ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

בת 15 תכננה פיגוע - פעמיים

מחבלת בת 15 תיכננה פיגוע דקירה, נלכדה ושוחררה למעצר בית • לאחר השחרור שוב ניסתה לבצע פיגוע

זירת פיגוע דקירה בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
זירת פיגוע דקירה בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

כתב אישום הוגש היום (ה') נגד בת 15 שתכננה לבצע פיגוע דקירה בירושלים

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי לנוער בעיר כתב אישום נגד קטינה בת 15, בגין שתי עבירות של ניסיון רצח ושתי עבירות של החזקת סכין.

על פי כתב האישום, בשתי הזדמנויות שונות תכננה הקטינה לבצע פיגוע דקירה בעיר דוד ובעיר העתיקה.

על פי כתב האישום ביום 6.12.15 יצאה מביתה וברשותה ילקוט ובו ספר קוראן וקרש חיתוך ונסעה לאזור שער שכם בעיר העתיקה. היא רכשה סכינים.היא התיישבה על ספסל ותרה אחר קורבן מתאים אותו תוכל לדקור למוות, עד שתייר עובר אורח שחשד בה הזעיק את כוחות הביטחון שעצרו את הנאשמת ומנעו את ביצוע הפיגוע.

הנאשמת טענה בחקירתה במשטרה בכזב כי קנתה את הסכינים לצרכי מטבח ביתה והיא נשלח למעצר בית.

בהמשך החליטה שוב להוציא את הפיגוע הרצחני לפועל ולהפוך ל'שהידה'. כדי להיערך להוצאת הפיגוע הפועל, ביום 20.12.15 בשעות הבוקר הגיעה הנאשמת לעיר העתיקה בירושלים, ערכה בירור אודות מיקומו של הרובע היהודי ושוטטה בו זמן מה במטרה להכיר את השטח בו תבצע פיגוע.
למחרת היום, בתאריך במטרה להוציא לפועל את הפיגוע, נטלה סכין משוננת ממטבח ביתה, הכניסה אותה לתיק ועשתה את דרכה מביתה לכיוון העיר העתיקה בירושלים כשהיא נושאת עמה את הסכין בתיק.

בהגיעה לעיר העתיקה, נכנסה למתחם הר הבית שם שהתה זמן מה במהלכו התפללה במסגד 'אל אקצא'. הנאשמת יצאה ממתחם הר הבית ופנתה לעבר הרובע היהודי כשהיא נושאת עמה את התיק ובתוכו הסכין.

בהגיעה לרובע היהודי, בשעות הצהריים המוקדמות, שוטטה הנאשמת ברובע היהודי ותרה אחר קורבן מתאים אותו תוכל לדקור. בסמוך לשעה 14:00, משלא מצאה קורבן מתאים לביצוע הפיגוע, הוציאה את הסכין מהתיק, החביאה אותה בגדר סמוכה ולאחר מכן התיישבה על ספסל ברחבה הסמוכה לרחוב התמיד ברובע היהודי. לאחר שהנאשמת עוררה את חשדו של עובר אורח, הזמין הלה את כוחות הביטחון שעיכבו את הנאשמת, ערכו עליה חיפוש שלא העלה דבר והורו לה לעזוב את המקום. זמן מה לאחר מכן, שבה הנאשמת למקום בו החביאה את הסכין ונטלה אותה שוב לידה. הנאשמת החזיקה את הסכין בהיחבא בין זרועה לשרוול חולצתה, ושוב תרה אחר קורבן מתאים אותו תוכל לדקור למוות. בסמוך לפני השעה 15:00 נעצרה הנאשמת על ידי כוחות הביטחון, אשר מנעו את ביצוע הפיגוע הקטלני.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשמת עד תום ההליכים המשפטיים נגדה.
קטינה העיר העתיקה ירושלים פיגוע טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד