כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בשורה לאברכים: מיליוני שקלים בדרך

הגר"ח קנייבסקי לראשי 'שותפים לתורה': "זהו ענין נשגב לתרום ל'שותפים לתורה' בהם מאוגדים בני הישיבות והכוללים"

בשורה לאברכים: מיליוני שקלים בדרך

הבשורות לאברכי הכוללים ומנהלי הישיבות באות בצרורות: אחרי ההעלאה בתקציבי משרד הדתות – יחלקו "שותפים לתורה" מיליוני שקלים לבחורי הישיבות ולאברכי הכוללים.

אחרי חודשים של עבודה קשה בגיוס הכספים, ב"שותפים לתורה" מתחילים לקצור את הפירות. בחודשים האחרונים מאז הוקם "שותפים לתורה" נאספו סכומים משמעותיים כבר על ידי הארגון, באמצעות תרומותיהם של מאות אלפי תורמים מישראל בלבד, והשבוע מבשרים ב"שותפים לתורה" כי יחלו בחלוקת המלגות הראשונה לעשרות אלפי אברכי הכוללים ובחורי הישיבות כשנציגי הארגון יגיעו לכל הישיבות והכוללים ברחבי הארץ המאוגדים ב"שותפים לתורה" וימסרו את המלגות לידי אברכי הכוללים ומנהלי הישיבות.



לרגל תחילת החלוקה, ביקרו רבני וראשי "שותפים לתורה" במעונו של הגר"ח קניבסקי שקיבלם בחמימות רבה והרעיף את ברכותיו על כל התורמים ל"שותפים לתורה". מרן אמר כי זהו ענין נשגב לתרום ל"שותפים לתורה" בהם מאוגדים בני הישיבות והכוללים והוסיף: "הצדקה להחזקת תורה היא המעולה ביותר".

"שותפים לתורה" נוסד לפני כעשרה חודשים בברכתם ובעידודם של גדולי ישראל מכל העדות והחוגים ע"מ לאפשר לכל יהודי בעולם להיות שותף בתורתם של רבבות לומדים בארץ ישראל, כשבסיס התפיסה של הארגון הוא לתמוך בעולם התורה, באמצעות סיוע כלכלי שיחולק באופן שוויוני לכלל הישיבות והכוללים המאוגדים ב"שותפים לתורה", כאשר כל העת פועלים ב"שותפים לתורה" להרחבת ולגיוס משאבים נוספים להחזקת הישיבות והכוללים.

הרעיון הכביר הצליח מעל המשוער, מאות ישיבות וכוללים התאגדו תחת "שותפים לתורה" ובמוקד הטלפוני של "שותפים לתורה" התקבלו פניות רבות של אנשים שביקשו להצטרף ולהיות שותפים לתורה. בזכות התרומות שנתרמו ע"י רבים בעולם היהודי, מתאפשרת כעת חלוקת המלגות הראשונה לעשרות אלפי אברכי הכוללים ובחורי הישיבות בארץ ישראל.

בתוך כך, בריכוזים היהודיים בארה"ב ובקנדה מצפים לבואה של משלחת מיוחדת בראשות הגאון רבי ברוך דב פוברסקי ראש ישיבת פוניבז' והגאון רבי אשר וייס גאב"ד "דרכי תורה" שיבואו לטורונטו ובלוס אנג'לס ע"מ להשתתף בכינוסים המיוחדים שיערכו ע"י נציגי מפעל התורה העולמי "שותפים לתורה" בטורנטו ובלוס אנג'לס. כשאלפים מבני הקהילות היהודיות במקום כבר הבטיחו את השתתפותם.

מנהל המחלקה הבינלאומית ב"שותפים לתורה" הרב יצחק פינדרוס, כבר יצא לחו"ל בראש צוות מיוחד בכדי לעמוד מקרוב על ההכנות לכינוסים.

ב"שותפים לתורה" אומרים כי בקרוב ייערכו כינוסים במקומות נוספים רבים בעולם על מנת להגיע ליהודים רבים ככל האפשר שיזכו להיות שותפים לתורתם של כלל בחורי הישיבות ואברכי הכוללים מכל העדות והחוגים בארץ ישראל.







שותפים לתורה תרומות הרב חיים קנייבסקי ברכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד