י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פרופיל לדמותו של חשוד בהצתה: מי אתה עמירם בן אוליאל?

לפני כמה חודשים הוא התחזק והפך לחרדי מהזרם הברסלבי, ואנשי השב"כ עצרו אותו בפתח הכולל בו החל ללמוד • חבריו לספסל הלימודים מספרים ל'בחדרי חרדים' על עמירם בן אוליאל, ש"למד כאילו לא קיבל מלגה מהכולל"

הנאשם עמירם בן אוליאל
הנאשם עמירם בן אוליאל צילום: באדיבות המצלם

עמירם בן אוליאל, בן 21 נשוי ואב לילדה קטנה, ששמו הותר הבוקר (א) לפרסום כחשוד המרכזי בהצתת ביתה של משפחת דוואבשה בכפר דומא, הוא בנו של הרב ראובן בן אוליאל מכרמי צור, ואף למד באחרונה בכולל המשתייך לקהילת 'שובו בנים' בירושלים, זאת לאחר שהתחזק והפך לחרדי.

לאחר החגים, החל עמירם ללמוד בכולל של הרב מיכאל גול ברחוב עידו הנביא בירושלים, בבניין קהילת 'שובו בנים' אשר מוסדותיה התפזרו לאחר עזיבתו של הרב אליעזר ברלנד. במקומו של הרב ברלנד, נכנסו כמה משפיעים מתלמידיו, כמו הרב שמואל שטרן והרב מיכאל גול, לעמוד בראשות מוסדות וכוללים.

אברכים בכולל מספרים ל'בחדרי חרדים': "הוא הגיע ללמוד אצלנו אחרי החגים, וישב ולמד ואילו לא קיבל מלגה מהכולל".

אחד האברכים מספר, "לא הכרתיו באופן אישי ולא ידעתי על מעשיו ביום יום, בטח שלא על החשדות. הוא היה אברך שישב ולמד כל הזמן. היה נראה עליו בחודשים האחרונים שהוא מנסה להתחזק ולהפוך לחרדי".

אנחנו מנסים ללמוד קצת על דמותו של עמרם, זאת לאחר שבני משפחתו ועורך הדין איתמר בן גביר מכחישים כל קשר שלו לנעשה וטוענים כי הודאתו הוצאה בכוח בשב"כ, "הוא היה נראה כאדם שקט ומופנם שלא מתקשר עם הסביבה", מספר האברך, לאחר שנעצר לפני כחודש בכניסה לכולל של הרב גול בירושלים הבינו ככל הנראה במה נחשד ומה הסיבה למעצרו.

הוריו של עמירם, הגיבו ברשת באמצעות סרטון, להגשת כתב האישום נגד בנם. הם אמרו: "אנו הוריו של עמירם המומים ומזועזעים מהחשדות המיוחסים לבננו האהוב, אנו מאמינים בחפותו של בננו שתתברר בבית המשפט, ומקווים שבית המשפט ייחשף להתעללויות הקשות שאותן עבר במהלך השבועות בהם נחקר. אנחנו רוצים להדגיש שאנחנו מתנגדים לכל אלימות ופגיעה בבני אדם".

אביו הרב ראובן חתם בעבר יחד עם רבני גוש עציון על גינוי לרצח הנער הערבי משועפט והודיע כי הוא מתנגד לכל 'תג מחיר' שהוא.

יצויין כי לפני מספר חודשים הגיעו מספר אנשי השב"כ, למשרד נסיעות המשגר נוסעים רבים מידי שנה לאומן, וביקשו את רשימות הנוסעים לאומן. אפשר וחלק מהחשודים, אשר מזוהים כ'נוער הגבעות' בני נוער אשר מתקרבים לברסלב וחלקם הגדול אף נוסע לאומן לראש השנה, יצאו מהארץ ובשב"כ שם עמלו חודשים ארוכים על פיצוח הצתת הבית, ביקשו באמצעות מידע זה להגיע לפיענוח.

על פי כתב האישום עמירם הינו תושב שילה, אך בגוש שילה הוציאו הבהרה וכתבו כי מעולם לא היה גר שם. הבחור חי במערה סמוך לגאולת ציון שכידוע איננה ישוב כלל ולא התגורר באף אחד מישובי גוש שילה.,
דומא הרב גול חשוד כרמי צור הצתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד