ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

למה 'המודיע' מתעלם מפרשת דומא?

האם עיתון למגזר החרדי אמור לסקר את סיפור המעצר והעינויים? ב'המודיע' חושבים שלא, וגם מסבירים למה

עיתונים חרדים. צילום: פלאש 90
עיתונים חרדים. צילום: פלאש 90

מאמר הבוקר (ה) בעיתון המודיע מסביר לקוראים מדוע העיתון הותיק לא מסקר כמעט את פרשת עצורי דומא, למעט סיקור מינורי וענייני.

מאחר ומדובר בפרשה שלא יורדת מסדר היום הציבורי בישראל, נאלץ בטאון אגודת ישראל להסביר לקוראיו מדוע הסיקור מצומצם, וכפי שמצוין במאמר הבוקר, שהוא נכתב לאחר שרבים מהקוראים התקשרו למערכת ושאלו על כך.

"איננו תוקפים את השב"כ על רקע עצורי דומא וגם איננו משבחים את השב"כ הטוען שהוא מטפל בעצורי הפרשה לפי החוק ולא יותר. בכלל כל הסיפור תופס אצלנו דיווח יבש בלבד".

וההסבר? "מה התועלת של הציבור שלנו מהגירסה ומהטחינה של החוקרים והנחקרים כאחד? אין כל הצדקה לעיתון חרדי להתעסק עם נושא שהוא רחוק מאיתנו משני צידי המתרס שלו".

"חובתו של המודיע להעריך בלב רגש ובמוח צלול מה לא להכניס לעיתון. קל יותר להחליט מה כן, קשה יותר להחליט מה לא. ואם אנו נוקטים לעיתים לחומרה- על כך גאוותנו ואמיתות דרכנו".

המודיע מבחינתו מציב מראה מהו עיתון חרדי וכותב: "העיתון ליהודים חרדים ממוסגר מלכתחילה למסגרות ברורות של חובת הציבור לדעת ושל זכות הציבור לא לדעת. ‏מה ייתן לציבור החרדי שאין לו בדיל של קשר לפרשות כאלו לנהל בזה שקלא וטריא".
המודיע דומא סיקור תקשורת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד