והדובר לוריא אירחו את הרבי מזלאטשוב לישיבה סוערת בעניין התקציב בבניין העירייה). גרוסברד חגג יחד עם ראשי העיר, חברי המועצה ועסקנים מקומיים, ונהנה מסרטון ברכות של צמרת דגל התורה. לייבל'ה מצטרף.







ואפרופו ימי הולדת: מסיבת יום הולדת 40 נערכה לסגן ראש עיריית בית שמש והמושך בחוטים שמוליק גרינברג, ובה בלטו בנוכחותם צעירי ה'דגל': מנחם שפירא, מיכי אלפר, ישראל גולומב, קובי רוזנשטיין, משה מונטג, ישראל סילברסטין, יצחק ברנר, צביקי לוי, שלומי פולק, יאיר אייפרמן ויעקב מורגנבסר ועוד חברים טובים.





ובחזרה לאלעד: העוזר של פיני גרוס - פיני רוזנטל והעוזר של אבי רוזן מקול חי - אפרים דוד נצפו בסיום שטייגען בנושאי יח"צ ופרסום בבצפר. לייבל'ה מאחל הצלחה לשניים תמיד.





ואחרון מאותה העיר: שרוליק, בחור מיוחד מ'נווה אייל', דירת שילוב לבחורים מיוחדים מבית 'אהל שרה' בעיר, חגג יום הולדת עם החברים, המשפחה והסגל. בשעה 22:45 הופיע ללא הודעה מוקדמת שרוליק אחר, ראש העיר ישראל פרוש שריגש את החוגגים.



הפינה הפוליטית
ככלל, עבר סוף השבוע בנעימים על לייבל'ה, שצפה כהרגלו בפרק החדש של 'שטיסל', כתב טור נגד, או בעד, לא כל כך בטוח, העיקר שהצליח לחולל סערה מגזרית, וגם לפגוש את יוצר הסדרה יוני אינדורסקי, שקפץ השבוע לביקור נוסטלגיה במערכת 'בקהילה' - בה שימש לפני כעשור ככתב מגזין במשך שלש שנים. לליבל'ה נודע שאינדורסקי נועד עם ידידו אהרן קליגר, עימו ערך עוד בשעתו את מגזין שעה טובה.





ואפרופו בקהילה: את דרכו לחתונת השבוע של יהודה אבידן בכתר הרימון, עשה לייבל'ה בשני בערב עם האסטרטג ארי גלהר, שהפתיע הפעם בחולצה בהירה. עם כניסתו לאולם פגש לייבל'ה את עורך בקהילה אברהם דב גרינבוים, מסתחבק עם המועמד לראשות הממשלה גדעון סער. ככלל, רשם סער ערב עמוס אירועים במגזר, כשהגיע באותו ערב גם לשבע ברכות לנכד הגר"ח קנייבסקי. לייבל'ה צייץ תמונה בלעדית, והופתע לגלות חצי שעה אחריו צייצן משפחתי שהעתיק אותה.





עוד באותה חתונה, צפה לייבל'ה במלך הרדיו החרדי ואיש 'קול חי' השדרן אבי מימרן בשיחה ערה וטעונה למדי עם שדר הבוקר באותה תחנה מוטי לביא. לאחר הלהט הראשוני הסתודדו השניים בצד, ולייבל'ה מהמר שמימרן הסכים להעלות את לביא במהדורה מדי פעם.





ואחרון מאותה חתונה: מחזה משעשע למדי נקלט בעדשת לייבל'ה, כאשר איש משמרת הקודש המחנך ר' מוטק'ה בלוי פרץ בריקוד סוער עם יהודה אבידן.





ואם כבר גלשנו לפוליטיקה, לייבל'ה לא שוכח את החוק הנורבגי, והוא עדיין מאמין שאחרי ט"ו בשבט יקרה משהו, אולי אם יעקב אשר יקפיד לפקוד את חצרות האדמו"רים ב'טיש פירות' המסורתי. בינתיים ערך החכ"ל חזרות והגיע לטיש היארצייט שערך האדמו"ר מסאדיגורה, שם זכה לברכה וחיוך מהרבי.





ואם חשבתם שמדובר בגימיק חד פעמי - הרי שלייבל'ה גילה שמדובר בתופעה: כך נמצא דגלאי אחר, סגן ראש העיר בני ברק מנחם שפירא, מסתובב בחצר של רבי אחר מבית רוז'ין, הרבי מוואסלוי. בליל רביעי הגיע שפירא להשתתף בחתונת נכד האדמו"ר באולמי ארמונות חן בבני ברק ואף הוא קיבל ברכה חמה ולבבית.





ועוד אחד מנציגי 'דגל': ח"כ אורי מקלב נצפה ביום שישי האחרון בפלאפל שלמה בגאולה ובהמשך באנג'ל ברחוב יחזקאל בקניות לכבוד שבת קוידש. ככה זה כשיש תקן לעוזר רביעי ואפשר קצת לנוח מעמל הציבור.





ועוד קצת פוליטיקה: עיתונאים חרדים נפגשו השבוע עם שר האנרגיה והגז יובל שטייניץ, בכדי לשמוע מכלי ראשון את סיפור 'מתווה הגז'. העיתונאים גילו בקיאות במתווה והגיעו למסקנה שהמדינה נכשלה בהסברה, כפי שהיטיבו להבהיר איתי גדסי מ'קול חי' (יקח ללייבל'ה זמן להתרגל), והכלכלן אברמי לוריא מהמבשר, היודע להזהיר את הציבור מפני השקעות שווא.





ובזמן ששטייניץ התלוצץ עם התקשורת החרדית, עסקו עמיתיו בליכוד בקרב לחיים (כץ) ולמוות, בבחירות לתפקיד יו"ר מרכז המפלגה. לייבל'ה שוטט במוקדי הבחירה ונתקל בחבר המרכז חיים שטיינר, סגן ראש העיר קרית מלאכי מצטלם עם הבא בתור ברשימה יהודה גליק. בקצב הפרישות הנוכחי מהכנסת, לייבל'ה מהמר שנראה את גליק במליאה במהרה.





וקצת גם מש"ס: רגע מרגש נרשם השבוע במהלך ביקור שר הדתות ומהפכות הכשרות דוד אזולאי בבית החולים הדסה עין כרם. כאשר סיפרו לשר שהכורסה הסמוכה שימשה את הגר"ע יוסף זצ"ל ללימוד תורה בעת שהותו באישפוזים מפעם לפעם. השר אזולאי נעצר והצטלם ולייבל'ה כמובן השיג תיעוד.





ובאחת מחגיגות השבע ברכות (לייבל'ה באמת כבר לא אוחז ראש) לרגל נישואי בתו של שר הפריפריה והעוד משהו שעוד מעט נדע בדיוק אריה דרעי, תועד סגן ראש העיר ירושלים צביקה כהן בשיחה צפופה עם מנכ"ל רשת החינוך של התנועה חיים ביטון. מי שהתעקש להפריע לשיחה ולצותת לתוכן היה הראיס הירושלמי ניר ברקת, שלצורך העניין הצטופף עם צביקה על אותו כסא.





ובשבע ברכות הממלכתי במעמד ראש הממשלה, התייצבו יצחק כהן האיש שמאחורי הקלעים. ויהודה חזן 'איש הרבנים' של התנועה הקדושה לצילום עם נתניהו.





ובמהלך שיטוט אקראי במסדרונות המשכן, גילה לייבל'ה שהשותף החדש לחדר העיתונות של כתב 'יתד נאמן' והאיש החזק ב'דגל' בעיריית ירושלים, אליעזר ראוכברגר, הוא דווקא השדרן הצעיר והאנרגטי מגלי ישראל, יוסי בן עטר.



שבת קוידש
עיתונאים רבים שהו בשבת האחרונה פרשת ויחי חזק במלון כינר, במסגרת שבת בין המיתרים שאורגנה על ידי ערוץ שבע בשיתוף המלון. בנוכחים: בני רבינוביץ' מיתד נאמן, יאיר שרקי מערוץ 2, עוזי ברוך מערוץ שבע וברוכי קרא מערוץ 10. ללייבל'ה הוצע להשתתף, אך מששמע שהקולגה האהוב עורך 'משפחה' יוסי אליטוב הבריז ברגע האחרון - בחר גם הוא להיעדר.

במהלך פאנל העיתונאים, נשאל רבינוביץ' האם אין ניגוד עניינים בין דוברות בית הגראי"ל שטיינמן לתפקידו ביתד נאמן. כך או כך, לייבל'ה בטוח שרבינוביץ' ניצל את ההזדמנות בה שהה במלון עם מקווה צמוד וטבל בשבת בבוקר כמנהג החסידים. ולסיום, על המוזיקה באותה שבת הופקדו אברמי רוט ואבי מילר-וולפסון.





מיד בצאת השבת נצפה שרקי עוזב את המלון לעבר ציונו של רבי שמעון בר יוחאי במירון, וזכה לתחרות מי מבין דוברי מוסדות הרשב"י ישגר תמונה של הסלב היישר למערכות המיילים. לייבל'ה משער ששרקי טיהר עצמו בסילודין לקראת הכנת הכתבה הרגישה על אלי ישי ששודרה אמש.



.

ואם בסלבריטאי המגזר הכללי עסקינן: כמסורת ימי שישי הגיע הזמר אביב גפן למאפיית ויז'ניץ ללא כפכפים, והשבוע פגש במקום את מוישה פרידמן הגדול. לייבל'ה לא מפספס תמונה שכזו.





ואפרופו קניות: איש 'קול ברמה' מוישה גלסנר נצפה בקופה בסניף יש בארות יצחק הסמוך לאלעד, כשהוא מושיט יד בסוף השבוע לעזרה בבית. לייבל'ה מעריץ ומוקיר.



מן הגורן ומן היקב
כשמגיע פרגון לשלוחי הציבור לייבל'ה לא חוסך מחמאות: חבר הנהלת העיר נחמניאל סבן מש"ס נצפה השבוע מלווה נכה מבוגר בסבב בין המחלקות השונות בעיריה, שאפו.





ועוד אחד מאותה הכיכר: בהתייעצות בדרך לישיבת מועצה תיעד לייבל'ה את חבר המועצה משה ליאון, מסתודד עם העוזר האישי של צביקה כהן - אברהם בצלאל ועם יחצ"ן ש"ס בעיריית ירושלים יחיאל אברהם.





קצת נייעס מעולם הצלמים: ג'יפ בצבע שובר שגרה נרכש בשבוע האחרון על ידי הצלם של האדמו"רים והרבנים נפתלי לרר, שלייבל'ה אף עבר ליד ביתו בשיכון ה' בבני ברק ותיעד אותו משתעשע בצעצוע המפואר.





והזקן שבחבורת הצלמים, הרב ברוך אוביץ שעדיין מתקתק, נצפה מתברך השבוע מהאדמו"ר מדז'ירקא (כן, גם ללייבל'ה לקח זמן לגלגל את השם נכון על הלשון) בשמחה שנערכה בחצר האדמו"ר בעיר בית שמש.





והנה פוסט שהעלה הזמר האמריקאי זאבי פריד, לא נגענו: ״לרגע חשבתי שזה עידן רייכל בעל הרסטות לשעבר ופצחתי בשיר מעגלים מעגלים, ניר בן גל מתופף מדהים לצד גל גרשובסקי הענק שזכיתי להסתופף בצילם ושערם והרגשתי קצת מוש בן ארי לרגע. עד שהראש ישיבה נכנס וכוווללםםם שאגו 'ימים על ימי מלך תוסיף' וחזרתי לריאלטי״.





ואילו אמן הרגש שסירב להופיע בהאסק, נצפה בשלישי בלילה מרקיד את בנייני האומה בחתונת ענק לאחד הנגידים הגדולים. שטיינמץ כיכב על הבמה עם ישי לפידות, שלמה כהן ועמי כהן.





ואם בהאסק עסקינן, יואלי דיקמן ימריא בשבוע הבא למופע הגדול יחד עם אמרגנו האישי עויזר דרוק. השניים ירביצו הופעה ולדברי עויזר המנצח נמצא בגבו לקהל כך שישיבה עם משפחות מעורבות לא מהווה שום בעיה. לייבל'ה מקווה בשביל עויזר שלפחות לא מעשנים באולם.

פינת המ"מים
ואחרי שהתרגלנו לפינת המ"מים של יוסי חיים, השבוע התמקד הצעיר המקורי באירועים אקטואליים, ולא פספס כמובן את הביקור הנרגש של ראש העיר ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי בכותל המערבי.





וכמובן, אי אפשר בלי קצת 'פלג ירושלמי', שכבר התפרסם ביכולות הקלטה משובחות, ועכשיו נחשף הדיסק המלא.





ואחרון חביב, לאלה ממכם שמקפידים על 'ניטל' אבל נאבעך נולדו לעדה הלא נכונה שלא נהגה לשחק בקלפים בלילה בלתי קדוש זה, הנה הפתרון.



פינת המזל טוב:
החגיגה של עולם המוזיקה השבוע: מוישי רוט מהמנגנים, המעבד, המנצח וזה שלא מפסיק להקיש על הקלידים, חגג את שמחת אירוסיו עם רחלי יעקובזון משכונת הר נוף בירושלים. ובשמחת 'המנגנים' אי אפשר בלי קולו הרועם של שולם וגשל.





מזל טוב למנצח המאסטרו אלי יפה לרגל הולדת הנכדה, בת לבנו משה. לייבל'ה מאחל נחת מכל הצאצאים.

והחזן יצחק מאיר שכפי שדיווחנו שבוע שעבר חבק בן, הכניס אותו השבוע לברית בהשתתפות כל המשפוחה והחברים. הצלם מאיר אלפסי שיגר ללייבל'ה את התיעוד הבא.





ברכת מזל טוב לעסקן הרפואי מוטי פריד, יו"ר ארגון 'סעד ומרפא', לרגל אירוסי הבת.

וברכת מזל טוב לרל"ש של שמעון גפסו ראש עיריית נצרת המזוכה, שמוליק שטיין, לרגל שמחת אירוסי בנו השבוע בשעה טובה. מאחלים גם כל החברים מפצועי זלאטשוב.

ברכת מזל טוב לסגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן להולדת הנכד.

וברכת מזל טוב לעיתונאי שמעון ליברטי לרגל הולדת בתו יהי רצון שיזכה לרוב נחת ושמחות כל חייו, וכפי שלייבל'ה נוהג לאחל בכגון דא, שיתחיל לאסוף דולרים ולהפעיל קשרים בסמינרים.

ובצל הברית לחוזר בתשובה עמיר מולנר, שנחשפה בבחדרי חרדים, מתברר גם כי מגיע מזל טוב לראש עיריית בית שמש לשעבר דני וקנין לרגל הולדת נכדו, בן לחתנא דבי נשיאה עמיר מולנר. ראש עיריית בית שמש הנוכחי מוישה אבוטבול התקשר לסב הנרגש דניאל (שלו זה הנכד העשירי) ואיחל לו את מיטב האיחולים בשם העיר בית שמש.

ברכת מזל טוב לאבי דז'דק, יועץ שר הבריאות לפניות ציבור, להולדת הבן.

לסיום, לייבל'ה משגר תנחומים לחזן דב הנדלר על פטירת אביו הרב שמואל ראובן בן אלקנה ז"ל. שלא תדע עוד צעד.
לייבל'ה לופוליאנסקי שטיסל אבידן מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד