כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

סיוט הבוקר של תושבי רמות

בשל זרימת העובדים לאזור התעשיה הר החוצבים, מוצאים את עצמם תושבי רמות בקביעות בפקק אינסופי • משרד התחבורה: "הפתרון בדרך"

סיוט הבוקר של תושבי רמות

עומס התחבורה בבירה: תושבי רמות בירושלים זועמים: ׳הפקקים בבוקר הפכו בלתי נסבלים, אנחנו בסגר של ממש כל בוקר', כך עולה מתלונות שהגיעו ל'בחדרי חרדים'.

הפקקים הרבים בכל רחבי הארץ מוכרים היטב לנהגים שסובלים בדרכם הביתה או למקום העבודה. אולם יש אתרים בהם הפקקים בלתי נסבלים והעובדה שלא נעשה דבר בנידון הוא לא פחות משערוריה.

פקק תנועה שכזה הוא זה הקיים בכל בוקר בכביש רמות בירושלים, כביש קצר יחסית, בן קילומטר וחצי בלבד, אך נסיעת בוקר שגרתית עליו אורכת בו למעלה מארבעים דקות.

מדובר על כביש מוכר מקניון רמות ועד הר חוצבים, כאשר הסיבה העיקרית לפקק שהפך לסיוט עבור תושבי רמות, הם מקומות העבודה הרבים בשכונת הר חוצבים והעובדה כי רוב הנהגים שמגיעים מחוץ לירושלים למקומות עבודתם בהר חוצבים, עושים זאת דרך כביש 443, שמוביל לכביש רמות וכך חוסמים למעשה את דרכם של תושבי השכונה אל בתי הספר והשכונות הסמוכות.

אחד הנהגים הקבועים מספר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "הסיוט כה קשה עד שאם מגיעים לכביש הקניון ברמות בשעה 07:30, לוקח לעתים שעה תמימה להגיע עד צומת רמות, מרחק קילומטר בקושי. אם אני יוצא בשבע ועשרים, אני יוצא מהכביש הזה תוך שלוש ארבע דקות. אם אני מגיע בשבע וחצי - יקח לי שעה לצאת מהשכונה כי אז מצטברים כל הרכבים שמגיעים לעבודה בהר חוצבים׳".

אחד מתושבי האזור הוא יועץ התקשורת ירח טוקר, בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא אומר: "האבסורד הוא שאיש לא חושב איך לפתור את הבעיה שבעצם מטילה סגר על כל תושבי רמות בשעות הבוקר, עזוב לרגע סיוט שגרתי שלי כנהג, ושל הילדים שמחכים שעה ברכב סתם, לפעמים רואים אמבולנסים שבאים לטפל בתושבי השכונה ונתקעים חצי שעה בפקק האימתני שקיים בכל בוקר מחדש".

לטענת תושבי רמות הבעיה החריפה בחודשים האחרונים מאז עבר בנק ישראל גם הוא לבניניים חדשים בהר חוצבים.

"מדובר במאות עובדים שמגיעים דרך כביש רמות וחוסמים לנו את השכונה, אי אפשר לצאת מהבית עד עשר בבוקר", אומר הרב דוד כץ משכונת רמות ג׳. "הפיתרון המעשי הוא לייצר מחלף מ-443 ישירות אל הר חוצבים, או לנווט תנועה למקום אחר, כי חייינו הפכו בלתי אפשריים".

טוקר גם הוא מצידו הזמין את שר התחבורה ואת ראש העיר להצטרף בוקר אחד לנסיעת בוקר שגרתית ולראות ולהרגיש את הסיוט שעוברים תושבי רמות. לבינתיים ההצעה לא נענתה וספק אם תיענה. עד אז ימשיכו אלפי תושבי רמות והסביבה לסבול מסגר של ממש בכל בוקר.

בתגובה לדברים אומרים בדוברות משרד התחבורה כי אנשי התכנון מודעים היטב לבעייה ולפיכך מתוכנן כביש חדש - כביש 22 - מצפון לעבר הר חוצבים ושישחרר את התנועה הנכנסת לאזור מצפון. הכביש יעבור מצומת רמת שלמה-יגאל ידין לצומת מלון רמת תמיר וכבר עבר את האישורים הסטטוריים והעבודות עליו יחלו בקרוב.

עוד מתוכנן שינוי כולל של מפת התנועה באזור, כולל הארכת מת"צ גולדה, הקמת חניוני חנה וסע הקמת מסופי תנועה לתח"צ באזור הר חוצבים ועוד.

מפת התנועה החדשה כוללת גם הפעלת קו רכבת 'הקו הכחול' העובר על ציר רמות כפתרון לתחבורה הציבורית וקו רכבת נוסף 'הקו הירוק' שיעבור בציר בר אילן.

"כל אלה הינן תוכניות שיישומן יתן פתרון ארוך טווח ויישומן יקח זמן", אומרים במשרד התחבורה, "כפתרון מיידי, פועלת עיריית ירושלים יחד עם משרד התחבהורה מול מינהלת הר החוצבים כדי ליזום את חלוקת כניסה תנועת העובדים לאזור כך שתתפזר לאורך היום ולא תהיה מרוכזת לשעות מעטות על פני היממה".
תחבורה כביש נהג ירושלים רמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד