י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מבוכה: עצור מינהלי שוחרר

צעיר שנשלח למעצר מינהלי ממושך בחשד שהצית כנסייה, שוחרר לאחר שהתברר שאין לו קשר למעשה

עצור. צילום: תומר נונברג, פלאש90 (אין קשר בין המצולם לכתבה)
עצור. צילום: תומר נונברג, פלאש90 (אין קשר בין המצולם לכתבה)

מרדכי מאייר, צעיר יהודי היושב במעצר מנהלי בהוראת שר הביטחון זה כחמישה חודשים, שוחרר מכלא אשל בו הוא שהה תקופה ארוכה בהפרדה.

ההתפתחות הגיעה לאחר שהבוקר הוגשו כתבי אישום כנגד חשודים בגין אירוע הצתת כנסיית הדורמיציון בירושלים השנה, שהיה מיוחס למאייר, אולם כעת מתברר כי לא היה לו כל קשר אליו, והמידע שהוצג בפני שר הביטחון ובתי המשפט היה שגוי.

מארגון חוננו המייצג את מאייר באמצעות עו"ד איציק בם נמסר: "זו רעידת אדמה. אדם ישב לחינם חמישה חודשים במאסר. אנו נדרוש בדיקה מחודשת של כל הצווים המנהליים וצווי המעצר המנהליים אשר ניתנו ככל הנראה על בסיס מידע שגוי של השב"כ. מהרגע הראשון טען מאייר כי אין לו כל קשר לאירוע שיוחס לו. אנו מזכירים כי לאחר שנעצר ושוחרר בגין האירוע שיוחס לו, שהה תקופה ארוכה בהרחקה מנהלית מיהודה ושומרון, ובהמשך שהה חמישה חודשים נוספים במעצר מנהלי מלא בהוראת שר הביטחון. כעת מתברר כי לא היה לו כל קשר למעשה".

עו"ד סימה כוכב חלק שליוותה את מאייר בתקופת המעצר מטעם ארגון חוננו: "מרדכי מאייר נעצר על לא עוול בכפו וכך טען לאורך כל הדרך. היום נוכחנו לדעת כי כל טענותינו בדבר חפותו נכונות. הדבר ממחיש עד כמה המעצר המנהלי פוגע באופן אנוש בחירות אנשים ועד כמה קלה היד על ההדק כשמדובר במעצר מנהלי של יהודים על רקע ארועים המכונים "תג מחיר". מרדכי ישב מספר רב של חודשים בתנאי הפרדה ובידוד כאסיר לכל דבר כאשר הוא חף מפשע ונקי מכל רבב".

אולם בשב"כ מבהירים ואומרים ל'בחדרי חרדים' כי מרדכי מאייר משתייך להתארגנות הטרור היהודי שכנגד חלק מחבריה הוגשו היום כתבי אישום חמורים. "ביסוד מעצרו המנהלי עמד הסיכון המיידי הנשקף ממנו כחבר ההתארגנות, וכמי שהיה מעורב בפעילותה. בתום החקירה שנוהלה לאחרונה ולאחר בחינה מחודשת של הסיכון הנובע ממאייר החליטו הגורמים המוסמכים כי צו הגבלה כנגד הנדון לפיו ישהה מאייר במעצר בית לילי ויורחק משטחי איו"ש יוכל להוות מענה מידתי לסיכון הנשקף ממנו".

עוד מוסיפים, כי "על בסיס בחינה זו, הוחלט להמיר את המעצר המנהלי בצו הגבלה, כאמור. יש להדגיש כי מעבר לאירוע הטרור המוזכר בפנייתכם, ביסוד ההגבלה המנהלית כנגד מר מאייר עומד מידע המלמד על מעורבותו בפעילות התארגנות הטרור האמורה".

ההתארגנות שנחשפה
הבוקר, חמישה חודשים לאחר רצח משפחת דוואבשה, הוגש כתב אישום נגד עמירם בן אוליאל (21) שהואשם בשלושה סעיפי רצח ופגיעה על רקע גזעני. יחד איתו הואשם קטין (17) בקשירת קשר לביצוע פשע ובעבירות נוספות ממניע גזעני.

כתב אישום נוסף הוגש הבוקר נגד ינון ראובני, בן 20 מאופקים, ונגד קטין בן 17 הנאשמים במעורבות באירועי טרור אחרים. כל ארבעת הנאשמים מואשמים בחברות בארגון טרור.

במקרה אחר, הציתו ראובני והקטין מונית בכפר יאסוף, וריססו על קיר סמוך את הכתובת "תג מחיר". בשתי הזדמנויות ניקבו שני הנאשמים הקטינים את צמיגיהם של כלי רכב רבים בבית צפאפא וריססו כתובות על גבי כלי הרכב או מדרכות סמוכות.

בנוסף, לאחר שהוצא צו האוסר על כניסת ידידו של ראובני ליהודה ושומרון ועל רקע שמועה לפיה בכוונת הכנסייה הנוצרית לתפוס חזקה בקבר דוד המלך, קשרו ראובני ושני הנאשמים הקטינים קשר להצית את כנסיית הדור מציון בעיר העתיקה בירושלים.

השלושה תיאמו מפגש בירושלים בליל ה-26.2.15 כשהם מצוידים באמצעים לשם ביצוע ההצתה. כשהגיעו אל הכנסייה, פתחו באמצעות מקל את חלון חדר האמבטיה הנמצא באגף בו לנו באותה העת תלמידי סמינר הכנסייה, שפכו פנימה נוזל דליק והציתו באמצעות גפרורים את החדר. כמו כן, הם נאשמים שריססו על קיר הכנסייה כתובות גנאי כלפי ישו ומריה וכן "גאולת ציון אוהבת את משה אורבך". לאחר מכן נמלטו מהמקום.

ראובני והקטינים נאשמים, כל אחד לפי חלקו בכתב האישום, בריבוי עבירות הצתה, היזק בזדון ממניע גזעני, קשירת קשר לביצוע פשע, עלבון דת ממניע גזעני ועבירות נוספות. כאמור, כל הארבעה נאשמים גם בחברות בארגון טרוריסטי.
עצור שבכ הצתה כלא כנסייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד