א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

אימה בתל אביב: המחבל מדיזינגוף עדיין מסתובב חופשי

24 שעות לאחר פיגוע הירי במרכז תל אביב: זהות הרוצח כבר ידועה למשטרה אך הוא טרם נלכד • מדובר בערבי ישראלי תושב ואדי ערה • נבדק קשר למקרה רצח נוסף של נהג מונית שעה לאחר הפיגוע • על שני המקרים הוטל צו איסור פרסום

הפיגוע בדיזינגוף. צילום: פלאש 90
הפיגוע בדיזינגוף. צילום: פלאש 90

המרדף נמשך: יותר מ-24 שעות לאחר הטבח הנורא ברחוב דיזינגוף בתל אביב, בו נהרגו שני בני אדם ונפצעו שישה אחרים בדרגות שונות, המשטרה טרם איתרה את המחבל, אזרח ערבי ישראלי תושב ואדי ערה שבצפון, שזוהה על ידי בני משפחתו שצפו בסרטוני התיעוד של הפיגוע.

במוצאי שבת הותר לפרסום שמו של המחבל היורה מתל אביב - נשאת מלחם, בן 29, תושב הכפר ערערה בוואדי ערה. במשטרה ממשיכים בחיפושים אחריו, ועל פי ההערכה הוא עדיין נושא עימו נשק.

אביו של המחבל זיהה אותו מסרטון הפיגוע ודיווח למשטרה: "מבצע הפיגוע הוא בני, הוא לקח את הרובה מהכספת שלי. תעצרו אותו מהר לפני שירצח עוד". האב הצהיר השבת כי "אני אזרח ישראל, שומר חוק. לא חינכתי כך את בני, מצטער. הגעתי למשטרה וסייעתי לזרועות הביטחון. אני משתתף בצער המשפחות ומאחל החלמה לפצועים". עם זאת, המשטרה פשטה על בית החשוד, עצרה את אחיו והחרימה מחשב שהיה בתוך הדירה.

בתום הערכת מצב שהתקיימה הבוקר בראשותו של מפכ"ל המשטרה ובהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה ונציגי שב"כ הוחלט על המשך היערכות מתוגברת, לרבות הפעלת כוחות מיוחדים של המשטרה ובשיתוף השב״כ, עד לאיתורו של החשוד שביצע את אירוע הירי. פעילות המשטרה ושב"כ נמשכה במהלך שעות הלילה ותימשך ככל שיידרש עד לאיתור החשוד ומיצוי החקירה. על מנת לאפשר לכוחות לבצע את מלאכתם ולשמור על בטחונם של האזרחים ועל הסדר הציבורי, יש לנהוג באחריות ולהישמע להוראות השוטרים.

תיעוד הטבח במצלמות האבטחה


מהמשטרה נמסר: ״מדובר באירוע קיצון מורכב וייחודי, בו אלמוני חמוש יצא למסע טבח חסר אבחנה בלב רחוב הומה. מיד עם קבלת הדיווח הראשוני המשטרה פצחה במאמץ עליון, בדגש למהלכים מודיעיניים וחקירתיים רחבי היקף, בצד תגבור כוחות, מאסיבי באזור. לשטח הוקפצו יחידות מיוחדות, המתמחות באיתור מפגעים ונטרולם כשהמאמץ המרכזי הוא לאתר את המפגע ולנטרלו.

"משטרת ישראל קוראת לציבור להמשיך ולגלות ערנות, לא להסס ולדווח במיידי על כל תרחיש או אדם חשוד. בכל תא שטח נתון בו תתבצע פעילות משטרתית יש להקפיד ולהישמע להוראות השוטרים במקום. מוקדי המידע והחרום של המשטרה מעובים למתן מענה מיידי לכל פונה. המצוד אחר המפגע ימשיך עד לרגע מעצרו. מתחילת האירוע מבוצעות, מסביב לשעון, פעולות מודיעין וחקירה מגוונות בשת״פ עם יתר גופי הבטחון במטרה לחשוף את מלוא מימדי האירוע, לרבות האפשרות לקורבן בזירה נוספת, את המניע ושאר המרכיבים לרבות, האם מדובר ברוצח שפעל לבדו. בשלב זה, הוטל צו איסור פרסום על פרטי החקירה המורכבת והרגישה, במטרה לאפשר לכוחות הבטחון לסיים את המשימה".

כזכור, הפיגוע אירע אתמול (ו) לקראת השעה 15:00. המחבל הגיע לרחוב דיזינגוף בתל אביב, ותועד במצלמות אבטחה כשהוא מתכונן בחנות למזון אורגני, יוצא ממנה ויורה ברובה לעבר מבלים בפאב ה'סימטא' הסמוך. לאחר שירה כמה עשרות כדורים הוא נמלט מהמקום. שעה לאחר מכן נמצאה בצפון תל אביב גופתו של נהג מונית, אמין שעבאן, ונבדק אם יש קשר בין המקרים. על חקירת כל מקרי הרצח אתמול בתל אביב הוטל צו איסור פרסום.

בפיגוע נרצחו שימי רוימי הי"ד בן 30, יליד אופקים שהתגורר בבאר שבע ועבד כמנהל משמרת במוקד של 'הוט', ואלון בקל הי"ד בן 26, תושב כרמיאל שעבר לאחרונה לתל אביב וניהל את הפאב. הלווייתו של שימי רוימי תיערך מחר (א) בשעה 15:00 בבית העלמין באופקים. הלווייתו של בקל תתקיים מחר בשעה 15:00 בבית העלמין בכרמיאל. עדי אלדר, ראש העיר, ביקר היום בבית המשפחה ואמר: ״אסון נפל על המשפחה שאותה אני מכיר באופן אישי. אני יודע שאין מילים אשר ינחמו אותם בשעה כזאת. כל תושבי העיר יחד נחבק אותם חזק ונהיה שם עבורם״.

מעיריית תל אביב-יפו נמסר כי נוכח המצב הביטחוני והפיגוע שהתרחש אתמול ברחוב דיזנגוף, עיריית תל אביב-יפו נמצאת בהיערכות ביטחונית מיוחדת:

סיירי אגף סל"ע, אגף הפיקוח ומאבטחי העירייה פועלים במתכונת מתוגברת בכל רחבי העיר, 24/7, בשיתוף פעולה מלא ובתיאום עם משטרת ישראל. סיורי האבטחה במוסדות החינוך ובמתקני העירייה יתוגברו ודגש מיוחד יינתן לסיורים בסמוך לגני ילדים ולמוסדות חינוך וכן במקומות הומי אדם. מרכז השליטה והבקרה מדווח סביב השעון לסיירים ולמשטרה על פעילות חשודה הנקלטת במצלמות האבטחה הפזורות בעיר. פקחי העירייה הונחו להגביר ערנות ולדווח על כל אירוע חריג במרחב הציבורי. העירייה קוראת לציבור להמשיך בשגרה, לשמור על איפוק, אבל גם להגביר ערנות ולדווח על כל אירוע חריג. כל הטיולים והסיורים של בתי הספר מתקיימים כסדרם, בהתאם להנחיות משרד החינוך ואין כל הנחיה לבטלם.

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי ציין: "אני מבין לליבם של ההורים נוכח המתיחות הקיימת. ערכתי הערב ישיבה עם ראש הממשלה וכל גורמי הביטחון הבכירים וסוכם לתגבר בימים הקרובים באופן משמעותי את נוכחות כוחות הביטחון סביב מוסדות החינוך בעיר".

צילום: פלאש 90


















מחבל תל אביב מרדף חשוד טבח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד