ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

תל אביב מבוהלת: חשש שהמחבל יתבצר בבית או יקח בני ערובה

המצוד אחרי נשאת מלחם, המחבל מואדי ערה שרצח שני בני אדם ופצע שבעה בפיגוע ירי בתל אביב בצהרי שישי - נמשך • כוחות גדולים של משטרה ממשיכים בביצוע סריקות, בדגש על צפון העיר • הוארך מעצרו של אחיו החשוד בסיוע לפיגוע

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

הסריקות אחר נשאת מלחם (29), המחבל שרצח אתמול (ו) שני בני אדם בפיגוע ירי בתל אביב, נמשכות, כאשר הדגש הוא על צפון תל אביב. הרקע לפיגוע עדיין לא ברור, אך ככל שחולף הזמן, גוברת ההערכה כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני.

אמנם במשטרה מנסים להרגיע את התושבים ומבקשים לחזור לשגרה, אך בד בבד ישנו חשד כי מלחם עלול להתבצר במקומות הומי אדם או לחלופין בבתים פרטיים. כוחות גדולים מאוד של משטרה נמצאים בכוננות גבוהה ובסריקות לאיתור המחבל.

במקביל, שבעה פצועים מפיגוע הירי עדיין מאושפזים בבתי החולים, שניים מהם במצב קשה בבית החולים איכילוב.


רגעי הפאניקה בתל אביב

אחיו של היורה, ג'ודאת מלחם, נעצר בחשד לסיוע לרצח ובגרימת מוות בכוונה תחילה. בית משפט השלום בחיפה האריך הערב (מוצ"ש) את מעצרו בחמישה ימים. "הוא חשוד ברצח ובסיוע לפיגוע שהיה", אמר פרקליטו עו"ד פיינבלט וציין כי "השב"כ מנע ממני להיפגש עם הלקוח למשך שלושה ימים, כך שאני לא יכול לדבר איתו. אסור לי לדבר איתו באופן ישיר ואין לי שום פרטים ממנו ישירות".

לא מעט ביקורת הועברה כלפי המשטרה, על כך שעד לשעה זו, לא הופצה תמונה 'מטעמה' של המחבל, על מנת שהאזרחים שמבחינים בו יוכלו לזהותו ולדווח למשטרה. התמונות בכלי התקשורת, הן משנת 2007, אז הועמד לדין על תקיפת חייל ונסיון חטיפת נשקו. בהוראתו של המפכ"ל רב ניצב רוני אלשיך, אף נציג משטרתי לא מסר הצהרה מצולמת לציבור, דבר שמשך ביקורת עליו מצד גורמים במשטרה, וגם מחוצה לה.


החיפושים אחר המחבל. צילום: חטיבת דובר המשטרה

האם אירוע הירי והרצח ברחוב יוניצמן קשור לפיגוע? כזכור, כשעה לאחר הירי במרכז תל אביב, נורה ונהרג אמין שעבאן (42) נהג מונית מרמלה, והוא נמצא מת בשטח חולי ברחוב יוניצמן בסמוך למלון מנדרין. במערכת הביטחון בודקים האם יש קשר לירי בדיזנגוף.

על פי הפרסום בערוץ 10, יש זינוק בביקוש למאבטחים, גם במוסדות חינוך - גנים פרטיים ובתי ספר - וגם במקומות בילוי, פאבים ומסעדות. למרות הכל, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ביקש שלא לשדר פאניקה. "גם המשטרה וגם כוחות הביטחון יודעים על החשש ומתגברים את כוחותיהם. אבל אני גם אומר לאזרחי תל אביב יפו: אם הורה לא מרגיש בטוח, אל תשלח מחר את הילד. לא נבוא אליך בטענות. בתי הספר, הגנים וכל השירותים של תל אביב יפו יהיו פתוחים לשירות הציבור. כך צריך, גם נכון".

נשאת מלחם, בן 29 מערערה, ריצה חמש שנות מאסר לאחר שתקף חייל בשנת 2007 וניסה לחטוף את נשקו, כנקמה על הרג בן דודו מירי שוטרים כשנה וחצי מוקדם יותר.

אביו של מלחם, שזיהה את בנו בתיעוד מצלמות האבטחה ששודרו בכלי התקשורת, דיווח למשטרה כי מדובר בבנו. "אני אזרח ישראל, שומר חוק. שמעתי שבני עשה מה שעשה. לא חינכתי אותו כך. מצטער. אני הגעתי למשטרה וסייעתי לזרועות הביטחון", אמר. עוד הוסיף כי הוא משתתף בצער המשפחות ומאחל החלמה לפצועים. "אני מותש, עייף", ציין האב שנחקר אתמול במשטרה. "חשוב לי עכשיו שהם יגיעו לבן שלי ויעצרו אותו כי הוא עדיין חמוש, וכמו שהוא רצח שני אנשים יכול להיות שהוא ירצח עוד אנשים".

הלוויתו של אלון בקל ז"ל בן 26 מתל אביב שהיה ממנהלי הבר בו אירע הירי, תתקיים מחר בשעה 15:00 בכרמיאל. הלווייתו של שמעון רוימי ז"ל, בן 30 מאופקים, תתקיים גם היא מחר בשעה 15:00 באופקים.
מחבל טרור חיפושים משטרה תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד