כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הרב אויערבך: "צריך לעשות בדק בית"

רב מוסדות וקהילת אביר יעקב בתל אביב, דרש מבני קהילתו חיזוק מיוחד בגלל גל הטרור ב'והוא רחום'

הגאון רבי מרדכי אויערבך (באדיבות המצלם)
הגאון רבי מרדכי אויערבך (באדיבות המצלם)

בצל גל הטרור ברחבי הארץ והפיגוע בתל אביב: הגאון רבי מרדכי אויערבאך נשא דברים יומיים קודם הפיגוע בתל אביב ודיבר על המצב הקשה השורר בארץ ישראל ובעיקר על השאננות בנושא זה. וקרא להפנים כי הקב"ה קורא לנו ומבקש לעורר אותנו להתחזק.

דבריו של הרב, שנאמרו בקרב בני הקהילה, נתלו על לוח המודעות בבית המדרש, שם נכתב: "כבר 3 חודשים שאנו חווים את גל הפיגועים החדש, הרב אומר שזאת גזירה מן השמים והציבור (הכללי) אדיש ולא מתייחס לאירועים כגזירה מן השמים אלא כדרך מקרה".

המכתב ממשיך: "וגם העיתונות החרדית שמפרסמת את האירועים לא נאמר שם שצריך לעשות בדק בית תיקון המעשים והמידות, אלא כותבת שקרה כך וכך... וצה"ל עשה כך וכך. ואין שימת דגש על 'אוי מה היה לנו' ושזאת גזירה מן השמים".


החיפושים אחר המחבל. צילום: חטיבת דובר המשטרה

ומשכך, "הרב אמר שצריך לפחות בשני וחמישי להתפלל 'והוא רחום' יותר בכוונה ובמתינות והזכיר שבזמן שהנאצים ימח שמם וזכרם הגיעו למצרים ואימת מוות נפלה על תושבי ארץ ישראל הרבנים אמרו לקרוא כך וכך תהילים והגרש"ז אמר אז שהוא לא מבין למה לעשות תקנות חדשות אלא להתפלל 'והוא רחום' יותר בכוונה ובמתינות".

הגר"מ אויערבאך, בנו של פוסק הדור הגרש"ז אויערבך זצ"ל, מתגורר מזה כ-50 שנה בתל אביב בהצנע לכת, ומצודתו פרושה ברחבי הארץ והעולם כגדול מכווני ומנהיגי בעלי התשובה שנמשכים ונוהים אחריו.

הרב משמש כרב ומנהיג קהילת, בית המדרש ומוסדות 'אביר יעקב' מסאדיגורה בתל אביב על שם דודו זקנו האדמו"ר רבי אברהם יעקב פרידמן מסאדיגורה זצ"ל, מראשי מועצת גדולי התורה וממקימי ומנהיגי החינוך העצמאי, הרב משמש גם כנשיא המרכז הארצי של ארגון טהרת המשפחה.
הרב מרדכי אויערבך תל אביב פיגוע חיזוק והוא רחום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד