ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

אושר פה אחד: מנדלבליט היועץ המשפטי

שרת המשפטים הביאה לישיבת הממשלה את אישור מינויו של אביחי מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה

מנדלבליט ונתניהו. צילום: פלאש 90
מנדלבליט ונתניהו. צילום: פלאש 90

הממשלה אישרה הבוקר (א) בפה אחד את החלטת הממשלה, אשר הביאה שרת המשפטים איילת שקד, בדבר מינויו של מזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה הבא.

בראשית ישיבת הממשלה הציגה השרה שקד את שלבי עבודת הוועדה, תהליך הקמתה, החלטת הוועדה והמלצתה על מועמדותו של ד"ר אביחי מנדלבליט כמועמד יחיד.

השרה שקד התייחסה לטענה כי הוועדה הציעה רק שם אחד ברוב של ארבעה קולות, ואמרה כי למרות בקשתה להביא בפניה שלושה מועמדים ברוב של ארבעה קולות, ומאחר שהוועדה לא הצליחה להגיע להכרעה שכזו בעבור שני מועמדים נוספים, השרה מקבלת את המלצת הוועדה ומוותרת על הדרישה.

השרה אמרה כי ניסיונו המקצועי העשיר של ד"ר מנדלבליט ותכונותיו האישיות; מסירותו, מחויבותו העמוקה לשלטון החוק ולאינטרס הציבורי, יושרו ונאמנותו לערכי המדינה, מלמדים כי הוא מקיים באופן מלא את מכלול התכונות הנדרשות מהיועמ"ש.

השרה דיברה על ניסיונו הענף של מנדלבליט בשלל תפקידים במסגרת שירותו בן 27 השנים בפרקליטות הצבאית (כתובע, כסנגור, כשופט וכפרקליט צבאי), על העובדה כי אינו נרתע מקיום חקירות ביחס לקצינים בכירים, על מדיניות בלתי מתפשרת אשר הציג ביחס לטיפול בעבירות שונות, לצד גילוי רגישות לזכויותיהם של נאשמים, על היכרותו המעמיקה עם רשויות השלטון השונות והיכרותו עם תפקיד היועמ"ש במסגרת עבודתו כמזכיר ממשלה.

לאחר הצגת הדברים נערך דיון מעמיק בישיבת הממשלה על ידי השרים. השרים דיברו בשבחו ועל מקצועיותו של מנדלבליט ובסוף הדיון התקבלה החלטת הממשלה פה אחד.
מנדלבליט יועץ משפטי אישור איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד