י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

גזירת פרעה של ימינו

מדי שנה נפסקים חייהם של 40,000 תינוקות בישראל כשרובם המכריע על רקע כלכלי • מדוע הפכה פרשת השבוע 'שמות' לזמן התרמה קבוע לאגודת אפרת?

גזירת פרעה של ימינו

"אני לא יכולה לדמיין להביא את הילד שלי לעולם בלי להיות מסוגלת לתת לו מיטה לישון בה", הסבירה האישה בדמעות למתנדבת של אפרת. המתנדבת נחרדה, "לא יעלה על הדעת שילד לא יזכה לחיות בגלל שאין לו מיטה".

בשבת הקרובה נקרא בבתי הכנסת את פרשת שמות - בה מספרת לנו התורה על מסירות נפשם המדהימה של המיילדות העבריות, שפרה ופועה, בהצלת ילדים. פרעה מלך מצרים, המונע על ידי שנאה וייאוש, בפיקודו ציווה את המיילדות להרוג את כל ילדי היהודים עוד על האבניים. המיילדות מצדן, קראו תיגר על גזירת פרעה, ולא רק שהצילו את ילדי ישראל ממוות - אלא מוסיף המדרש ומדייק מהמילים "וַתְּחַיֶּיןָ אֶת הַיְלָדִים" את שבחן של המיילדות, ומציין שלא רק שלא המיתו את הילדים, אלא "למה הוצרך הכתוב לומר ותחיין את הילדים? יש קילוס בתוך קילוס, לא דין שלא קימו את דבריו, אלא עוד הוסיפו לעשות עמהם טובות. יש מהם שהיו עניות, והולכות המילדות ומגבות מים ומזון מבתיהם של עשירות, ובאות ונותנות לעניות, והן מחיות את בניהן, הוא שכתוב: ותחיין את הילדים".

בעקבות סיפורם של המיילדות העבריות החליטו גדולי ישראל, ובראשם הרה"ג שלום אלישיב זצ"ל ומרן הרה"ג עבדיה יוסף זצ"ל, לקבוע לדורות את פרשת "שמות" כשבת התרמה לאגודת "אפרת" ההולכת בדרכן של המיילדות, מצילה את ילדי ישראל ממוות עוד בטרם צאתם לאוויר העולם ואף ממשיכה ותומכת במשפחתם.

לא ייאמן, בכל שנה נפסקים חייהם של כ- 40,000 תינוקות בישראל, רובם בשל קשיים כלכליים. אגודת אפרת, מעניקה לנשים את התמיכה הנדרשת כדי לאפשר להם ללדת את ילדם.

אפרת נוסדה על ידי מר הרשל פייגנבאום, ניצול שואה שהבין שלאחר שעם ישראל איבד בשואה כמיליון וחצי ילדים - עלינו לקום ולעשות מעשה, לעודד את הילודה בעם היהודי שכן הם דור העתיד שלנו. כיום משמש ד"ר אלי שוסהיים, רופא כירורג בכיר, כיו"ר אפרת. ד"ר שוסהיים ראה כיצד מידי שנה נפסקים חייהם של 40,000 תינוקות בישראל כשרובם המכריע על רקע כלכלי והחל לפעול להציל תינוקות אלו על ידי תמיכה כלכלית וליווי בזכות התמיכה והליווי ב37 שנות פעילות אפרת ניצלו מעל 64,000 תינוקות.

התמיכה הכלכלית, כוללת תמיכה ללידה של מיטה, עגלה, אמבטיה לתינוק, סט של בגדים וציוד בסיסי ואחר כך תמיכה חודשית עד שנתיים הכוללת חיתולים ומזון לתינוק וסל מזון למשפחה. בזכות תמיכה זו של אפרת ניצלים מידי שנה כ-4,000 תינוקות.

בנוסף, מתנדבות אפרת מסייעות לנשים על בסיס יומי באוזן קשבת ותמיכה רגשית ונפשית. הן מסייעות לנשים לממש את זכויותיהן מול הרשויות ולמצוא דרכים לשפר את מצבן הכלכלי.

כעת באופן חד פעמי, יצאה אפרת בקמפיין בזכות מספר תורמים שהציעו את עזרתם שעל כל תרומה שתצליח אפרת לגייס במשך 48 שעות (יז-יח שבט) הם ישלשו את התרומה למען פעילותה של אפרת. כל תרומה להצלת תינוק למעשה תעזור לאפרת להציל שלושה תינוקות!

אנא היו שותפים עמנו בהצלת ילדי ישראל בדרכן של המיילדות העבריות.

קישורים:
לחצו כאן לדף הפרוייקט
אגודת אפרת לידה מצוקה פרשת שבוע יהדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד