ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

אברכים, מהבוקר אין סיגריות "בבודדים"

החוק נכנס אמש בחצות הליל לתוקפו, והסיגריות הבודדות נעלמו ממדפי הקיוסקים • "נטל כלכלי בלתי אפשרי"

חרדי מעשן. צילום אילסטורציה: פלאש 90
חרדי מעשן. צילום אילסטורציה: פלאש 90

או הכל או כלום, עדיף כלום - אמש בחצות הליל נכנס לתוקפו החוק האוסר מכירת סיגריות בודדות, מפר החוק יקנס ב-4000 שקל.

מדובר בחוק שאושר בועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת לפני מספר חודשים, ובכך קיבלה הועדה את בקשת שרי המשפטים והאוצר לקבוע קנסות מנהליים חדשים על מכירת סיגריה בודדת.

מדובר במכה קשה בעיקר לאברכים ובחורי הישיבות בציבור החרדי, שמפאת מחירי הסיגריות שהאמירו בשנים האחרונות הרשו לעצמם לרכוש כמה סיגריות בודדות ביום.

אברכים עמם שוחחנו, הסבירו ל'בחדרי חרדים' את המצב - "מחיר לדוגמה של קופסת נקסט לייט עולה ברוב המקומות 27 שקל, אברך עם משכורת מכולל לא יכול להרשות לעצמו, ולכך קנינו בבודדים. גם לקנות קופסה ולשמור זה בלתי אפשרי כי אז אתה מעשן יותר, והצורך לקנות עוד ועוד קופסה עושה לך חור בכיס ובחשבון החודשי שגם ככה נמדד במשורה".

האברכים שרכשו את הסיגריות בקיוסקים השונים אחרי הסדרים, אינם יודעים להתמודד עם החוק החדש. בחנויות הורידו מהמדפים החל מאמש והבוקר את הסיגריות הבודדות.

קודם התקנה החדשה באוצר, דרשו כי גם הקנס על מכירת סיגריות בודדות יעמוד על 15,000 שקל. אך יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי וח"כ מיקי לוי התנגדו לכך. הקנסות נועדו להגביר את האכיפה בתחום הברחת טבק ומצרי טבק, לרבות יבוא, שיווק ומכירה של מוצרי טבק בניגוד לתקנות הטבק, ובאריזות שאינן מקוריות ושאין עליהן אזהרה של משרד הבריאות בנוגע לנזקים שעלולים להיגרם מעישון.

התקנות קובעות מגבלות שונות על אריזות המשמשות למכירת טבק. בין היתר נקבע שחפיסת סיגריות תכיל 20 סיגריות בלבד, וחפיסת טבק לנרגילה תכיל 60 גרם.,
סיגריות אברכים ועדת חוקה כנסת קנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד