י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

9.9 מיליארד שקל הכנסנו מתיירות השנה

הנתונים המרשימים מאחורי שנת התיירות בישראל נחשפים - כמה כסף השאירו מאחוריהם התיירים שהגיעו במהלך 2015 לישראל? וגם: איזה שיא של כל הזמנים שברו הנופשים הישראלים?

  • כ' טבת התשע"ו
מלון רמדה בירושלים, אילוסטרציה
מלון רמדה בירושלים, אילוסטרציה

שנת 2015 בתיירות מסתיימת, וזה הזמן לסיכומים. משרד התיירות הוציא יחד עם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה דוח מפורט, ובכותרתו מופיע המספר 9.9 מיליארד שקל הכנסות מתיירות נכנסת - נתון שמצביע על ירידה של 3% בכניסות מבקרים לעומת שנת 2014.

בהתחשב במצב הגיאופוליטי ותהליך ההתאוששות ממבצע "צוק איתן", מדובר בנתון יחסית מעודד מבחינת המשרד. כמו כן, ניתן לראות שחלה עלייה של 8% במספר הישראלים שמבלים בישראל לעומת 2014, כשבסך-הכול נרשמו 5.9 מיליון לינות בבתי האירוח השונים.

מרבית התיירים שהגיעו לישראל ביקרו בירושלים, בסך-הכול 77%. העיר השנייה היא תל-אביב עם 69%, ולאחר מכן ים המלח, טבריה ואזור הכנרת והגליל.

התיירות הנוצרית תופסת נתח של 52% מהתיירים, כש-22% מהם צליינים.

בסך-הכול מספר המבקרים בישראל עמד השנה על 3.1 מיליון תיירים, כשהמקור הגדול ביותר לתיירות נכנסת היא ארצות-הברית, עם 586 אלף מבקרים המהווים 20% מהתיירות הנכנסת. אחריה רוסיה וצרפת.

בכל הקשור לתיירות יוצאת מישראל, שנת 2015 הציגה, כך נמסר לנו מחברת איסתא, שנת שיא של כל הזמנים עם 5.16 מיליון תיירים ישראלים שיצאו לחו"ל, לעומת 4.55 מיליון בשנה שעברה - מה שמצביע על גידול של 13%.

בנמל התעופה בן-גוריון, אגב, נרשמו מעל ל-16 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות ופנים-ארציות. תנועת הנוסעים בנתב"ג בשנת 2015 חוותה גידול דרמטי בסדרי גודל מהגבוהים באירופה, והוא נמנה עם 5 שדות התעופה הצומחים ביותר באירופה.

שנת 2015 היא גם השנה הראשונה בכל תולדותיה שחברת ישראייר מסיימת ברווח. המהלך האסטרטגי שהחברה עשתה הוא המעבר ממכירת טיסות למכירת חבילות נופש וטיולים מאורגנים, שהגדיל משמעותית את כמות הנוסעים בטיסות הבינלאומיות ובמחזורי המכירות שלה.

הגידול במספר הטסים נובע עקב הוזלה משמעותית במחירי הטיסות והנופשונים לחו"ל השנה, שנבעו משני גורמים עיקריים - האחד צניחה חדה במחירי הדלק, המהווים מרכיב חשוב ועיקרי בהוצאות חברות התעופה; והשני היצע גדול של טיסות, שנבע ממדיניות השמיים הפתוחים ומכך שחברות תעופה רבות חדשות החלו להגיע ארצה במחירים מוזלים.

תמר גרזון, מנכ"לית טרווליסט, האתר להשוואת מחירים בתיירות, מציינת כי שנת 2015 הייתה שנה סוערת ותוססת בענף התיירות והתעופה: חברות תעופה חדשות נכנסו לישראל והגדילו את היצע הטיסות, הגבירו את התחרות, ומחירי הטיסות ירדו.

נתון מעניין נוסף עליו מצביעה החברה הוא דחיקתה של ברלין למקום החמישי ברשימת הערים הפופולריות בקרב הישראלים, זאת בזמן שאמסטרדם, ניו-יורק וברצלונה חולקות ביניהן את הפסגה. בכל הקשור לאמסטרדם, העובדה קשורה ככל הנראה בכניסתה של חברת התעופה איזי ג'ט לקו תל-אביב-אמסטרדם, שהקפיצה אותה למקום הראשון.

בכל הקשור לחבילות נופש, 60% מהישראלים מעדיפים לרכוש את חבילות הנופש שלהם ליעדי אגן הים התיכון, ורודוס נשארת כיעד הבלתי מעורער עם 17%.

ההיבט החשוב והמשמעותי ביותר הוא שגם השנה הייתה ירידת מחירים, ושילמנו 42% פחות משנה הקודמת: בשנת 2014 שילמנו בממוצע 4,000 שקל - בעוד שהשנה שילמנו בממוצע כ-2,300 שקל.
תיירות ישראל נופש כלכלה יבוא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד