ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מדברים קבוע - שמעתם על התרחבות רפורמת השיניים?

לקראת גיל 11 נזקק הילד לטיפולי שיניים ואני שמחתי שזה הגיע לפני גיל 12 - ואוכל לטפל בו במסגרת טיפולים חינם לילדים • ואז הגיעה הבשורה על העלאת גיל הזכאות

מדברים קבוע - שמעתם על התרחבות רפורמת השיניים?

כשהבכור חזר עם פתק מיום לימודים, וההפתעה הכתובה בו כי עליו לבקר אצל רופא שיניים, די התפלאתי. הוא כמעט בן 11 שנים, ומעולם לא נזקק לטיפולי שיניים תודה לה'. בכל הבדיקות השגרתיות היינו חוזרים הביתה שמחים ומרוצים. "למה את ממשיכה לקחת אותו לבדיקות שגרתיות" – תהו פה ושם סביבי. ואני עניתי עם הפולניות שלי, שעלי אני פחות מקפידה לצערי, אבל עם בריאות של ילדים לא משחקים. וכידוע, כל עניין הפה, עם כל הגודל הקטן שלו – משפיע מאוד גם על איברים אחרים בגוף.
חלל הפה מהווה כר נוח לגידול חיידקים, פטריות ונגיפים. זוהו בו יותר מ-22 סוגים שונים של כל המזיקים הללו. מערכת העיכול והנשימה משפיעות באופן ישיר על רובד החיידקים בחלל הפה. לכן אני לא ממש אוהבת לקחת ריזיקה בנושא.
יש כאן אמא שלא התנסתה פעם עם אחד מילדיה בביקור אצל רופא השיניים? סביר להניח שלרובנו יש ניסיון. אז עד לפני חודש, כאמור, בכל בדיקה שגרתית, שמחתי להתבשר שהפה של הבכור אינו זקוק לטיפולי שיניים כלל. אחותו הקטנה יותר, לעומתו, כבר בגיל שלוש הגיע ב'פה מלא' – מה שנקרא. לאחר שטיפול בגז צחוק ממש לא הצליח, שכן החומר הפעיל לא השפיע עלינו, ולא אשכח את משפטו של רופא השיניים שאמר שרק סמים ממש קשים ישפיעו על הקטנה, נאלצנו לטפל בה בהרדמה מלאה – והיא זכתה לכתרים רבים, כיאה למלכה מתוקה.
במשך חמש שנים היא נתנה לנו שקט, ואז הגיעו החורים הקטנים. לא משהו רציני, אבל צריכים לטפל. אז קבעתי תור כמה שיותר מהר, כי הילד בן 11, ורפורמת השיניים עד גיל 12 – ומי רוצה לפספס, כשאפשר לשדרג את הפה במחירים של ילדים?
הטיפול הראשון הסתיים בשלום ברוך ה'. שלא כמו אחותו, שזקוקה למנה גדושה של גז צחוק, הילדון העדין והחמוד שלי מסתפק במנה קטנה שגורמת לו לרחף באטמוספירה אחרת. תוך כדי שאני יושבת בצד ומחכה שיסתיים הטיפול, אני קוראת את הידיעה על שינוי ברפורמת טיפולי השיניים.

החל מתאריך ה-1 בינואר 2016 התרחבה הרפורמה של שר הבריאות, יעקב ליצמן, והזכאות לטיפולי שיניים עלתה לגיל 14, במסגרת סל שרותי הבריאות, באמצעות קופות החולים.
מצאתי את עצמי נושמת לרווחה. מקווה אמנם שהילד לא יצטרך, אבל במידה ונס 11 השנים שהיה מנת חלקנו עד כה לא ימשיך – והוא יזדקק לטיפולים, לפחות שאדע שההוצאות הבלתי צפויות לא ינחתו עלי מהכיוון הזה. משמעותי – לא?

בעוד אני נהנית מהידיעה, לא שמתי לב שהשמחה שלי יכולה להמשיך. בעוד כשנה עתידה הרפורמה להתרחב ולהיות גם מנת חלקם של ילדים עד גיל 15 – האמת שהם כבר נערים, בחורי ישיבות ממש. ובעוד שנתיים, אגב, זה יהיה עד גיל 16, וכן הלאה עד לגיל 18.

אז אצלי זה פחות רלוונטי כרגע, משום שילדיי יחסית קטנים, אבל היה לי חשוב לספר גם לכן את המידע והנתונים הללו, משום שבוודאי יש כאן אמהות לילדים בגילאים הרלוונטיים, ואם אני שמחתי – אז למה שאתן לא תשמחו?

שלא נפתח פה שלא לצורך... בברכת בריאות שלמה.
רופא שיניים קופות חולים זיהום ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד