י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"היו שבירכו הגומל, לא זוכר שבת כזו"

הרב אריה נכד הרב אריה לוין, רב בית הכנסת 'יחזקאל' הסמוך למקום הפיגוע, מספר על ההרגשה בשבת בתל אביב

זירת הפיגוע. צילום: פלאש 90
זירת הפיגוע. צילום: פלאש 90

 

שבת בצל המצוד אחר המחבל בת"א: שעות ספורות לפני כניסת השבת ביצע המחבל נשאת מלחם פיגוע ירי בפאב הסימטא ברחוב דיזינגוף בתל אביב, בו נרצחו שני בני אדם ושבעה נוספים נפצעו בדרגות שונות.

בית הכנסת יחזקאל הוא הקרוב ביותר (מרחק של 4 דקות הליכה) למקום הטבח בפאב הסימטא ברחוב דיזנגוף. הרב אריה לוין, רב בית הכנסת, מספר בראיון ל'בחדרי חרדים': "עם היוודע דבר הפיגוע, פניתי למפקד מרחב איילון במחוז תל אביב יהודה דהן ודרשתי שהאבטחה תתוגבר באיזור ביהכנ"ס, המפקד דהן נענה לבקשתי, ואמר שהמקום יהיה מאובטח ברמה הגבוהה ביותר עם מאות שוטרים. כשהמתפללים שמעו על כך נכנסה בהם תחושת הקלה, אבל עדיין היה פחד ודאגה".

הרב לוין מוסיף: "התפילות ושיעורי התורה התקיימו כרגיל, אפילו הגיעו יותר מתפללים מכל שבת. אנשים רבים אמרו לי 'לא ניתן לטרור לנצח אותנו', וביהכנ"ס הוא המקום המאובטח ביותר בשביל האדם. היו כמה מתפללים שניצלו מהטבח ובירכו הגומל בשבת. אבל ברחובות היה נראה השוני, הפחד, הדאגה וההיסטריה. הרחובות בליל שבת היו שוממים מאדם, לא זוכר שבת כזו מעולם".


רגעי הפאניקה בתל אביב

"חלק מהתפללים שהגיעו לביהכנ"ס בכניסת השבת סהרורים ומפוחדים, אמרתי להם שסבא שלי הרב אריה לוין (אבי האסירים) תמיד היה אומר שהמילה 'דאגה' מורכבת מארבע אותיות א' ג' ד' ה', והאות ב' חסרה מהמילה 'דאגה', ללמדך שהאות ב' מסמלת על (ב)יטחון בקב"ה, וכשיש ביטחון לאדם אין דאגה, וזה חיזק והרגיע את המתפללים", אומר הרב לוין.

הרב גם נזכר כי "בדיוק לפני שנה אירע הטבח הנוראי בהיפר כשר בצרפת, ומבעוד מועד כבר תוכנן שמחר בערב (ראשון) נערוך כאן בביהכנ"ס האזורי 'יחזקאל' אזכרה גדולה לזכר הנרצחים שנרצחו בהיפר כשר בצרפת".

איך הטבח בהיפר כשר בצרפת קשור אליכם?

"בשנה האחרונה התרבה האזור כאן בעולים מצרפת ואיטליה ורבים מהם פוקדים את ביהכנ"ס, ומהם יש בני משפחות של הנרצחים מהטבח בהיפר כשר, וזה ממש דמים בדמים נגעו".

24 שעות אחרי, מה המצב ברחובות?

"אנשים עדיין מסתגרים בבתים, הרחובות שוממים מאדם, אבל בכל רחוב מפוזרות עשרות ניידות ונמצאים מאות שוטרים".


החיפושים אחר המחבל. צילום: חטיבת דובר המשטרה

הרב לוין פיגוע תל אביב מחבל פחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד