כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

משפט פינטו: בשלישי - הכרעה בערעור

ביום שלישי יכריע בית המשפט העליון בערעור שהגיש הרב יאשיהו פינטו על עונש המאסר שנגזר עליו בהסדר טיעון

משפט פינטו: בשלישי - הכרעה בערעור
צילום מסך

בית המשפט העליון יפרסם ביום שלישי בבוקר את הכרעת דינו בערעור שהגיש הרב יאשיהו פינטו, שהורשע בעבר במתן שוחד ובשיבוש הליכי חקירה. הדיון ייערך ללא נציגות הצדדים, ותוצאותיו יפורסמו באתר האינטרנט של הנהלת בתי המשפט ולא יוקראו באולם בית המשפט.

לשאלת 'בחדרי חרדים' האם בית המשפט יתייחס למצבו הרפואי של הרב ויתחשב בו כפי שנעשה במשפט לופוליאנסקי בשבוע שעבר, השיב פרקליטו של הרב, עו"ד אביגדור פלדמן כי "לא מעוניין להתייחס לזה לפני ההכרעה".

קצת רקע: לפני כחודש וחצי, הגיש הרב יאשיהו פינטו ערעור, לאחר שהורשע במסגרת עסקת טיעון בעבירות שוחד ובשיבוש הליכי משפט ונידון לשנת מאסר. פרקליטיו ביקשו מהשופטים להמיר את מאסרו לחצי שנה של עבודות שירות.

השופטים יצחק עמית, צבי זילברטל ומני מזוז, המתינו במשך זמן ארוך להגעתו של הרב שהשתהה ויצאו מהאולם עד להגעתו באיחור של כ-40 דקות. עם כניסת הרב, חסידיו שמילאו את האולם נעמדו לכבודו והשופטים הושיבו אותם.


חסידי הרב פינטו רוקדים מחוץ לבית המשפט. צילום: ינקאל

הסניגור אביגדור פלדמן אמר כי מהודעות תנ"צ אפרים ברכה ז"ל, עולה כי הרב פינטו לא ניצל את מרותו עליו, אלא הייתה הדדיות. "תנ"צ ברכה אינו חסיד שוטה של הרב. הרב לא ניצל את מרותו על ברכה. עובדה שברכה סירב לקבל מהרב תפילין. אם סגלוביץ לא היה שולח את ברכה להקליט את אשת הרב, זה היה נגמר שם". השופט מזוז שאל: "איזו הדדיות בדיוק יש ביחסים כאלה?" ופלדמן השיב: "אוזן קשבת".

עורך הדין התקומם על האמירה בגזר הדין, שהרב הפעיל את מרותו. השופט עמית השיב ואמר: "היה הסדר טיעון שעל כל מלה עבדו הרבה, הוא יבש ועובדתי, והמחוזי הוסיף 'לחלוחית'". השופט מזוז התייחס לבקשה להגיש תמלילי עדותו של ברכה כראיות חדשות ואמר: "אתם מנסים לאחוז את המקל משני קצותיו. מצד אחד לעשות הסדר טיעון ומצד שני לרצות לטעון את התיק לגופו. חתמתם הסדר, הסכמתם שהמדינה תטען לשנה ואתם לכלום. המשימה היחידה שלכם היא לשכנע שבית המשפט טעה שגזר שנה", ציין מזוז.

בין השאר, אנשי הרב פינטו טענו כי הסדר הטיעון נחתם בגלל שהסתירו מפרקליטיו חומרי חקירה. "אבקש לומר שהמדינה לא מנעה פעם מסנגוריו הקודמים להגיע לחומרים", אמר נציג הפרקליטות, "חברי טוען שלא ניתן להסתיר חומר חקירה מהמערער. אנחנו טוענים שלא זו בלבד שזה לא נכון אלא שבית המשפט הזה נתן החלטות שכך ייעשה. זכות העיון היא הזכות הבסיסית. זכות ההעתקה היא מוגבלת".

עו"ד אריה פטר, נציג הפרקליטות ציטט מהספר של הרב פינטו עצמו "תשובה... היא כזו הבוקעת מעומק הלב. זה לא מה שהיה כאן, ולכן מבקשים לדחות את הערעור". במשך כל זמן הדיון, כשעה וחצי, הרב היה שקוע בתפילה בפנים חתומות. לאחר שעו"ד פטר ציטט מספריו, הרב הגניב חיוך.

לפני כשמונה חודשים, בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את הרב פינטו במתן שוחד לסנ"צ אפרים ברכה ז"ל ושיבוש הליכי חקירה. בתשובה לשופט אמר הרב: "אני מודה". כחודש לאחר מכן, באייר תשע"ה, שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב ד"ר עודד מודריק גזר על הרב פינטו 12 חודשי מאסר בפועל, שתי שנות מאסר על תנאי וקנס של מיליון ש"ח, במסגרת הסדר טיעון. השופט קבע כי אין במצבו של הרב, אשתו וילדיו כדי להצדיק הקלה בעונש ולמנוע ממנו מאסר בפועל.
הרב פינטו הרשעה ערעור עד מדינה בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד