כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מצוד כושל בתל אביב: החיפושים נמשכים, התושבים נשארים בבית

יותר מ-48 שעות אחרי פיגוע הירי הרצחני ברחוב דיזנגוף, והמחבל נשאת מלחם טרם נמצא • כוחות המשטרה רצים מקריאה לקריאה אך עד כה ללא תוצאות • מצבו של אחד הפצועים קשה מהפיגוע החל להשתפר, הפצוע השני עדיין במצב קשה

מצוד כושל בתל אביב: החיפושים נמשכים, התושבים נשארים בבית

המצוד אחר המחבל בתל אביב נמשך: 48 שעות חלפו מאז פיגוע הירי בתל אביב, והסריקות הנרחבות אחר המחבל היורה נמשכות. הכוחות עוברים מנקודה לנקודה, בהתאם למידע מודיעיני ולקריאות המגיעות מאזרחים. עד כה רוב הפעילות מתרכזת במרכז הארץ.

היכן מסתתר המחבל?

נשאת מלחם (29) החשוד בביצוע הירי ביום שישי ברחוב דיזנגוף בתל אביב, לפני שתי יממות, בו נהרגו אלון בקל (26) ושמעון ראימי (30), וברציחתו של נהג המונית אמין שעאבן בן ה-42 מלוד בשטח חולי בצפון תל אביב - עדיין הרוצח לא נתפס.

במוצאי שבת התברר, כי כשעתיים לפני הפיגוע, נמצא הטלפון הנייד של היורה, נשאת מלחם, בשביל צדדי ברמת אביב. על פי הפרסום בערוצים 2 ו-10, מי שמצאה אותו היא תלמידת בית ספר, שחזרה הביתה, הטעינה את הטלפון על מנת לפתוח אותו מאוחר יותר ולהחזיר אותו לבעליו המקוריים.

לאחר שהטלפון הוטען בשעות אחר הצהריים של יום שישי, הנערה ואביה פתחו את הטלפון וכל השיחות שהתקבלו היו מדוברי ערבית. הסברה שלהם הייתה כי מדובר בפועל שעובד בשכונה. רק במוצאי שבת לאחר שכוחות הביטחון הבינו שהטלפון בביתם, הם הגיעו אליהם הביתה ואספו אותו מהם.


החיפושים אחר המחבל. צילום: חטיבת דובר המשטרה

אנשי כוחות הביטחון, משטרה ושב"כ פשטו מאז הירי על מספר אתרים ודירות באיזור תל אביב. אמש הוזרמו כוחות גדולים לאזור האוניברסיטה בצפון העיר. עד ראייה שנכח במקום מספר ל'בחדרי', "להערכתי היו יותר מאלף אנשי ביטחון באזור, שוטרים, משמר הגבול וכוחות ביטחון בלבוש אזרחי", גם מספר אמבלונסים הוזמנו לאבטח את הסריקות, מום שתת המקלע עמו ביצע את הירי עדיין לא נמצא, והחשש הוא כי הכלי המסוכן עדיין בידי המחבל המסתתר.

בשעות האחרונות מורגשת נוכחות מוגברת באזורים נוספים על תל אביב. זאת מלבד סריקות ברחוב משה שרת בעיר, חלק מהכוחות סיירו באזור בית העלמין בבת ים. בין הפניות שהגיעו למשטרה, מבעלי עסקים באיזור, שם עבד גם בחנות ירקות, כי הוא נהג לאכול בבתי העסק בסביבה וכונה בשם 'נשנש'.

במוקד המשטרה התקבלו מאות שיחות מאזרחים מודאגים שמסרו מידע על המחבל על פי תיאורו, וכן על מקומות בהם נצפה. בהתאם לכך, הוקפצו הכוחות לאין ספור מקומות. קרוב משפחתו, אחמד, אמר בראיון בגלי צה"ל: "גם אנחנו לא יודעים איפה הוא יכול להסתתר. בהתחלה חשבתי שתוך שעות הוא יסגיר את עצמו באופן עצמאי. קשה לנו לחשוב לאן הוא יברח, וגם במשפחה וגם ביישוב רוצים שהוא יסגיר את עצמו והמעגל ייסגר".

נשאת מלחם, נשא ביום שישי תיק ובתוכו רובה, נכנס לחנות טבע בשם 'אניס' ונראה כקונה תמים. לאחר כמה דקות בהן שהה בחנות ואף תועד במצלמות האבטחה רוכש מצרכים, הוא הניח את התיק, הוציא את נשקו, יצא לרחוב ההומה ופתח בירי על עוברי האורח. מיד לאחר מכן הוא פתח בירי אל עבר הפאב הסמוך 'הסימטא' - ונמלט. בתיק גב שאותר בחנות נמצא ספר קוראן. ככל הנראה, הנשק שבו נראה המפגע יורה הוא ספקטרה, מתוצרת איטלקית, המשמש לעיתים חברות אבטחה.

מעצר אחיו של המחבל, ג'ודאת מלחם, החשוד בסיוע למחבל, קוצר על ידי בית המשפט בחיפה לשלושה ימים. "כי כל החשדות הן ללא בסיס", אמר פרקליטו נחמי פיינבלט, שלדבריו בדיון הבא ישוחרר מרשו.



את תחושת הפחד ניתן לראות בכך שכמחצית מההורים בצפון תל אביב לא שלחו הבוקר את ילדיהם למוסדות החינוך. במרכז העיר לא נשלחו כ-30% מהילדים לבתי הספר והגנים ובדרום תל אביב רק כ-10% לא הגיעו.

מצבו של אחד הפצועים קשה מפיגוע הירי בתל אביב, השתפר משמעותית. הוא התעורר ונושם בכוחות עצמו. הפצוע השני, עידו לזן, עדיין מוגדר במצב קשה.

בתוך כך, בשעה זו נערכות הלוויותיהם של אלון בקל ז"ל (26) בבית העלמין בכרמיאל, ושמעון רוימי ז"ל (29), בבית העלמין באופקים. בבית העלמין המוסלמי בלוד הובא למנוחות אמין שעאבן בן ה-42, שנרצח שעה לאחר הפיגוע בדיזנגוף וגופתו נמצאה סמוך למלון מנדרין בצפון תל אביב. הוא הותיר אחריו 11 ילדים ושלוש נשים.

נשאת מוחמד עלי מלחם בן 31, תושב ערערה, נדון ב-2007 לחמש שנות מאסר לאחר שהורשע בניסיון לחטוף נשק מחייל, ובחקירתו הודה כי ניסה לבצע פיגוע, עכנקמה על בן דודו שנורה למוות, שנה קודם לכן, על ידי שוטר.

הסריקות בתל אביב. צילום: מרים אלסטר ואסתר רובינסון, פלאש 90
















נשאת מלחם פיגוע תל אביב מחבל חיפושים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד