י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הפסקת אש • ברקת: לעצור זמנית את חילול השבת בקרית יובל

לאחר לחץ כבד מצד הנציגים החרדים: ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הורה על הפסקה של חודשיים בהקרנת הסרטים במבנה המנהל הקהילתי בקרית יובל • החרדים התחייבו להימנע מהפגנות במהלך התקופה • תקום ועדה שתבחן את הנושא

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

המאבק על קדושת ירושלים: ראש העיר ירושלים ניר ברקת הודיע הצהריים (ה') בישיבת הנהלת העיר, כי הינו מקפיא את הססטוס קוו בקרית יובל ולא יוקרנו סרטים במבנה המנהל הקהילתי בשכונה למשך החודשיים הקרובות.

כך גם הודיע כי הינו ממנה את חברי מועצת העיר שלמה רוזנשטין ומשה ליאון וכן את מנהלת אגף חברה ונוער לעקוב אחרי המנהל הקהילתי יובלים בקרית יובל, כדי לוודא שלא יוקרנו סרטים בשבת, עד שיבואו הצדדים להבנות.

ברקת הודיע כי אם המנהל יפר את המצב הקיים הוא יעשה שימוש בסמכותו כראש העיר, כדי להטיל סנקציות על המנהל.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ההחלטה של ברקת, התקבלה לאחר שראש העיר נפגש אתמול עם הרב זמיר כהן, הרב הפוסק של תנעת ש"ס, ועם סגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן, בנושא קדושת השבת בעיר שהתלוננו על חילולי השבת המתרבים בעיר.

עוד סוכם בפגישה כי לא יתקיימו הפגנות מחאה מצד הציבור החרדי נגד חילולי השבת, במהלך החודשיים הקרובים.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר סגן ראש העיר צביקה כהן כי, "אני כולי תקווה שבחודשים הקרובים נגיע להסכמות שירגיעו את המצב בעיר. לא רק מדובר על השבת כי גם על ההתנכלות של המינהל לציבור החרדי בהקצבות למוסדות החינוך והסיוע לתושבים החרדים בשכונה".

יצויין, כי אתמול נפגשו בלשכתו של רבה של ירושלים הגאון רבי אריה שטרן הוועדה למען השבת ודנו בהתערבות חילולי השבת בעיר.

בישיבה סוכם, כי הצדדים יארגנו כינוס של כלל הרבנים והעסקנים מכל החוגים והעדות בעיר בכדי לזעוק את חילול העיר.

תושב השכונה וחבר מועצת העיר נחמניאל סבן אומר ל'בחדרי חרדים' כי "ראש העיר לקח החלטה נבונה ומושכלת, לנהל נכון את המשבר הזה. אין לי ספק שבמידה והמתווה יצליח זה יביא לשקט ודו קיום בין המגזרים בירושלים כולה. ידידי סגן ראש העיר צביקה כהן לקח אחריות והוביל ברגישות את המתווה".
ברקת ירושלים שטרן קרית יובל חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד