א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הנייד של המחבל אותר ברמת אביב

הטלפון הנייד של המחבל, נמצא על ידי צעירה ברמת אביב - טרם הפיגוע ואמש נלקח לבדיקה • המשטרה: נמנעים במכוון מפרסום

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

פורסם: הטלפון של המחבל מדיזנגוף אותר ברמת אביב, מקום עבודתו.

המצוד אחר הרוצח נמשך, והוא מתבצע במספר אזורים ברחבי הארץ. המשטרה ממקדת מאמצי אבטחה נרחבים, לצד המאמצים לאיתורו.

אמש נמצא מכשיר הטלפון של המחבל בחצר בית בשכונת רמת אביב בתל אביב. אחת השכנות אספה את המכשיר לביתה

למעשה במוצאי שבת התברר, כי כשעתיים לפני הפיגוע, נמצא הטלפון הנייד של היורה, בשביל צדדי ברמת אביב.

על פי הפרסום בערוצים 2 ו-10, מי שמצאה אותו היא תלמידת בית ספר, שחזרה הביתה, הטעינה את הטלפון על מנת לפתוח אותו מאוחר יותר ולהחזיר אותו לבעליו המקוריים.

לאחר שהטלפון הוטען בשעות אחר הצהריים של יום שישי, הנערה ואביה פתחו את הטלפון והשיחות שהתקבלו היו מדוברי ערבית. הם סברו שמדובר בפועל שעובד בשכונה. רק במוצאי שבת לאחר שכוחות הביטחון הבינו שהטלפון בביתם, הגיעו אליהם הביתה ואספו אותו.

בעקבות כך, נערכו היום סריקות נרחבות באיזור. על רקע המשך הסריקות אחר היורה מתל אביב לאחר 2.5 יממות, ובתגובה לביקורת על אי עדכון הציבור המודאג, מבהירים הערב במשטרה "אנו נמנעים במכוון מפרסום פרטים שיש בהם כדי לפגוע במאמצים לשים יד על הרוצח בשיתוף פעולה הדוק עם שב"כ המוביל את המאמץ המודיעיני".

"שיתוף הפעולה של הציבור מתנהל למופת ואנחנו מודים על העירנות ועל המידע המוזרם למשטרה" אומרים במשטרה ומבהרים כי כל פיסת מידע נבדקת. "אין מקום לשינוי בהנחיות לציבור. יש לקיים שגרה בכל האזורים, תוך המשך גילוי עירנות ודיווח למשטרה".

נשאת מלחם (29) חשוד בביצוע הירי ביום שישי ברחוב דיזנגוף בתל אביב, בעטיו נרצחו אלון בקל (26) ושמעון ראימי (30). כך גם הוא חשוד ברציחת נהג המונית אמין שעאבן בן ה-42 מלוד בצפון תל אביב.


החיפושים אחר המחבל. צילום: חטיבת דובר המשטרה

מסמכים ועדויות, שנחשפים לראשונה בחדשות 10, חושפים דמות של אדם אלים ועצבני שנהג באלימות כלפי שוטרים.

שוטר מהצפון, ששמר על מלחם עם מעצרו ב-2007, מספר בשיחה עם חדשות 10 שהוא וחבריו לא הופתעו שגילו שמלחם הוא המחבל. "הוא היה אסיר מאוד בעייתי", אומר השוטר, "היה מתפרע, משתולל. הוא לא היה חולה נפש כפי שמתארים, אלא פשוט אדם רע. כשגיליתי שזה הוא, לא האמנתי ששחררו אותו".

במוקד המשטרה התקבלו מאות שיחות מאזרחים מודאגים שמסרו מידע על המחבל על פי תיאורו, וכן על מקומות בהם נצפה. בהתאם לכך, הוקפצו הכוחות לאין ספור מקומות. קרוב משפחתו, אחמד, אמר בראיון בגלי צה"ל: "גם אנחנו לא יודעים איפה הוא יכול להסתתר. בהתחלה חשבתי שתוך שעות הוא יסגיר את עצמו באופן עצמאי. קשה לנו לחשוב לאן הוא יברח, וגם במשפחה וגם ביישוב רוצים שהוא יסגיר את עצמו והמעגל ייסגר".

מעצר אחיו של המחבל, ג'ודאת מלחם, החשוד בסיוע למחבל, קוצר על ידי בית המשפט בחיפה מחמישה לשלושה ימים.
תל אביב מחבל בית משפט משפחה חשוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד