י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שילמת ברב קו של אדם אחר? לא תיקנס

פקחי 'סיטיפס' העיקו עם קנסות שלא במקומם, שהגיעו לפעמים עד לחקירת משטרה - לא עוד • הפרחים לח"כ מקלב

הרכבת הקלה בירושלים, צילום: דוברות כבאות והצלה
הרכבת הקלה בירושלים, צילום: דוברות כבאות והצלה

בשורה לנוסעי התחבורה הציבורית - משרד התחבורה הורה לחברת 'סיטיפס' להפסיק לקנוס נוסעים ברכבת הקלה בירושלים ששילמו עבור הנסיעה בכרטיס 'רב קו' של אדם אחר. בכך נענה משרד התחבורה לפנייתו של ח"כ אורי מקלב, אשר פירט את הפרשנות המשפטית המוטעית של 'סטיפס' שהובילה לגביית הקנסות המשמעותיים שפגעו בציבור.

כל מפעילות התחבורה הציבורית אינן קונסות נוסעים על תשלום ב'רב קו' של אדם אחר, למעט ברכבת הקלה – שם הושתו קנסות גבוהים על נוסעים שתיקפו את נסיעתם ברב קו של אדם אחר, למרות שהם שילמו על הנסיעה באמצעות כרטיס ה'רב קו'.

אל לשכתו של ח"כ מקלב הגיעו בשנים האחרונות אלפי פניות ציבור ותלונות על קנסות שהושתו על נוסעים תמימים ברכבת הקלה ששילמו על הנסיעה בתום לב ונקנסו תוך יחס משפיל של פקחי הרכבת הקלה ובאי נעימות שהסתיימה לא אחת בחקירת משטרה. חלק ניכר מאותן קנסות היו בשל מה שהוגדר כתשלום בכרטיס 'רב קו' של אדם אחר.

בחברת 'סיטיפס' טענו על העת כי על פי חוק הם ראשים לגבות את הקנס המדובר, אך ח"כ אורי מקלב הצליח, בסיוע משפטנים, להוכיח כי מדובר בפרשנות מוטעית. לנוכח פנייתו של מקלב, קבעו גם היועצים המשפטיים של משרד התחבורה כי אין מקוס להשית קנסות על נוסעים תמימים ששילמו על נסיעתם – גם אם התשלום היה בכרטיס 'רב קו' הרשום על שמו של אדם אחר.

"על רקע הפערים הקיימים בין מפעילי התחבורה הציבורית השונים ביחס לאופן מימוש הנחיית משרד התחבורה ונוכח העובדה כי החוק המסדיר את השימוש ברב קו טרם נכנס לתוקף, הורינו ל'סיטיפס' לאפשר נסיעה ברב קו של אחר בתנאי שמדובר בכרטיס בלי הנחה ובאותו פרופיל או כרטיס תקופתי אישי", נאמר בהודעת משרד התחבורה. הנחייה זו תהיה בתוקף עד לאישור הצעת החוק בנוגע להפעלת מערכות ה'רב קו'. תזכיר הצעת החוק הממשלתית שכבר הופצה נועדה להסדיר בחוק את כל נושא הפעלת כרטיס ה'רב קו', כאשר גם נושא זה ייכלל בתוכו.

"הודעת משרד התחבורה הינה צעד מבורך שאמור היה להיעשות מזמן. נוסעים תמימים ברכבת הקלה נקנסו על ללא עוול בכפם ו'זכו' ליחס משפיל של הפקחים ומאי נעימות ומביזוי", אומר ח"כ אורי מקלב. בהתייחסו להצעת חוק ה'רב קו' אמר כי "במהלך הדיונים והכנת החוק לקריאה שנייה ושלישית נפעל להסדיר את ההצעה לטובת נוסעי התחבורה הציבורית ולתיקון כל הכשלים בפעילות ה'רב קו' שהוא כיום כרטיס שאינו חכם, אינו מתקדם, אינו יעיל ושאינו עומד בסטנדרטים שלמענו הופעל".
הרכבת הקלה סיטיפס מקלב רב קו קנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד