י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חדש במדף: ספר הפיוטים 'יגל יעקב' המבואר

יצירה תורנית ומחקרית מפתיעה: ספר הפיוטים 'יגל יעקב' המבואר חושף סודות כמוסים המסתתרים בפיוטים השונים

חדש במדף: ספר הפיוטים 'יגל יעקב' המבואר

עבודת-מחקר תורנית רבת שנים חושפת סודות כמוסים המסתתרים מאחורי הפיוטים, אלו המושמעים בהיכלי התפילה ובעתות השמחה. מלאכת הפירוש המילולי עם מדורי ההסבר והבירור הייחודיים יציגו לפני הלומדים את הפיוטים בתפארתם, עם הבנה מלאה ונוסח מדוקדק; פרקי מבוא ייחודיים שכתבו צוות העורכים של 'עוז והדר' מציגים את נפלאות הפיוטים וקדושת מחבריהם; הספר החדש יוצא לאור לרגל יום ההילולא של מרן 'אביר יעקב' ביום כ' טבת.

הספר "יגל יעקב" הוא מאסף עשיר של פיוטים נשגבים, רובם חוברו על ידי מרן אביר יעקב זי"ע, ויוצאי חלציו רבני ואדמו"רי משפחת אביחצירא זי"ע. הפיוטים עצמם גדושים בחכמת הסוד, ברמיזה גאונית ובלשון חכמים, וכל מהותם שירי שבח להשי"ת, דברי התעוררות למוסר ועבודת ה', או קינה והספד על צדיקים קדמונים.

קהל הלומדים והמשוררים עתיד להיחשף לאחת היצירות המופלאות שנעשו בעולם הספר התורני, כזו שמעמיקה ברמזי הפיוטים עד קוצו של יו"ד, מבררת את הנוסח האמיתי, מבארת את מליצות הלשון ומרחיבה את היריעה על נושא הפיוט ומקורו. "אינו דומה כלל וכלל", יאמרו הפייטנים, "זה המשורר פיוט סתמי ועלום הבנה, לזה המשורר עם בינת הלב ועם ידיעה מקיפה במבואות הפיוט, בשורותיו ובחריזתו, ברמזיו ובכוונתו". והם יצדקו. בהחלט.

המלאכה כולה לוותה בעינו הפקוחה של האדמו"ר רבי דוד חי אביחצירא העומד בראש מפעלות מכון 'אור לישרים' שע"י ישיבת "אביר יעקב" נהריה, בשיתוף ממלכת התורה "עוז והדר" שבמסגרתם נעשתה עבודת העריכה, רבת השנים, ואשר הם גם חתומים על עשרות ספרים מתורתו של מרן אביר יעקב זי"ע, שנסדרו מחדש והותאמו לקהל מבקשי ה' ושוחרי מוסר, בכל גיל ובכל רמה.
עושי המלאכה הכבירה, יושבים על מדוכת התורה בהיכלי התורה של ממלכת התורה 'עוז והדר', ביסודו ובנשיאותו של הגה"צ רבי יהושע לייפער, אב"ד דק"ק 'באר משה' במאנסי. העורכים שצעדו במשעולי העריכה, ועמלו ללא ליאות לסדר את הביאור בשפה ברורה ובבהירות הנדרשת, זכו להדרכה והכוונה נכונה של הגאון רבי מנחם מנדל פומרנץ, ריש מתיבתא 'עוז והדר', שעמד על גביהם מתחילת העבודה עד גמרה.

עמל רב ויגיעה עצומה הושקעו בעריכת הפיוטים ובביאורם, בכובד ראש ובעיון מעמיק, וכך זכינו בס"ד לביאורו של הספר 'יגל יעקב' בשלימותו, בפירוש השוה לכל נפש המשולב עם מילות הפיוט, עם מקורות והערות בשולי העמוד, בהם הובאו המקורות לתוכן הדברים וללשונותיהם, עם לשונות הפסוקים והמובאות, בתוספת ביאור בהרחבה כפי הצורך למי שירצה להעמיק בהם יותר ולהבין אותם על בוריים. הביאורים וההערות שופכים אור על החיבור הנפלא שהותירו לנו רבותינו הקדושים זי"ע, ומגלים לפנינו טפח מתוכנו העמוק והעשיר.

בנוסף נעשתה מלאכה כבירה בכל חלקי הספר: הגהה קפדנית מול כתבי-יד (חלקם בלעדיים שהועמדו לרשות העורכים), נוספו כמה פיוטים מתוך הכת"י המקורי, שלא פורסמו מעולם. כמו כן נערך מבוא נרחב לכל פיוט, המציג את מחבר הפיוט, מבנה הפיוט וסדר הבתים המרכיבים אותו, מובאים פרטים נחוצים אודות מקורו של הפיוט ושנת הדפסתו, מובא ה"נועם" עליו חובר השיר, ואף מובא ה"סימן" הנעשה בראש הבתים של הפיוט.

את הספר ניתן להשיג במוקד ההפצה הארצי של 'היכלי תורה': 1-800-22-55-66
ספר פיוטים אבוחצירא פירושים סודות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד